Vezérműszíj- és vezérműlánchajtások szakszerű cseréje
Vezérműszíj- és vezérműlánchajtások szakszerű cseréje
Gyorsan és pontosan dolgozunk!
Az eltelt évtizedek során számos motortípussal találkoztunk, rengeteg tapasztalatot szereztünk, ezért a vezérműszíj és a vezérműlánc cseréjét bátran ránk bízhatja!
+36-62-554-013
Időpont kérés
szerviz@ka-autoszerviz.hu
Árajánlat, időpont kérés
Gyorsan és pontosan dolgozunk!
Az eltelt évtizedek során számos motortípussal találkoztunk, rengeteg tapasztalatot szereztünk, ezért a vezérműszíj és a vezérműlánc cseréjét bátran ránk bízhatja!
- Az elvégzett munkára és a beszerelt alkatrészekre garanciát vállalunk!
- Korszerű berendezéseinknek köszönhetően precíz és gyors munkát tudunk végezni!
- Az elvégzett munkát fotókkal is dokumentáljuk.
- Az anyacég webáruházában található autóalkatrész árakat alkalmazva verhetetlen árakat tudunk biztosítani!
- Gyorsak vagyunk, nem kell napokat várnia gépjárművére!
Az elvégzett munkára és a beszerelt alkatrészekre garanciát vállalunk!
Korszerű berendezéseinknek köszönhetően precíz és gyors munkát tudunk végezni!
Az elvégzett munkát fotókkal is dokumentáljuk.
Az anyacég webáruházában található autóalkatrész árakat alkalmazva verhetetlen árakat tudunk biztosítani!
Gyorsak vagyunk, nem kell napokat várnia gépjárművére!
Talán mondhatjuk, hogy a vezérműszíjjal történő motorvezérlés a leggyakrabban alkalmazott vezérlési mód. Mivel a vezérműszíj egy gumiból készülő alkatrész, ezért sajnos hajlamos a megnyúlásra, elöregedésre. Ha a szíj megnyúlik, az autó járása egyenetlenné válhat, esetleg korszerűbb típusoknál a motorhibajelző lámpa felgyulladása is kisérő jelenség lehet. Elöregedés, repedezés esetén a vezérműszíjhajtás zajossá válik, a csere elmulasztásával rövid időn belül el is szakadhat. A szíjas vezérlés cseréjét kizárólag megfelelő felszereltséggel rendelkező szerviz tudja elvégezni, mivel sok esetben bonyolult beállítási folyamatokat kell elvégezni a munkavégzés során. Nagyon sok esetben speciális rögzítő, beállító célszerszámokra van szükség, melyek nélkül nem garantálható a csere utáni megfelelő motorműködés és -élettartam. Természetesen szervizünk több típushoz is rendelkezik megfelelő célszerszámokkal, amennyiben esetleg az éppen javított típushoz nem, abban az esetben rövid időn belül beszerezzük azt. Csere során nem elegendő csak a vezérműszíjat kicserélni, hanem azzal egyidejűleg fontos, hogy a szíj feszítését végző egységeket is új alkatrészekre cseréljük. Több típusnál ilyenkor a hűtőfolyadék szivattyúja is cserére szorul.
A zaj és karbantartási igény szempontjából is középutas megoldásnak számít a láncos vezérlés, legalábbis elviekben. A láncos vezérlésre azért esett a választásuk a gyártóknak, mert akár ki is szolgálhatja a motor élettartamát, ugyanakkor ez számos esetben nem jött össze a gyakorlatban. A lánc is megnyúlhat, szakadhat, illetve át is ugorhat a tengelyek fogaskerekein, az elugró vezérlés pedig igen komoly motorkárokat okozhat. Több olyan autótípus is létezik, amelyeknél tapasztalatunk szerint a vezérműlánc egy vezérműszíjhajtáshoz képest rövidebb élettartamú. Ilyen például a Volkswagen csoport 1.2 és 1.4 TSi motorja, de hasonlóan megemlíthető a BMW N45-ös 1,6-os benzines motorja és az N47-es 2,0 literes dízel motorja is. Szervizünk az említett típusú motorok vezérműlánc cseréjét akár gyári alkatrészekkel is kedvező áron vállalja.
Mi a vezérműszíj, vezérlés funkciója?
A vezérműszíj egy tartós, kompozit anyagból (erős chemotextil-rétegre felvitt különleges gumiból) készült keresztbordás szíj. Nem a meghajtó szíj feszülése, vagyis a súrlódás segítségével történik a meghajtás, hanem a rajta lévő keresztbordák kapaszkodnak a meghajtó bordás kerékbe. A motortól, a főtengelytől kapott fordulatot a vezérműszíj átviszi a vezérműtengelyre, amely „bütykös” kiképzésének megfelelően nyitja vagy záródni engedi a motor szelepeit.A motor típusától, kialakításától függően további feladatai is lehetnek, például közvetlenül meghajtja a vízszivattyút vagy az olajszivattyút vagy az üzemanyag-szivattyút. Mindennek szinkronban kell működnie, tehát ha a vezérműszíj megnyúlna, ugrana egyet, már az is súlyos motorhibához vezetne Ezért a vezérműszíjat sohasem egyszerűen magában, hanem készletben, a hozzá tartozó görgőkkel, a feszítő és vezető görgőkkel együtt kell cserélni. Ezt nevezzük a vezérlés cseréjének.
Mik a vezérműszíj csereperiódusok?
A legtartósabb keresztbordás szíjak is elöregszenek, felkeményednek, merevednek, nyúlnak, berepedeznek, végül elszakadnak. Mivel élettartamuk jelentős mértékben függ a beépítéstől eltelt időtől, szinte minden gyártó azt írja elő, hogy 60 havonként, vagyis öt évenként vezérműszíj csere szükséges. Mivel az átlag magyar autós alig megy évi 25 ezer kilométert a kocsijával, elsősorban ezt az előírást javasoljuk megjegyezni. A kilométerben megadott csereperiódus ugyanis általában 120 ezer kilométer vagy e fölött van, akár 160 ezer kilométer is lehet. Csakhogy nincs az a csodalámpa, nincs az a mesteri szem, amelyik teljes biztonsággal fel tudja mérni egy vezérműszíj állapotát. Döntsön az autós: de mindig úgy, hogy tartsa be a szervizkönyv előírásait.