DIÓHÉJAS SZÍVÓRENDSZER TISZTÍTÁS
DIÓHÉJAS SZÍVÓRENDSZER TISZTÍTÁS
Miért érdemes elvégezni gépjárművén a dióhéjas szívórendszer tisztítást?
- Mert általa teljesítménynövekedést tapasztalhatunk, ugyanis megszűnik az ideiglenesen kimaradó hengerek hibája, a gyári szívókeresztmetszet áll vissza. Ezáltal újra teljes hatékonysággal dolgozhat a motor.
- Mert általa közvetlenebb lesz a gázreakció, mivel az eltávolított korom lerakódások hatására javul az üzemanyag és levegő áramlása. A gázpedál érintésre az autó gyorsabban és intenzívebben reagál.
- Mert általa egyenletes lesz a motorüzem, ugyanis nincs fizikai akadály a levegő útjában, ezért áramlási problémák sem lépnek fel. Alapjáraton és terhelésen is a motor simábban jár.
+36-62-554-013
Időpont kérés
szerviz@ka-autoszerviz.hu
Árajánlat, időpont kérés
Miért érdemes elvégezni gépjárművén a dióhéjas szívórendszer tisztítást?
- Mert általa teljesítménynövekedést tapasztalhatunk, ugyanis megszűnik az ideiglenesen kimaradó hengerek hibája, a gyári szívókeresztmetszet áll vissza. Ezáltal újra teljes hatékonysággal dolgozhat a motor.
- Mert általa közvetlenebb lesz a gázreakció, mivel az eltávolított korom lerakódások hatására javul az üzemanyag és levegő áramlása. A gázpedál érintésre az autó gyorsabban és intenzívebben reagál.
- Mert általa egyenletes lesz a motorüzem, ugyanis nincs fizikai akadály a levegő útjában, ezért áramlási problémák sem lépnek fel. Alapjáraton és terhelésen is a motor simábban jár.
- Korszerű berendezéseinknek köszönhetően precíz és gyors munkát tudunk végezni!
- Az elvégzett munkát fotókkal is dokumentáljuk.
- Gyorsak vagyunk, nem kell napokat várnia gépjárművére!

Korszerű berendezéseinknek köszönhetően precíz és gyors munkát tudunk végezni!
Az elvégzett munkát fotókkal is dokumentáljuk.
Gyorsak vagyunk, nem kell napokat várnia gépjárművére!
Általánosságban 100 000 -150 000 Ft, azonban azoknál a típusoknál, ahol a szívócsatorna nehezen hozzáférhető helyen van, plusz költség jelentkezhet. Keressen minket bizalommal az autójára szabott előzetes árajánlatért!
A szívócsatorna és szelepek kokszosodása közvetlen befecskendezésű motoroknál szinte kivétel nélkül jellemző. Egyes típusokat és motorokat jobban érint, de használattól függően jellemző az összes autógyártó termékére. A közvetlen befecskendezéses technológia az ezredforduló után terjedt el legfőképp, ugyanis teljesíteni kellett az új környezetvédelmi normákat, mivel a kisebb üzemanyagfogyasztás és az emissziós értékek további csökkentése már nem volt megoldható az addig elterjedt szívócső befecskendezéshez képest.
A külső keverékképzésű motorokhoz képest viszont megjelent egy hátrány, a fokozott kokszosodás, amire nem sikerült megoldást találni. Ennek az oka az, hogy a szívószelep működés közben forróbb, mivel azt nem hűti le és nem tisztítja a befecskendezett üzemanyag. A használat közben forróvá váló szívószelep így potenciális lerakódásoknak van kitéve. A visszavezetett kartergáz lecsapódik, így egyre több lerakódás kezd összegyűlni. Egyes motoroknál alkalmaznak kipufogógáz visszavezetést is, ami még tovább fokozhatja a problémát.
A szívórendszer tisztítás szükségességére többféle tünet is utalhat. Általánosan jellemző a rángató, egyenetlen motorüzem és a műszerfalon a motorhibát jelző ikon megjelenése. Ilyen esetben a szelepekkel egyidőben a szívócsatorna is kokszolódik, így nem a megfelelő irányba fogja terelni a hengerbe fecskendezett üzemanyagot a beáramló levegő. Emellett égéskimaradás is jelentkezhet, melynek következtében egy vagy akár két henger le is állhat. A vezérlő elektronika egyik feladata, hogy megelőzze a súlyosabb probléma kialakulását, ezért, ha nem megfelelő működést tapasztal, közbeszól és leállíthat hengert/hengereket.
Ezek mellett hibakód is megjelenhet, ilyenkor a motorüzemmel sincs már érezhetően minden rendben, haladéktalanul fel kell keresni egy szakszervizt. A teljes diagnosztika alkalmával könnyen felderíthető, hogy az adott hiba milyen összefüggésben lehet a lerakódások mértékével.
Megelőzésként minden 40.000 km megtétele után ajánljuk a dióhéjas tisztítást. 100.000 km felett pedig elmondhatjuk, hogy szinte kötelező, ha gondmentesen szeretnénk közlekedni!