Részecskeszűrő tisztítás, dízel szerviz

A részecskeszűrő tisztítás ideje 24 óra, erre készüljünk fel amikor időpontot kérünk és úgy egyeztessünk. Mit is csinál egy szakember a műhelyben? A részecskeszűrő tisztítás (DPF tisztítás) során a szűrőt kiszereli, vegyszeresen megtisztítja, ehhez külön részecskeszűrő tisztítás során alkalmazandó folyadékot használnak, ellenőrzik, visszaszerelik. Ezt követően ellenőrzik a kapcsolódó alkatrészek állapotát. Katalizátor, injektor, szelepek, tömítések, csövek és még sorolhatnánk a komplett rendszer részeit. Ezek többsége adalékanyagokkal tisztíthatóak olcsón és hatékonyan. Dízel szerviz és részecskeszűrő tisztítás műhelyünkben, kérjen időpontot!

A szolgáltatást leszerelt részecskeszűrőn nem tudjuk elvégezni. A pontos javításhoz az autóra is szükség van mivel sok esetben a szűrő eltömődése az autó egyéb hibái miatt következett be.

A részecskeszűrő tisztítás (DPF tisztítás) folyamata
A gumiszerviz, gumicsere, durrdefekt (eredetileg durchdefekt), átlyukadás, köpenyhasadás. Általában egy évben kétszer esedékes a téli gumi és a nyári gumicsere. Érdemes figyelni a szezonális gumiszerviz akciónkat is. Sok autós felnire szerelten tárolja a téli gumiját is, az ő esetükben lényegében kerékcseréről van ilyenkor szó. Ezt is célszerű a gumiszervizben elvégezni, hiszen ilyenkor elvégezhető a levegőnyomás ellenőrzése, a kerék centrírozása, a gumiköpeny állapotának ellenőrzése. A KA gumiszerviz profi BOSCH TCE 4460 berendezéssel végzi a gumijavítást, gumicserét. Meg lehet beszélni, hogy mikor kell majd új gumit vásárolni, mikor lesznek akciók, hogyan alakulnak az autógumi árak.
Árajánlat, időpont kérés

    (a pontos beazonosítás érdekében csatolja forgalmi engedélyének fotóját)

    (egyszerre több is választható)

    • Miért fontos a többi alkatrész tisztítása?

      Jól működő injektor, ugyancsak tiszta, hibátlanul működő PCV szelep, tiszta égéstér, tiszta részecskeszűrő, megbízhatóan működő katalizátor, tiszta EGR szelep. Ez az a sor, amely az autónk környezetbarát működéséhez (és persze az előírások betartásához) szükséges. Még pár szót az EGR-szelepről. Ez a kipufogógáz visszavezető rendszer szíve. Ha ez elkoszolódik, romlanak az emissziós értékek, a műszaki vizsga is veszélybe kerülhet. Nagyobb baj, hogy érezhetően csökken a motorteljesítmény. A legjobb autók ilyenkor nehezen gyorsulnak, alig hajthatók negyvennel.  Tehát az EGR-szelep tisztítása elengedhetetlen.

    • Megoldást jelent a környezetvédelmi és kipufogó rendszer regenerálása?

      Biztosítani kell a motor és a környezetvédelmi, illetve kipufogórendszer olyan működését, hogy az autónk továbbra is megfeleljen a megkövetelt előírásoknak, a szennyeződések kibocsátása a környezetvédelmi kategória határértéke alatt maradjon. Mert a részecskeszűrő (DPF szűrő) drága. És oda kell rá figyelni. Például úgy 60 ezer kilométer után cserélni kell az üzemanyag mikrószűrőjét. Az is számít, hogy valami egzotikus országban ne tankoljunk gyengébb üzemanyagot, meg a dugót, a pöfögést, a rövid utakat sem szereti a dízel, tehát a 160 ezer kilométer sincs kőbe vésve.

    • Részecskeszűrő öntisztulása?

      A korszerű autók maguk is regenerálják egy ideig a szűrőt és a katalizátort. A katalizátor öntisztító folyamatát egy ikon jelzi általában a műszerfalon, ilyenkor hagyjuk a motort futni, amíg leáll a folyamat és a led kialszik. Amúgy a fehér, inkább gőzre emlékeztető füst és a jellegzetes szag igazíthat bennünket útba, vagyis sok kilométer után ne állítsuk le automatikusan a motort. Szálljunk ki az autóból és nézzük meg, mi is jön ott ki hátul, és amikor újra szép tiszta a kipufogás, akkor állítsuk csak le a gépet. Ha gyakran tapasztaljuk ezt, menjünk el szakemberhez, kérjünk egy diagnosztikát és ellenőriztessük az értékeket.

