Részecskeszűrőrendszer-tisztítás, dízelszerviz. Gondoskodunk a hibamentes működésről!

Dízelszervizünk több mint két évtizedes tapasztalattal a háta mögött kellő szakértelemmel várja a dízelautó-tulajdonosokat! DPF vagy részecskeszűrő, EGR-szelep, nagynyomású szivattyú, injektor, additív rendszer – a már ismerős, rettegett alkatrészek. Rendszeres ellenőrzéssel gondoskodjon róla, hogy hibamentesen működjenek! Részecskeszűrők (DPF szűrők) szakszerű tisztítását, cseréjét vállaljuk rövid határidővel. Ne engedje, hogy eldurvuljon a helyzet, és az üzemanyag- és kipufogórendszer más alkatrészei is károsodjanak; gondoskodjon időben az ellenőrzésről, szükség szerinti tisztításról, cseréről!

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Mikor szükséges, és hogyan történik a részecskeszűrő tisztítása?
A részecskeszűrő hibáját minden esetben a felvillanó motorhibajelző lámpa fogja jelezni a vezetőnek. A szűrőtisztítást minden esetben azzal kezdjük, hogy a gépjármű motorvezérlő rendszerét ellenőrizzük, és amennyiben a kiolvasott értékek, hibakódok alapján szükséges, kiszereljük a részecskeszűrőt. A kiszerelt részecskeszűrőt vegyszeresen megtisztítjuk: ehhez külön, részecskeszűrő-tisztítás során alkalmazandó speciális folyadékot használunk, majd visszaszereljük. Ezt követően műszeresen ellenőrizzük a részecskeszűrő-rendszer működéséhez kapcsolódó alkatrészek állapotát. Próbaút során ellenőrizzük továbbá a részecskeszűrő regenerációjának folyamatát. Dízelszerviz és részecskeszűrő-tisztítás szervizünkben, kérjen időpontot!
Részecskeszűrő tisztítás
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

  • Miért fontos a többi alkatrész tisztítása?

    Az autónk megfelelő és környezetbarát működése érdekében lényeges, hogy a befecskendezők, az EGR szelep, a részecskeszűrő rendszer mindig hibátlanul működjenek.

    A jól működő injektor szinte tökéletes égést biztosít a motor működése során így a kipufogáskor keletkezett korom mennyisége is elenyésző tud lenni. Még hibátlanul működő injektorok esetén is keletkezik némi lerakódás az EGR szelepen illetve a   szívórendszerben ami hosszú távon felhalmozódik és akadályozza a megfelelő EGR szelep működést. A kipufogógázok utókezelésében pedig jelentős szerepe van az EGR szelepnek. Ha ez az alkatrész elkoszolódik, romlanak az emissziós értékek, rosszabb esetben a motorteljesítmény is lecsökken vagy akár indítási problémák is kialakulhatnak. Mindezek a problémák kiküszöbölhetők, ha időnként az EGR szelepet és a szívótorkot kitisztíttatjuk, de azzal is sokat tehetünk, ha prémium üzemanyagot használunk az autónkban.

  • Megoldást jelent a környezetvédelmi és kipufogó rendszer regenerálása?

    A részecskeszűrő regenerálása megfelelő üzemi körülmények mellett egy hibátlan rendszerben automatikusan megtörténik. Ezt a folyamatot a pillanatnyi üzemanyag fogyasztás megemelkedéséből is láthatjuk. A probléma akkor kezdődik amikor egy elindult regenerációs folyamatot az autó leállításával megszakítunk pl.rövid távú használat során. Ilyenkor a szűrőben lerakódott korom mennyiség nem képes maradéktalanul elégni és egy határértéken felül hibát generál a motorvezérlőben ami megakadályozza az automatikus regenerálás soron következő elindulását. Hosszú távon a részecskeszűrő teljesen eltömődik a felhalmozódott korommal, ami a motor teljesítményének drasztikus csökkenéséhez vezet.

  • Dízel izzítógyertya csere, hogyan?

