Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Vezérműszíj szakadás minden autós rémálma, amire csak a vezérműszíj csere lehet a megoldás. Leáll az autó. Ráadásul a vezérműszíj elszakadása esetén a motor vezérlése omlik össze, hiszen ez mozgatja a motorok szelepeit működtető vezérműtengelyt és jelentős igénybevételnek van kitéve. Elszakadáskor tehát szelepszár-görbülés, szelepszár törés következhet be, de a hengerfej is súlyosan sérülhet, ami költséges hiba. Műhelyünk a csereperiódusnak megfelelően végzi a vezérműszíj csere feladatát, minden a motorral kapcsolatos munkálatkor annak ellenőrzését Szeged és a környék autótulajdonosai számára.

Szíjas és láncos vezérlések cseréje

A vezérlés nem játék! Immár több mint 20 éves szerviztapasztalattal a hátunk mögött ezt bátran kijelenthetjük. Az évtizedek során számos motortípussal dolgoztunk, szíjas és láncos vezérlések cseréjét és javítását egyaránt ránk bízhatja! Szakértelmünket gazdag eszközparkkal és gyári alkatrészekkel egészítjük ki – ez jelenti sikereink titkát. Megbízhatóságunkról Ön is meggyőződhet: kérjen tőlünk ajánlatot, kollégáink készséggel állnak rendelkezésére!

Vezérműlánc csere
A Zaj és karbantartási igény szempontjából is középutas megoldásnak számít a láncos vezérlés, legalábbis elviekben. A láncos vezérlésre azért esett a választásuk a gyártóknak, mert akár ki is szolgálhatja a motor élettartamát, ugyanakkor ez számos esetben nem jött össze a gyakorlatban. A lánc is nyúlhat, szakadhat, illetve át is ugorhat a tengelyek fogaskerekein, az elcsúszó vezérlés pedig igen komoly motorkárt okozhat, akár csak a szíj, illetve a lánc szakadása. Több olyan megoldás is létezik, amelyeknél a lánc rövidebb élettartamú, mint a szíjak. Ilyen például a Volkswagen korai 1.2 és 1.4 TSi motorja, de említhető a BMW N45-ös 1,6-os benzinese és N47-es 2,0 literes dízele is. Szervizünk a TSI és FSI motorok vezérműlánc, gyári alkatrészekkel való cseréjét vállalja, kedvezményes áron.
Vezérműszíj csere
Vezérműszíj csere ár

Egyes típusoknál a munkadíj eltérhet, ezért pontos árajánlatért kérjük töltse ki ajánlatkérő űrlapunkat, és ne felejtse el csatolni a forgalmi engedélyének fotóját.

  • Vezérműszíj készlet csere 55 000 Ft
TSI és FSI motorok vezérműlánc csere műhelyünkben gyári alkatrészekkel, motorolaj cserével már bruttó 220 ezer Ft-tól el tudjuk végezni!
Kérjen Tőlünk időpontot!
Időpont kérése
Nyitva tartás:
Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

    (a pontos beazonosítás érdekében csatolja forgalmi engedélyének fotóját)

    (egyszerre több is választható)

    • Mi a vezérműszíj, vezérlés funkciója?

      A vezérműszíj egy tartós, kompozit anyagból (erős chemotextil-rétegre felvitt különleges gumiból) készült keresztbordás szíj. A meghajtó szíj feszülése, vagyis a súrlódás segítségével történik a meghajtás, hanem a rajta lévő keresztbordák kapaszkodnak a meghajtó bordás kerékbe. A motortól, a főtengelytől kapott fordulatot a vezérműszíj átviszi a vezérműtengelyre, amely „bütykös” kiképzésének megfelelően nyitja vagy záródni engedi a motor szelepeit.A motor típusától, kialakításától függően további feladatai is lehetnek, például közvetlenül meghajtja a vízszivattyút vagy az olajszivattyút vagy az üzemanyag-szivattyút. Mindennek szinkronban kell működnie, tehát ha a vezérműszíj megnyúlna, ugrana egyet, már az is súlyos motorhibához vezetne Ezért a vezérműszíjat sohasem egyszerűen magában, hanem készletben, a hozzá tartozó görgőkkel, a feszítő és vezető görgőkkel együtt kell cserélni. Ezt nevezzük a vezérlés cseréjének.

    • Mik a vezérműszíj csereperiódusok?

      A legtartósabb keresztbordás szíjak is elöregszenek, felkeményednek, merevednek, nyúlnak, berepedeznek, végül elszakadnak. Mivel élettartamuk jelentős mértékben függ az időtől, szinte minden gyártó azt írja elő, hogy 60 havonként, vagyis öt évenként vezérműszíj csere szükséges. Mivel az átlag magyar autós alig megy évi 25 ezer kilométert a kocsijával, elsősorban ezt az előírást javasoljuk megjegyezni. A kilométerben megadott csereperiódus ugyanis általában 120 ezer kilométer vagy e fölött van, akár 160 ezer kilométer is lehet. Csakhogy nincs az a csodalámpa, nincs az a mesteri szem, amelyik teljes biztonsággal fel tudja mérni egy vezérműszíj állapotát. Döntsön az autós: de mindig úgy, hogy tartsa be a szervizkönyv előírásait.

    Galéria - TSI vezérműlánc csere képekben