Olajcsere, motorolaj, olajszűrő és légszűrő csere

Az autó úgy működik, mint a karma: amennyit és ahogy adunk számára, annyit és úgy kapunk vissza!

Minden autógyártó az adott gépjárművéhez ajánl egy meghatározott szervizperiódust. A megadott szervizperiódusban a motorolaj évenkénti lecserélése általában elengedhetetlen, akkor is, ha az előírtnál kevesebb kilométert futott a gépjármű.

Hogy miért van ez így?

A motorban levő motorolaj egy vegyészek által előállított bonyolult összetételű folyadék. Közvetlenül a csomagolás felbontása után a levegővel érintkezve elindul a motorolajban egy természetes „öregedési” folyamat. Ez a folyamat során az olaj veszít a korrózió gátló képességéből, illetve akár a kenési képességeiből is. Mivel a motorban ugyanúgy érintkezik a levegővel, ez a folyamat a motor belsejében is lezajlik. Annak érdekében, hogy a megváltozott tulajdonságú motorolaj ne okozzon hosszútávon a motorban károsodást, ezért ajánlja minden gyártó általában a futott kilométertől függetlenül az évenkénti olaj cserét.

A téves hiedelmek szerint a hosszú szervizperiódusok látszólag vonzók, de eleve a motor öt évig tartó ideális működésére vannak kiszámítva. Azzal, hogy a fejlett országokban ennyi időnként lecseréli a legtöbb vásárló a kocsiját. A mai autók, korszerű motorok, megfelelő karbantartás esetén sokat bírnak. Szegedi műhelyünk ezt tudja bebizonyítani. Olajcsere tehát évente kötelező!

Közhelynek tűnhet, de nem győzzük hangsúlyozni, hogy a rendszeres olaj- és szűrőcserével csak nyerhet. Azzal, ha hozzánk hozza autóját, pedig még többet!

Miért érdemes ránk hallgatnia?

Az időszakos karbantartás elég kis befektetésnek számít ahhoz képest, hogy többszörösen visszahozza az árát. Ne hagyja, hogy az elhasználódott olaj miatt idővel tönkre menjen a motor! Ha az eltömődött olajszűrőn át szűretlenül kering tovább a kenőanyag a rendszerben, komoly károkat okoz nem csak gépjárművében, de pénztárcájában is. Ugyan ez igaz a levegő- és üzemanyagszűrő eldugulására is. Előzze meg a nagyobb bajt, tekintse meg akcióinkat!

Kérjen Tőlünk időpontot!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

    KIA Ceed 1.4 CVVT, 2012-es évjárattól, 66KW G4FA motorkód esetén, olaj és olajszűrő csere 4 liter Shell Helix 5W-30 motorolajjal és olajszűrővel, munkadíjjal bruttó
    20.500 Ft-ért.
    Kérjen időpontot!
    Hyundai I30 1.4 T-GDI, 2016-os évjárattól, 103KW G4LD motorkód esetén, olaj és olajszűrő csere 4,5 liter Shell Helix 5W-30 motorolajjal és olajszűrővel, munkadíjjal bruttó
    21.500 Ft-ért.
    Kérjen időpontot!
    Skoda Octavia 1.4 TSI, 2012-es évjárattól, 103KW CHPA motorkód esetén, olaj és olajszűrő csere, levegőszűrővel, pollenszűrővel, 4 liter Shell Helix 5W-30 motorolajjal, munkadíjjal bruttó
    35.211 Ft-ért.
    Kérjen időpontot!
    Előző
    Következő
    • Milyen műveleteket végeznek el az olajcsere során?

      • a motor üzemi hőfokra melegítése (ne tapadjon le a régi olaj, váljon folyóssá, mozduljon meg a lerakódott szennyeződés, iszap)
      • az olajleeresztő nyílás szabaddá tétele (zárócsavar eltávolítása)
      • a használt olaj leeresztése, környezetbarát gyűjtése, tárolása
      • a szűrők eltávolítása, az új szűrők gondos, szakszerű felhelyezése, ellenőrzése
      • az olajcserenyílás elzárása, tömítése
      • a motor feltöltése megfelelő mennyiségű friss, tiszta gyári olajjal
      • utólagos ellenőrzés (olajszint, olajleeresztő, szűrők ellenőrzése)
      • a motor megfelelő működésének ellenőrzése, diagnosztika

    • Miért kell a motorolajat cserélni?

      Olajcsere, motorolaj csere a gépjármű gyári előírása szerint minden olajcsere periódus alkalmával elengedhetetlen, de szinte évente szükséges autójának.  Egyrészt így biztosítható, hogy a motorban lévő olaj megfelelő mennyiségű és minőségű. A kenőanyag szerepe azon túl, hogy a fémfelületek közötti minél kisebb súrlódást biztosítja, elvezeti a működés során a motortérben keletkező magas hőt, illetve javítja a motoralkatrészek (dugattyú, hengerek) közötti tömítettséget. Betölti a szükségszerűen meglévő hézagokat, ezáltal javítja a motorműködés hatásfokát.

    • Motorolaj és olajszűrő csere egy időben?

      Mert itt van a lényeg. Amikor olajat cserélünk, akkor olajszűrőt is váltunk. Ez a szűrő az olajjal elszállított különféle szennyeződéseket fogja fel. Élettartama aránylag rövid, ha elszennyeződik, lassítja a kenőanyag áramlását, rontja a hőelvezetési képességet, az olajteknőben iszaposodás léphet fel, felgyorsul a motorolaj eloxidálódása, habosodása, vizesedése. Olajcsere idején célszerű, hogy cseréljük a légszűrőt és az utastéri levegőszűrőt, az úgynevezett pollenszűrőt is. Előbbi a motornak, utóbbi az utasoknak fontos szempont. És ilyenkor mindig van egy kis átvizsgálás, motordiagnosztika. Az olajcsere menete során észlelt meghibásodásokról, az egyéb autójavítási észrevételekről értesítjük ügyfeleinket.

    • Mennyibe kerül egy olajcsere?

      Csapatunk több éves tapasztalataival, és műhelyünk korszerű felszereltségével a KA Bosch Car-nál a legjobb kezekben van autója. Olajcsere akció nélkül is minőségi szolgáltatást kap az ügyfél, kedvező áron. Olcsó olajcsere hosszútávon csak akkor van, ha minőségi olajat tud beszerezni kedvező áron, és a legjobb szakemberek nézik át autóját az olajcsere során. Szervizünk márkaszerviz szintű szolgáltatást nyújt, állandóan elérhető motorolaj és olajcsere árak kíséretében. Hogy az olajcsere nálunk még rugalmasabb legyen, motorolaj csere előtt a Webáruházunkban előre megrendelheti a szükséges olajat, szűrőt és ha szükséges a többi alkatrészt kedvező áron. A boltunkban mindent megtalál! Keresse fel webáruházunkat és rendelje meg az szervizelés előtt amire szüksége van.

    • Milyen következményei vannak az elmulasztott olajcserének?

      Az olajcsere előtt a megfelelő olaj kiválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos működtetése szempontjából. A motorolaj tekintetében a városi üzemeltetés a legextrémebb terhelést jelenti. A gyakori rövidtávú utak esetén (kb. 5-10 km-esek) a hidegindítások hígítják a motorolajat, főleg a benzines gépkocsiknál. Ha az olajcsere az előírt periódusban elmaradt, akkor az olaj kenőképessége romlik. Olajcsere évente szinte kötelező, mivel a felbontott motorolaj állaga álló helyzetben is romlik. Ha romlik az olaj kenőképessége, akkor növekszik a belső súrlódás és emelkedik a hőmérséklet. Ennek hatására az olaj kokszosodik, megég, iszaposodik. Az olajiszaptól és a koksztól a dugattyúgyűrűk besülhetnek. Az iszaptól az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Drasztikusan romlik a kenés és a hőelvezetés.

    • Az eliszaposodott olaj következményei?

      A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak az olajteknőbe, égetve az olajat és ez a folyamat kezdődik elölről újra és újra mindaddig, amíg a motor bírja. A hidrotőkés motoroknál a hidrotőke a szelephézagot állítja. Ha eliszaposodik, kb. 70.000-80.000 Ft-ba kerül a cseréje. A garantáltan jó minőségű olaj és a gyenge minőségű olaj közötti megtakarítás még a felét sem fedezi a javítási költségnek. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is hasonló problémákat okozhat. Ezért ne hagyjuk figyelmen kívül a gyártók által előírt motorolaj használatát olajcsere alkalmával.

    Egy érdekes javítási sztori műhelyünkben

    Egy ügyfelünk olyan panasszal érkezett az autójával kapcsolatban, hogy autópályán 130 km/h feletti sebességnél a műszerfalon kigyullad az olajnyomás figyelmeztető lámpa. Szakembereink a BOSCH KTS 560-as diagnosztikai műszerrel olvasták a motorvezérlőegység hibatárolót, amiben a motorolaj nyomás statikus szabályzásának hibája volt eltárolva. Ezután a műszeres olajnyomás mérését is elvégeztük, ahol azt tapasztaltuk, hogy az előírt értékhez képest az olajnyomás tényleges értéke 1 bar-ral kevesebb volt.
    Szétszedve  az autó motorját, az olajteknőben törött láncfeszítő darabokat találtunk.
    Teljes motorbeltér tisztításra és komplett vezérműlánc készletet cserére volt szükség, kiegészítve egy olajnyomás szabályzó szeleppel.
    Javítás után az ismételt olajnyomás mérésekor az előírt olajnyomás érték volt mérhető.