Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Vezérműszíj csere Szeged, Vezérlés javítás

Vezérműszíj szakadás minden autós rémálma. Leáll az autó. Ráadásul a vezérműszíj elszakadása esetén a motor vezérlése omlik össze, hiszen ez mozgatja a motorok szelepeit működtető vezérműtengelyt és jelentős igénybevételnek van kitéve. Elszakadáskor tehát szelepszár-görbülés, szelepszár törés következhet be, de a hengerfej is súlyosan sérülhet, ami költséges hiba. Műhelyünk a csereperiódusnak megfelelően végzi a vezérműszíj cseréjét, minden a motorral kapcsolatos munkálatkor annak ellenőrzését Szeged és a környék autótulajdonosai számára.

 TSI és FSI motorok vezérműlánc cseréje

 TSI és FSI motorok vezérműlánc cseréjét gyári alkatrészekkel, motorolaj cserével már bruttó 220 ezer Ft-tól el tudjuk végezni!

Keresse fel műhelyünket!
autó vezérműszíj
Vezérműszíj csere

A vezérműszíj, vezérlés funkciója

A vezérműszíj egy tartós, kompozit anyagból (erős chemotextil-rétegre felvitt különleges gumiból) készült keresztbordás szíj. A meghajtó szíj feszülése, vagyis a súrlódás segítségével történik a meghajtás, hanem a rajta lévő keresztbordák kapaszkodnak a meghajtó bordás kerékbe. A motortól, a főtengelytől kapott fordulatot a vezérműszíj átviszi a vezérműtengelyre, amely „bütykös” kiképzésének megfelelően nyitja vagy záródni engedi a motor szelepeit.

A motor típusától, kialakításától függően további feladatai is lehetnek, például közvetlenül meghajtja a vízszivattyút vagy az olajszivattyút vagy az üzemanyag-szivattyút. Mindennek szinkronban kell működnie, tehát ha a vezérműszíj megnyúlna, ugrana egyet, már az is súlyos motorhibához vezetne Ezért a vezérműszíjat sohasem egyszerűen magában, hanem készletben, a hozzá tartozó görgőkkel, a feszítő és vezető görgőkkel együtt kell cserélni. Ezt nevezzük a vezérlés cseréjének. Ugyanis vezérlés szettet cserélünk, nálunk, a KA szerviznél is Szegeden.

Árajánlat, időpont kérés

Kérem töltsön ki minden mezőt!

Vezérműszíj csereperiódusok

A legtartósabb keresztbordás szíjak is elöregszenek, felkeményednek, merevednek, nyúlnak, berepedeznek, végül elszakadnak. Mivel élettartamuk jelentős mértékben függ az időtől, szinte minden gyártó azt írja elő, hogy 60 havonként, vagyis öt évenként cserélni kell. Mivel az átlag magyar autós alig megy évi 25 ezer kilométert a kocsijával, elsősorban ezt az előírást javasoljuk megjegyezni.

A kilométerben megadott csereperiódus ugyanis általában 120 ezer kilométer vagy e fölött van, akár 160 ezer kilométer is lehet. Csakhogy nincs az a csodalámpa, nincs az a mesteri szem, amelyik teljes biztonsággal fel tudja mérni egy vezérműszíj állapotát. Döntsön az autós: de mindig úgy, hogy tartsa be a szervizkönyv előírásait.

Vezérműlánc csere

A Zaj és karbantartási igény szempontjából is középutas megoldásnak számít a láncos vezérlés, legalábbis elviekben. A láncos vezérlésre azért esett a választásuk a gyártóknak, mert akár ki is szolgálhatja a motor élettartamát, ugyanakkor ez számos esetben nem jött össze a gyakorlatban. A lánc is nyúlhat, szakadhat, illetve át is ugorhat a tengelyek fogaskerekein, az elcsúszó vezérlés pedig igen komoly motorkárt okozhat, akár csak a szíj, illetve a lánc szakadása. Több olyan megoldás is létezik, amelyeknél a lánc rövidebb élettartamú, mint a szíjak.  Ilyen például a Volkswagen korai 1.2 és 1.4 TSi motorja, de említhető a BMW N45-ös 1,6-os benzinese és N47-es 2,0 literes dízele is. Szervizünk a TSI és FSI motorok vezérműlánc, gyári alkatrészekkel való cseréjét vállalja, kedvezményes áron. Tekintse meg az egyik TSI motor javításáról készült képeinket!