Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mitől rozsdásodnak az akkumulátorsaruk?

Korrodálódott akksi

Sok esetben, ha tönkremegy az akkumulátor, a saruk korrodálódása eszébe sem jut az autótulajdonosoknak, mint problémaforrás. Pedig nem is olyan ritka, hogy az akkusaruk rozsdásodása miatt nem tud áramolni az elektromos energia. Ahhoz, hogy szabad átfolyása legyen az áramnak, fém-tiszta érintkező felületekre van szükség. Amennyiben gond adódik vele, előfordulhat, hogy akkumulátor csere szükségeltetik majd.

3 típusú korrózióval találkozhatunk

Ahogy már kémiából is tanulhattad régen, a korrózió a fémes anyagokat támadja. A folyamat kialakulásához oxigénre és elektrolitra (kémiai vegyületekkel és gázokkal oldott nedvességre) van szükség. Az akkumulátorok esetében három típusú korrózióval találkozhatunk. Az első a légköri korrózió, ami az alkatrészből jövő savas kigőzölgés következtében alakulhat ki. Gyakori még a galvanikus korrózió, melynek során a saru, valamint a pólus két típusú fémanyaga találkozik, s emiatt következik be a folyamat. Ilyenkor gyanús lehet, ha zöldes anyag (alumínium- és ólomoxid) tűnik fel, netán egy fehéres porózus bevonat. Az imént említett két típus esetében a drótkefés sarutisztítás jelenthet megoldást. Megelőzéshez pedig számos webáruházban vásárolhatsz korróziógátló ápolószereket, ezek híján pedig a vazelinnel való bekenés is segíthet még. A harmadik és egyben utolsó fajta, akkumulátorokat érintő korrózió az elektrolitikus, amikor a folyadék szivárogni kezd, főleg olyankor, amikor figyelmetlenségből túl sok ioncserélt vizet öntünk bele. Ez a folyamat is megelőzhető kellő odafigyeléssel.

A korrózió lehetséges beindítói

Hidrogéngáz-szivárgás: Az akkumulátor elektromos árammá alakítja át a savat. Ritkán ugyan, de előfordulhat, hogy a hidrogén gáz szivárogni kezd az alkatrészben, és bejut a légkörbe, ahol kölcsönhatásba lép más anyagokkal, majd együttesen korrodálják az akkusarukat. Attól függően, hogy melyik oldalon képződik, több problémából is következtethetsz a jelenségre: amennyiben a negatív terminálon indul be a korrózió, az az alultöltöttség jele lehet, míg amikor a pozitív terminálon, akkor a túltöltöttségé. Az esetek többségében inkább alultöltöttség szokott előfordulni, épp ezért gyakoribb, hogy a negatív oldalon tapasztaljuk a korrózió jeleit.

Elektrolit-szivárgás: Ez a jelenség a savas ólumakkumulátoroknál szokott jelentkezni. Az akkumulátor használtságától, sérülésétől függően az alkatrészben lévő elektrolit szivárogni kezdhet, s felhalmozódik az akkuterminálokon. Az elektrolit-szivárgás kialakulásának valószínűségét nagyban növeli, ha túltöltjük a desztillált vizet az alkatrészben.

Korrózió a rézelektródákon: A réz kiváló áramvezető, és csak nehezen korrodálódik. Ettől eltekintve azért, amikor az elektromos áram áthalad a rézterminálokon, réz-szulfát képződik, ami miatt végül korrodálódik az akkuterminál. A réz-szulfát jelei lehetnek a rézterminálokon jelentkező kékes kicsapódás-nyomok. A réz-szulfát a rézzel ellentétben meglehetősen rosszul vezeti az áramot, emiatt nehezebbé válhat az autód indítása.

Az akkumulátor túltöltése árammal vagy vízzel: Amikor túl sok ioncserélt vizet öntesz az akkumulátorba, akkor az elektrolit szivárogni kezdhet a réseken, és korrodálhatja a terminálokat. Mindig figyelj oda a víz betöltésekor az optimális mennyiségre! Amikor túltöltöd az autó akkumulátorát, akkor is ehhez hasonló folyamat zajlik le: az elektrolit feltöltődik a kinetikus energia által, majd átfolyik a terminálokhoz, és korróziót idéz elő.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Automata váltó olajcsere

Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki