Olajcsere Szegeden, motorolaj, olajszűrő és légszűrő csere

A motorolaj csere elengedhetetlenül fontos

Olajcsere és időszakos karbantartás, a motorolaj csere a gépjármű gyári előírása szerint minden időszakos karbantartás, szerviz intervallum alkalmával elengedhetetlen!

Árajánlat, időpont kérés

Kérem töltsön ki minden mezőt!

Olajcsere Szeged, motorolaj csere

Olajcsere helyett inkább szerviz intervallumot kellene mondanunk. Ha csak arról volna szó, hogy a gépkocsi motorjában levő kenőanyag – motorolaj – bizonyos mértékben mindig fogy, elhasználódik, felvizesedik, veszít viszkozitásából, hőtűrő képességéből, ezért használati időtartama korlátos, tehát időnként le kell cserélni az olajat. Az olajcsere egy olyan olcsó beavatkozás, amely nagy mértékben segít megőrizni a motor élettartamát, a gépkocsi üzembiztonságát, használati értékét. Az olajcsere házilag a környezetvédelmi előírások betartása és az olajcsere alkalmával cserélendő szűrő mellett még érdemes átnézetnünk járművünk állapotát műhelyünkben. Az olajcsere ára autótípusonként változó, adja meg autója adatait és kérjen árajánlatot Tőlünk!

Miért kell a motorolajat cserélni?

Olajcsere, motorolaj csere a gépjármű gyári előírása szerint minden olajcsere periódus alkalmával elengedhetetlen, de szinte évente szükséges autójának.  Egyrészt így biztosítható, hogy a motorban lévő olaj megfelelő mennyiségű és minőségű. A kenőanyag szerepe azon túl, hogy a fémfelületek közötti minél kisebb súrlódás biztosítja, elvezeti a működés során a motortérben keletkező magas hőt, illetve javítja a motoralkatrészek (dugattyú, hengerek) közötti tömítettséget. Betölti a szükségszerűen meglévő hézagokat, ezáltal javítja a motorműködés hatásfokát.

Motorolaj és olajszűrő csere egy időben

Mert itt van a lényeg. Amikor olajat cserélünk, akkor olajszűrőt is váltunk. Ez a szűrő az olajjal elszállított különféle szennyeződéseket fogja fel. Élettartama aránylag rövid, ha elszennyeződik, lassítja a kenőanyag áramlását, rontja a hőelvezetési képességet, az olajteknőben iszaposodás léphet fel, felgyorsul a motorolaj eloxidálódása, habosodása, vizesedése. Olajcsere idején cseréljük a légszűrőt és az utastéri levegőszűrőt, az úgynevezett pollenszűrőt is. Előbbi a motornak, utóbbi az utasoknak fontos szempont. És ilyenkor mindig van egy kis átvizsgálás, motordiagnosztika. Az olajcsere menete során észlelt meghibásodásokról, az egyéb autójavítási észrevételekről értesítjük ügyfeleinket. Kérésére akár ingyenesen átvizsgáljuk az autóalkatrészek állapotát.

Mennyibe kerül egy olajcsere?

Csapatunk több éves tapasztalataival, és műhelyünk korszerű felszereltségével a Kovács Autó Bosch Car-nál a legjobb kezekben van autója. Olajcsere akció nélkül is minőségi szolgáltatást kap az ügyfél, kedvező áron. Olcsó olajcsere hosszútávon csak akkor van, ha minőségi olajat tud beszerezni kedvező áron, és a legjobb szakemberek nézik át autóját az olajcsere során. Szervizünk márkaszerviz szintű szolgáltatást nyújt, állandóan elérhető motorolaj és olajcsere árak kíséretében. Hogy az olajcsere nálunk még rugalmasabb legyen, motorolaj csere előtt a Kovács Autóalkatrész Webáruházban előre megrendelheti a szükséges olajat, szűrőt és ha szükséges a többi alkatrészt kedvező áron. A Kovács Autó boltjában mindent megtalál! Keresse fel webáruházunkat és rendelje meg az szervizelés előtt amire szüksége van.

Milyen gyakran kell olajat cserélni?

A szervizperiódus előírás. Ebben a motorolaj évenkénti lecserélése norma, akkor is, ha az előírtnál kevesebb kilométert futott a gépjármű. A téves hiedelmek szerint a hosszú szervizperiódusok látszólag vonzók, de eleve a motor öt évig tartó ideális működésére vannak számítva. Azzal, hogy a fejlett országokban ennyi időnként lecseréli a legtöbb vásárló a kocsiját. A mai autók, korszerű motorok megfelelő karbantartás esetén sokat bírnak. Szegedi műhelyünk ezt tudja bebizonyítani. Olajcsere tehát évente kötelező!

Csere elmulasztásának következményei

Az olajcsere előtt a megfelelő olaj kiválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos működtetése szempontjából. A motorolaj tekintetében a városi üzemeltetés a legextrémebb terhelést jelenti. A gyakori rövidtávú utak esetén (kb. 5-10 km-esek) a hidegindítások hígítják a motorolajat, főleg a benzines gépkocsiknál. Ha az olajcsere az előírt periódusban elmaradt, akkor az olaj kenőképessége romlik. Olajcsere évente szinte kötelező, mivel a felbontott motorolaj állaga álló helyzetben is romlik. Ha romlik az olaj kenőképessége, akkor növekszik a belső súrlódás és emelkedik a hőmérséklet. Ennek hatására az olaj kokszosodik, megég, iszaposodik. Az olajiszaptól és a koksztól a dugattyúgyűrűk besülhetnek. Az iszaptól az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Drasztikusan romlik a kenés és a hőelvezetés.

Az eliszaposodott olaj következményei

A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak a karterba, égetve az olajat. és ez a folyamat kezdődik elölről újra és újra mindaddig, amíg a motor bírja. A hidrotőkés motoroknál – pl. az Opelnél – a hidrotőke a szelephézagot állítja. Ha eliszaposodik, kb. 70.000-80.000 Ft-ba kerül a cseréje. A garantáltan jó minőségű olaj és a gyenge minőségű olaj közötti megtakarítás még a felét fedezi a javítási költségnek. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is hasonló problémákat okoz. Ezért ne hagyjuk figyelmen kívül a gyártók által előírt motorolaj használatát olajcsere alkalmával.

Olajcsere az autók gyártási éve szerint általánosságban
  • 1993 után az összes gépkocsiba jó a 10W40 félszintetikus olaj
  • 1999 után minden autóba az 5W40 szintetikus olaj a megfelelő
  • 2005-től EURO 4-es dízel részecskeszűrős autóba csak SAPS (SA-szulfátos hamu, P-foszfor, S-kén) jelölésű alacsony kén, foszfor és hamu tartalmú olaj önthető
  • A csere előtt a gyártó előírásait minden esetben be kell tartani.
  • Mindenképpen jó minőségű olajat javasolunk a cseréhez. A megfelelő olaj csökkenti a súrlódást, minimalizálja a kopást.
Csere során elvégzett műveletek
  • a motor üzemi hőfokra melegítése (ne tapadjon le a régi olaj, váljon folyóssá, mozduljon meg a lerakódott szennyeződés, iszap)
  • az olajleeresztő nyílás szabaddá tétele (zárócsavar eltávolítása)
  • a használt olaj leeresztése, környezetbarát gyűjtése, tárolása
  • a szűrők eltávolítása, az új szűrők gondos, szakszerű felhelyezése, ellenőrzése
  • az olajcserenyílás elzárása, tömítése
  • a motor feltöltése megfelelő mennyiségű friss, tiszta gyári olajjal
  • utólagos ellenőrzés (olajszint, olajleeresztő, szűrők ellenőrzése)
  • a motor megfelelő működésének ellenőrzése, diagnosztika