Fékszerviz, szakszerű fékjavítás és fékcsere

Fékjavítás, fékhatás mérés, fékbetét csere, féktárcsa csere, dobfék szerelés és felújítás minden műhely legfőbb feladata. Az autó fékrendszerének hibátlan működése a legfontosabb, ezért szakembereink azonnal javítják ügyfeleinknek.

Fékszerviz Szeged

A jól működő fékalkatrészek elengedhetetlenek a biztonságos autózáshoz. Mi gondoskodunk ügyfeleink biztonságáról! Fékszervizünkben szakképzett szerelők várják autóját, korszerű berendezéseinknek köszönhetően precíz és gyors munkát végeznek. Legyen szó fékjavításról, fékhatás mérésről, fékbetét- vagy tárcsacseréről, fékdob vagy fékpofa, netán fékfolyadék cseréről, készséggel állunk rendelkezésére. Kérjen egyedi, az Ön igényeire szabott árajánlatot!

Fékhatás mérés
Fékhatás mérést hitelesített fékpaddal végzünk. Fékhatásmérés során külön-külön mérjük az első és a hátsó tengely lefékezettségét. A kapott eredményt a berendezésünk kiértékeli és egy jegyzőkönyv formájában ki is nyomtatja, melyet a munkalaphoz csatolunk minden esetben.
Fék szerviz
Fékbetét csere egy tengelyen
Fékbetét csere esetén az egy tengelyen elhelyezkedő fékbetéteket cseréljük. A fékbetét csere alkalmával minden esetben ellenőrizzük a féktárcsa vastagságát, hogy az meghaladja-e a gyártó által előírt minimális értéket. Amennyiben a féktárcsa vastagsága nem megfelelő abban az esetben a fékbetétet nem cseréljük csak a féktárcsával együtt. Miután a fékbetét kiszerelésre kerül ellenőrizzük a féknyereg porvédő gumi alkatrészeit illetve a féknyereg mozgó alkatrészeit. Szükség esetén kicseréljük a hibás porvédőket, megtisztítjuk a mozgó alkatrészeket és az erre alkalmas kenőanyaggal kezeljük. Fékbetét csere után minden esetben fékhatás méréssel fejezzük be a munkát.
Fékbetét és féktárcsa csere egy tengelyen
A munkaművelet során kiszereljük az elkopott fékbetétet illetve a féktárcsákat. A fékbetét és féktárcsa csere során karbantartjuk és ellenőrizzük a porvédő alkatrészeket. Féktárcsa leszerelése után a kerékagyat megtisztítjuk a korróziótól és ellenőrizzük a felfekvő felület épségét. A tisztított felületeket korrózió gátló anyaggal kezeljük szükség esetén ellenőrizzük a kerékagy ütését mérőműszer segítségével. Összerakás után egy rövid próbautat teszük az autóval. Próbaút után minden esetben fékhatás mérést végzünk.
Fékfolyadék csere
Fékfolyadék csere folyamán kicseréljük a gépjármű fékrendszerében levő elhasználódott fékfolyadékot. Egyes típusoknál először eltávolítjuk a fékfolyadék tartályból a használt fékfolyadékot majd egy fékfolyadék cserélő berendezést csatlakoztatunk a tartályra. A berendezés segítségével végezzük a cserét. Egyesével minden keréknél a légtelenítő csavarok oldásával kiengedjük a használt folyadékot. Ellenőrizzük a légtelenítő csavarok porvédő kupakjait szükség esetén pótoljuk. A művelet végeztével fékhatás mérést végzünk.
Fék karbantartás egy tengelyen
Fék karbantartás során az egy tengelyen található fék berendezést szétszereljük, megtisztítjuk a lerakódott fékportól. Ellenőrizzük a kopó alkatrészeket,porvédőket. A szakadt, kopott gumialkatrészeket újakra cseréljük.
Fékdob és fékpofa csere
Fékdob és fékpofa cserekor kiszereljük a fékdobokat és szemrevételezéssel ellenőrizzük a belső kopó felületét és megmérjük a belső átmérőjét. Amennyiben a kapott érték nagyobb mint a gyártó által minimálisan előírt abban az esetben a fékdobokat párban cseréljük.Az új fékdobokhoz új fékpofákat szerelünk be. A művelet során ellenőrizzük a fékpofa rögzítő elemeit, a fékbowdenokat és a fékpofákat mozgató munkahengereket.Összeszerelést követően beállítjuk a rögzítőféket majd a beállítás után fékhatás mérést végzünk.
A fék karbantartása, javítása

A féknek vannak többé-kevésbé állandó, vagyis ellenőrzést, karbantartást, esetenként felújítást igénylő szerkezetei. Ilyenek a munkahengerek, a féknyergek, a fékpofák. Tehát egy fékszerviz munkalistáján rögzített árral ott szerepel a féknyereg felújítás, a fékpofa felújítás, a fékmunkahenger felújítás, a fékolaj minőségének ellenőrzése, a fékolaj csere, a fékcsövek állapotának ellenőrzése, szükség esetén cseréje. Fékszervizünk előnye, hogy a KA alkatrészüzlete és webáruháza ott áll a háta mögött a páratlan alkatrészválasztékával és kiváló áraival, gyakori és jelentős megtakarítást lehetővé tevő akcióival, ami tovább racionalizálja a fékjavítások költségeit.