    • Dízel izzítógyertya csere, hogyan?

      A dízel izzítógyertyák kemény munkát végeznek; extrém hőmérsékletváltozásnak és nagy égési nyomásnak vannak kitéve. Épp ezért működési idejük is véges, ám nincs kőbe vésett szabály a csereperiódusukra.
      Általánosságban véve elmondható, hogy egy dízel izzítógyertya átlagos élettartama 160.000 kilométer, de előtte is bármikor meghibásodhat. A csere idejének eljövetelét biztosan észlelheti a motor nehéz beindításából. A jelek közé sorolhatjuk még azt is, hogy a kipufogó indítás után jobban füstöl a szokásosnál. Ez a jelenség a modern részecskeszűrővel rendelkező gépjárműveknél nem észlelhető, viszont a túlzott koromkibocsájtás miatt a szűrő idő előtti eltömődéséhez vezet. A modernebb kocsikban pedig a műszerfalon megvillanó hibaüzenet jelzi, ha gond van az izzítógyertyával. Vannak bizonyos típusok, ahol csak egy hibakód jelentkezik a gépjármű vezérlőegységében, melyet csak megfelelő diagnosztikai készülékkel lehet észre venni. Műhelyünkben dízel izzítógyertya cserét is végzünk!

    • Miért jön szürke füst a kipufogóból?

      Dízel autók indításakor előfordulhat, hogy a kipufogóból fehér vagy enyhe szürke, esetleg koromfekete füst távozik, ám ha ez a jelenség a motor bemelegedése után is folytatódik, akkor ott gond van. A kipufogóból származó szürke füstért dízelek esetében legtöbbször a befecskendező rendszert okolhatjuk. Ennek meghibásodásakor gyorsítás során szürke füst távozik a kipufogócsőből.
      Számos egyéb oka lehet még a szürke jelenségnek, mint például a rosszul beállított befecskendező szivattyú vagy az injektor (porlasztócsúcs) kopása. Koromfekete kipufogó füst esetén vagy az eltömődött leszűkült szívótorok vagy egy lukas turbócső lehet az ok, csak hogy néhányat említsünk. Szervizünkben vállaljuk a hiba okának feltárását, és javítását – kérjen tőlünk árajánlatot!

    • Szúrós szagot érez dízel autójában?

      Ha egy dízel autóban ülve szúrós szag üti meg az orrát, akkor annak szinte minden bizonnyal a dízel befecskendező rendszer az okozója. Azon belüli is a leggyakoribb esetekben a rossz befecskendező szelep (porlasztó) vagy a meghibásodott dízel részecskeszűrő rendszer (DPF) okozza a kellemetlen szagot. Ezen kívül gyakori még, hogy a különböző érzékelők (motorhőmérséklet érzékelő, üzemanyag hőmérséklet érzékelő, beszívott levegő hőmérséklet érzékelő, légtömeg mérő) meghibásodásának eredménye a jelenség. Ezek diagnosztizálása megfelelő műszer nélkül lehetetlen, épp ezért célszerű szervizben ellenőriztetni őket.
      A dízel injektorok élettartamának meghosszabbításához, az esetleges meghibásodások elkerüléséhez ajánlott a dízel üzemanyag adalékok rendszeres használata megelőző jelleggel. Bizonyos kilométerek (100-150.000 kilométer) megtétele után javasolt a porlasztók szakműhelyben történő ellenőriztetése, ezáltal növelve az autó motorjának élettartamát! Ezáltal elkerülhető a nem megfelelő porlasztás által eredményezett megnövekedett koromkibocsájtás, ami a DPF rendszer idő előtti meghibásodásához vezet.

    • Dízel injektor tisztítás, hogyan?

      A tiszta és megfelelően működő dízel befecskendező a kulcs a dízelmotor tökéletes teljesítményének fenntartásához, és az optimális üzemanyag fogyasztáshoz. Idővel azonban a porlasztócsúcs telerakodik, főleg olyankor, amikor a motor leállítása után még marad benne gázolaj, ami rásül, és ezáltal lerakódik. Így az eltömődött csúcs gátolja az injektor megfelelő, tiszta fecskendezését. A hibaelhárításához fontos a porlasztó tisztítás, hogy a motor újra optimálisan működjön. Szervizünkben dízel injektor tisztítást is végzünk, kérjen tőlünk árajánlatot!