Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mitől rozsdásodnak az akkumulátorsaruk?

Korrodálódott akksi

Sok esetben, ha tönkremegy az akkumulátor, a saruk korrodálódása eszébe sem jut az autótulajdonosoknak, mint problémaforrás. Pedig nem is olyan ritka, hogy az akkusaruk rozsdásodása miatt nem tud áramolni az elektromos energia. Ahhoz, hogy szabad átfolyása legyen az áramnak, fém-tiszta érintkező felületekre van szükség. Amennyiben gond adódik vele, előfordulhat, hogy akkumulátor csere szükségeltetik majd.

3 típusú korrózióval találkozhatunk

Ahogy már kémiából is tanulhattad régen, a korrózió a fémes anyagokat támadja. A folyamat kialakulásához oxigénre és elektrolitra (kémiai vegyületekkel és gázokkal oldott nedvességre) van szükség. Az akkumulátorok esetében három típusú korrózióval találkozhatunk. Az első a légköri korrózió, ami az alkatrészből jövő savas kigőzölgés következtében alakulhat ki. Gyakori még a galvanikus korrózió, melynek során a saru, valamint a pólus két típusú fémanyaga találkozik, s emiatt következik be a folyamat. Ilyenkor gyanús lehet, ha zöldes anyag (alumínium- és ólomoxid) tűnik fel, netán egy fehéres porózus bevonat. Az imént említett két típus esetében a drótkefés sarutisztítás jelenthet megoldást. Megelőzéshez pedig számos webáruházban vásárolhatsz korróziógátló ápolószereket, ezek híján pedig a vazelinnel való bekenés is segíthet még. A harmadik és egyben utolsó fajta, akkumulátorokat érintő korrózió az elektrolitikus, amikor a folyadék szivárogni kezd, főleg olyankor, amikor figyelmetlenségből túl sok ioncserélt vizet öntünk bele. Ez a folyamat is megelőzhető kellő odafigyeléssel.

A korrózió lehetséges beindítói

Hidrogéngáz-szivárgás: Az akkumulátor elektromos árammá alakítja át a savat. Ritkán ugyan, de előfordulhat, hogy a hidrogén gáz szivárogni kezd az alkatrészben, és bejut a légkörbe, ahol kölcsönhatásba lép más anyagokkal, majd együttesen korrodálják az akkusarukat. Attól függően, hogy melyik oldalon képződik, több problémából is következtethetsz a jelenségre: amennyiben a negatív terminálon indul be a korrózió, az az alultöltöttség jele lehet, míg amikor a pozitív terminálon, akkor a túltöltöttségé. Az esetek többségében inkább alultöltöttség szokott előfordulni, épp ezért gyakoribb, hogy a negatív oldalon tapasztaljuk a korrózió jeleit.

Elektrolit-szivárgás: Ez a jelenség a savas ólumakkumulátoroknál szokott jelentkezni. Az akkumulátor használtságától, sérülésétől függően az alkatrészben lévő elektrolit szivárogni kezdhet, s felhalmozódik az akkuterminálokon. Az elektrolit-szivárgás kialakulásának valószínűségét nagyban növeli, ha túltöltjük a desztillált vizet az alkatrészben.

Korrózió a rézelektródákon: A réz kiváló áramvezető, és csak nehezen korrodálódik. Ettől eltekintve azért, amikor az elektromos áram áthalad a rézterminálokon, réz-szulfát képződik, ami miatt végül korrodálódik az akkuterminál. A réz-szulfát jelei lehetnek a rézterminálokon jelentkező kékes kicsapódás-nyomok. A réz-szulfát a rézzel ellentétben meglehetősen rosszul vezeti az áramot, emiatt nehezebbé válhat az autód indítása.

Az akkumulátor túltöltése árammal vagy vízzel: Amikor túl sok ioncserélt vizet öntesz az akkumulátorba, akkor az elektrolit szivárogni kezdhet a réseken, és korrodálhatja a terminálokat. Mindig figyelj oda a víz betöltésekor az optimális mennyiségre! Amikor túltöltöd az autó akkumulátorát, akkor is ehhez hasonló folyamat zajlik le: az elektrolit feltöltődik a kinetikus energia által, majd átfolyik a terminálokhoz, és korróziót idéz elő.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata