Fékszerviz, szakszerű fékjavítás és fékcsere

Fékszerviz Szeged Fékjavítás és fékcsere

Fékjavítás, fékhatás mérés, fékbetét csere, féktárcsa csere, dobfék szerelés és felújítás minden műhely legfőbb feladata. Az autó fékrendszerének hibátlan működése a legfontosabb, ezért szakembereink azonnal javítják ügyfeleinknek.

fékszerviz

A fék karbantartása, javítása

A féknek vannak többé-kevésbé állandó, vagyis ellenőrzést, karbantartást, esetenként felújítást igénylő szerkezetei. Ilyenek a munkahengerek, a féknyergek, a fékpofák. Tehát egy fékszerviz munkalistáján rögzített árral ott szerepel a féknyereg felújítás, a fékpofa felújítás, a fékmunkahenger felújítás, a fékolaj minőségének ellenőrzése, a fékolaj csere, a fékcsövek állapotának ellenőrzése, szükség esetén cseréje. Fékszervizünk előnye, hogy a KA alkatrészüzlete és webáruháza ott áll a háta mögött a páratlan alkatrészválasztékával és kiváló áraival, gyakori és jelentős megtakarítást lehetővé tevő akcióival, ami tovább racionalizálja a fékjavítások költségeit.

Fékszerviz Szeged

Korszerű műszereinkkel és szakképzett szerelőinkkel gyorsan és precízen javítja az autó fékrendszerének hibáit, cseréli a kopott fék alkatrészeket. Fékszerviz szolgáltatásaink közé tartozik a cserélendő alkatrészek gyors beszerzése. Fék alkatrészeket akár a közvetlen telephelyünk melletti alkatrész kereskedésben is megrendelhet kedvező árakon. Így lesz gyors és olcsó autója fékszervizelése.

Kérjen árajánlatot, időpontot!

Kérem töltsön ki minden mezőt!

szolgáltatásaink
autószerviz

autó fékbetét csere
Fékbetét csere
A fékbetétek cseréje az első tengelyen 50 ezer, hátsó tengelyeken 80 ezret kilométerenként ajánlott. Karbantartásukra nincs szükség, ha elkoptak, az egyedüli megoldás a fékbetét csere. Korszerű autókban a műszerfalon meg is jelenik a fékbetét kopását jelző ikon, ilyenkor nincs mire várni, kötelező a fékbetét csere. Más betétek a fülünknek jeleznek, amikor elkopik, egy acéltüske kezd súrlódni, visító hangot adva. Tovább járni ilyen betéttel a tárcsa vagy a dob súlyos rongálódásához vezet. Csapatunk garantáltan megfelelő minőségű, kedvező árú fék alkatrészeket szerelnek autójába. Fékbetét és féktárcsa után pedig fékpadon ellenőrzik a fékhatást, illetve ha szükséges a futóművet is beállítják.

Autó fék javítás és karbantartás
Autó fék javítás és karbantartás

Ha a szerviz időben cseréli a fékbetéteket abban az esetben a féktárcsa élettartama első tengelyen akár 70-100 ezer km is lehet. A hátsó tengelyen levő féktárcsa esetében ez akár 150 ezer km is lehet. Fékbetét cserekor esetenként szükséges lehet a féktárcsa javítása ami gépműhelyben történő felszabályozással lehetséges. Ez esetben lényeges, hogy a gyárilag megadott minimum értéket ne érjük el, mert a fék hatékonysága csökken, az anyagkifáradás esélye növekszik, ezáltal balesetveszélyt okozhat.

Fékszerviz első sorban a fékdob felújítást, karbantartást ajánlja, legalább 20 ezer kilométerenként. Fékszervizben jól karbantartott fékdob cseréje 150 ezer kilométerenként esedékes. Viszont a fékdob csere alkalmával a fékszerviz cseréli a pofákat és a munkahengereket is, hogy minden alkatrész a leghosszabb élettartalommal kopjon.

Általában a tömítések cseréje és egy alapos tisztítás, a felületek ellenőrzése ilyenkor a fékszerviz feladata. A fékmunkahenger zárt, itt fejtődik a fékpedálra gyakorolt erő a fékfolyadékon keresztül. Ha a fékpedál felpuhulhat, akkor valószínűleg valahol szivárog a fékfolyadék. Ilyenkor a fékszerviz az egész fék hidraulikus rendszert átvizsgálja. Fékfolyadék csere alkalmával is ellenőrizve lesz a teljes fékrendszer.

Egy érdekes javítási sztori műhelyünkben

Egy elhanyagolt szervizelésű 2006-os évjáratú Vw Golf autónál megdöbbentő állapotot találtunk, a javítás utáni képeken jól látható a különbség.

Az első képen a kiszerelt fékbetéten az látszik, hogy a túlmelegedés illetve a korrózió miatt a kopó réteg levált a hordozó felületről, ami miatt kifejezetten balesetveszélyes volt a közlekedés. A túlmelegedést a megszorult féknyereg okozta, ahogy a második képen is látható.
A harmadik képen egy gyakori hibát pillanthatunk meg, sokszor okoz más autótípusoknál is problémát a nagymértékben korrodált féktárcsa hővédő lemez. Súrlódó nyikorgó hangot lehet hallani főként lassú haladáskor amit a hővédőről leváló korrodált fémdarabok okoznak mert beszorulnak a forgó féktárcsa és a még helyén levő hővédő lemez közé.

hasznos infók