Dióhéjas szívórendszer tisztítás
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
Miért érdemes elvégezni gépjárművén a dióhéjas szívórendszer tisztítást?
- Mert általa teljesítménynövekedést tapasztalhatunk, ugyanis megszűnik az ideiglenesen kimaradó hengerek hibája, a gyári szívókeresztmetszet áll vissza. Ezáltal újra teljes hatékonysággal dolgozhat a motor.
- Mert általa közvetlenebb lesz a gázreakció, mivel az eltávolított korom lerakódások hatására javul az üzemanyag és levegő áramlása. A gázpedál érintésre az autó gyorsabban és intenzívebben reagál.
- Mert általa egyenletes lesz a motorüzem, ugyanis nincs fizikai akadály a levegő útjában, ezért áramlási problémák sem lépnek fel. Alapjáraton és terhelésen is a motor simábban jár.
Jelentkezzen be szervizünkbe!

-
Korszerű berendezéseinknek köszönhetően precíz és gyors munkát tudunk végezni!
-
Az elvégzett munkát fotókkal is dokumentáljuk.
-
Gyorsak vagyunk, nem kell napokat várnia gépjárművére!
Mennyibe kerül egy dióhéjas szívórendszer tisztítás?
Általánosságban 100 000 -150 000 Ft, azonban azoknál a típusoknál, ahol a szívócsatorna nehezen hozzáférhető helyen van, plusz költség jelentkezhet. Keressen minket bizalommal az autójára szabott előzetes árajánlatért!
Honnan ered a kokszosodás?
A szívócsatorna és szelepek kokszosodása közvetlen befecskendezésű motoroknál szinte kivétel nélkül jellemző. Egyes típusokat és motorokat jobban érint, de használattól függően jellemző az összes autógyártó termékére. A közvetlen befecskendezéses technológia az ezredforduló után terjedt el legfőképp, ugyanis teljesíteni kellett az új környezetvédelmi normákat, mivel a kisebb üzemanyagfogyasztás és az emissziós értékek további csökkentése már nem volt megoldható az addig elterjedt szívócső befecskendezéshez képest.
A külső keverékképzésű motorokhoz képest viszont megjelent egy hátrány, a fokozott kokszosodás, amire nem sikerült megoldást találni. Ennek az oka az, hogy a szívószelep működés közben forróbb, mivel azt nem hűti le és nem tisztítja a befecskendezett üzemanyag. A használat közben forróvá váló szívószelep így potenciális lerakódásoknak van kitéve. A visszavezetett kartergáz lecsapódik, így egyre több lerakódás kezd összegyűlni. Egyes motoroknál alkalmaznak kipufogógáz visszavezetést is, ami még tovább fokozhatja a problémát.
Mi jelzi azt, hogy dióhéjas szívórendszer tisztításra van szüksége autójának?
A szívórendszer tisztítás szükségességére többféle tünet is utalhat. Általánosan jellemző a rángató, egyenetlen motorüzem és a műszerfalon a motorhibát jelző ikon megjelenése. Ilyen esetben a szelepekkel egyidőben a szívócsatorna is kokszolódik, így nem a megfelelő irányba fogja terelni a hengerbe fecskendezett üzemanyagot a beáramló levegő. Emellett égéskimaradás is jelentkezhet, melynek következtében egy vagy akár két henger le is állhat. A vezérlő elektronika egyik feladata, hogy megelőzze a súlyosabb probléma kialakulását, ezért, ha nem megfelelő működést tapasztal, közbeszól és leállíthat hengert/hengereket.
Ezek mellett hibakód is megjelenhet, ilyenkor a motorüzemmel sincs már érezhetően minden rendben, haladéktalanul fel kell keresni egy szakszervizt. A teljes diagnosztika alkalmával könnyen felderíthető, hogy az adott hiba milyen összefüggésben lehet a lerakódások mértékével.
Megelőzésként minden 40.000 km megtétele után ajánljuk a dióhéjas tisztítást. 100.000 km felett pedig elmondhatjuk, hogy szinte kötelező, ha gondmentesen szeretnénk közlekedni!
Galéria - Dióhéjas szívórendszer tisztítás képekben
- Dióhéjas szívórendszer tisztítás
- Dióhéjas szívórendszer tisztítás
- Dióhéjas szívórendszer tisztítás
- Dióhéjas szívórendszer tisztítás
- Dióhéjas szívórendszer tisztítás