    A dízel izzítógyertyák kemény munkát végeznek; extrém hőmérsékletváltozásnak és nagy égési nyomásnak vannak kitéve. Épp ezért működési idejük is véges, ám nincs kőbe vésett szabály a csereperiódusukra.
    Általánosságban véve elmondható, hogy egy dízel izzítógyertya átlagos élettartama 160.000 kilométer, de előtte is bármikor meghibásodhat. A csere idejének eljövetelét biztosan észlelheti a motor nehéz beindításából. A jelek közé sorolhatjuk még azt is, hogy a kipufogó indítás után jobban füstöl a szokásosnál. Ez a jelenség a modern részecskeszűrővel rendelkező gépjárműveknél nem észlelhető, viszont a túlzott koromkibocsájtás miatt a szűrő idő előtti eltömődéséhez vezet. A modernebb kocsikban pedig a műszerfalon megvillanó hibaüzenet jelzi, ha gond van az izzítógyertyával. Vannak bizonyos típusok, ahol csak egy hibakód jelentkezik a gépjármű vezérlőegységében, melyet csak megfelelő diagnosztikai készülékkel lehet észre venni. Műhelyünkben dízel izzítógyertya cserét is végzünk!

  • Miért jön szürke füst a kipufogóból?

    Dízel autók indításakor előfordulhat, hogy a kipufogóból fehér vagy enyhe szürke, esetleg koromfekete füst távozik, ám ha ez a jelenség a motor bemelegedése után is folytatódik, akkor ott gond van. A kipufogóból származó szürke füstért dízelek esetében legtöbbször a befecskendező rendszert okolhatjuk. Ennek meghibásodásakor gyorsítás során szürke füst távozik a kipufogócsőből.
    Számos egyéb oka lehet még a szürke jelenségnek, mint például a rosszul beállított befecskendező szivattyú vagy az injektor (porlasztócsúcs) kopása. Koromfekete kipufogó füst esetén vagy az eltömődött leszűkült szívótorok vagy egy lukas turbócső lehet az ok, csak hogy néhányat említsünk. Szervizünkben vállaljuk a hiba okának feltárását, és javítását – kérjen tőlünk árajánlatot!

  • Szúrós szagot érez dízel autójában?

    Ha egy dízel autóban ülve szúrós szag üti meg az orrát, akkor annak szinte minden bizonnyal a dízel befecskendező rendszer az okozója. Azon belüli is a leggyakoribb esetekben a rossz befecskendező szelep (porlasztó) vagy a meghibásodott dízel részecskeszűrő rendszer (DPF) okozza a kellemetlen szagot. Ezen kívül gyakori még, hogy a különböző érzékelők (motorhőmérséklet érzékelő, üzemanyag hőmérséklet érzékelő, beszívott levegő hőmérséklet érzékelő, légtömeg mérő) meghibásodásának eredménye a jelenség. Ezek diagnosztizálása megfelelő műszer nélkül lehetetlen, épp ezért célszerű szervizben ellenőriztetni őket.
    A dízel injektorok élettartamának meghosszabbításához, az esetleges meghibásodások elkerüléséhez ajánlott a dízel üzemanyag adalékok rendszeres használata megelőző jelleggel. Bizonyos kilométerek (100-150.000 kilométer) megtétele után javasolt a porlasztók szakműhelyben történő ellenőrzése amivel növeljük az autó motorjának élettartamát! Az időben megtalált és elhárított injektor hibával elkerülhető a nem megfelelő porlasztás által eredményezett megnövekedett koromkibocsájtás, ami a DPF rendszer idő előtti meghibásodásához vezet.

  • Dízel injektor tisztítás, hogyan?

    A tiszta és megfelelően működő dízel befecskendező a kulcs a dízelmotor tökéletes teljesítményének fenntartásához, és az optimális üzemanyag fogyasztáshoz. Idővel azonban a porlasztócsúcs végén található furatok környéke a ráégett koromtól elszennyeződik ami a porlasztás minőségét hosszú távon rontani fogja. Így az eltömődött csúcs gátolja az injektor megfelelő, tiszta befecskendezését. Megelőző jelleggel érdemes ezért különböző dízel adalékokkal segíteni a porlasztók tisztán tartását és lehetőség szerint kerülni a rövid távú használatot. Bosch Car szervizünkben vállaljuk a dízel porlasztók hibamegállapítását, kiszerelését szükség szerint a cseréjét.