Kérjen Tőlünk időpontot!
Nyitva tartás:
Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00
Időpont kérése

    (a pontos beazonosítás érdekében csatolja forgalmi engedélyének fotóját)

    (egyszerre több is választható)

    Fék szerviz áraink
    • Fékhatás mérés 2 500 Ft
    • Fékbetét csere egy tengelyen 12 690 Ft
    • Fékbetét és féktrácsa csere egy tengelyen 18 400 Ft
    • Fékfolyadék csere 12 690 Ft
    • Fék karbantartás egy tengelyen 12 690 Ft
    • Fékdob és fékpofa csere 18 400 Ft

    Szolgáltatásaink

    Fékbetét csere

    A fékbetétek cseréje az első tengelyen 50 ezer, hátsó tengelyeken 80 ezret kilométerenként ajánlott. Karbantartásukra nincs szükség, ha elkoptak, az egyedüli megoldás a fékbetét csere. Korszerű autókban a műszerfalon meg is jelenik a fékbetét kopását jelző ikon, ilyenkor nincs mire várni, kötelező a fékbetét csere. Más betétek a fülünknek jeleznek, amikor elkopik, egy acéltüske kezd súrlódni, visító hangot adva. Tovább járni ilyen betéttel a tárcsa vagy a dob súlyos rongálódásához vezet. Csapatunk garantáltan megfelelő minőségű, kedvező árú fék alkatrészeket szerelnek autójába. Fékbetét és féktárcsa után pedig fékpadon ellenőrzik a fékhatást, illetve ha szükséges a futóművet is beállítják.

    Féktárcsa csere

    Ha a szerviz időben cseréli a fékbetéteket abban az esetben a féktárcsa élettartama első tengelyen akár 70-100 ezer km is lehet. A hátsó tengelyen levő féktárcsa esetében ez akár 150 ezer km is lehet. Fékbetét cserekor esetenként szükséges lehet a féktárcsa javítása ami gépműhelyben történő felszabályozással lehetséges. Ez esetben lényeges, hogy a gyárilag megadott minimum értéket ne érjük el, mert a fék hatékonysága csökken, az anyagkifáradás esélye növekszik, ezáltal balesetveszélyt okozhat.

    Fékdob csere

    Fékszerviz első sorban a fékdob felújítást, karbantartást ajánlja, legalább 20 ezer kilométerenként. Fékszervizben jól karbantartott fékdob cseréje 150 ezer kilométerenként esedékes. Viszont a fékdob csere alkalmával a fékszerviz cseréli a pofákat és a munkahengereket is, hogy minden alkatrész a leghosszabb élettartalommal kopjon.

    Fékmunkahenger felújítás és fékfolyadék csere

    Általában a tömítések cseréje és egy alapos tisztítás, a felületek ellenőrzése ilyenkor a fékszerviz feladata. A fékmunkahenger zárt, itt fejtődik a fékpedálra gyakorolt erő a fékfolyadékon keresztül. Ha a fékpedál felpuhulhat, akkor valószínűleg valahol szivárog a fékfolyadék. Ilyenkor a fékszerviz az egész fék hidraulikus rendszert átvizsgálja. Fékfolyadék csere alkalmával is ellenőrizve lesz a teljes fékrendszer.

    • Gyanús hangokat tapasztal, esetleg égett szagot érez fékezéskor?

      A sípoló fékért vagy a fék felől érkező rendellenes hangokért legtöbbször a fékbetéteket okolhatjuk. A kopott, elvékonyodott betétek fékezéskor túlmelegedhetnek mivel fékezéskor a fékdugattyú a betétet a féktárcsának nyomja, és ez a mozdulat rendellenes hangot eredményezhet. Ha a betét kopása tovább fokozódik, akkor viszont a fékdugattyú már a hordozóvasat löki a tárcsához, ilyenkor már csikorgás is hallatszódhat, „moroghat a fék”. Ilyen esetben mindenképp ajánlott szerelőt keresni – szervizünkben szakszerűen kicseréljük autója fékbetétjeit!
      Vezetés közben azonban nem csak gyanús hangokat tapasztalhatunk, de a féktől eredő égett szag is érezhető olykor. A legtöbb ilyen esetben „csupán” arról van szó, hogy erősebb, hosszan tartó fékezés esetén nagyobb a melegedése, és a súrlódás okán füstölni kezdhet, s akár égett szagot is érezhetünk. Épp ezért nem ajánlatos rendszeresen agresszívan fékezni, hisz ez az alkatrész is figyelmet, óvatosságot igényel. A másik eset, amikor égett szag keletkezhet, az az, ha a fék beragad, és folyamatosan érintkezik a tárcsával, illetve ha behúzva felejtjük elindulás után a kéziféket.

    • Hogyan lehet a fékfolyadék szivárgást megszüntetni?

      A fékfolyadék szivárgást a kocsi alatt látható tócsából vehetjük észre leghamarabb; a fékfolyadék vagy tisztán színtelen, vagy világosbarna színű, attól függően, hogy mennyire elhasználódott. A másik, biztos jele a fékfolyadék szivárgásnak az autónk műszerfalán kigyulladó kézifék kontrollámpa. Ám ezt meg lehet, és meg is kell előzni, mert ha már kivillan a lámpa, akkor azonnal ajánlott felkeresni egy szervizt. Ennek megelőzésére érdemes bizonyos időközönként ellenőrizni a fékfolyadék szintet, ugyanis ha valahol a fékrendszer szivárog, akkor a fékfolyadék is gyorsan fogy. A fékfolyadék szivárgás rendkívül veszélyes lehet, hiszen miatta megszűnik a fékhatás. Ilyenkor a fékpedál útjának változásából észlelhetjük a hibát. Amint fékfolyadék szivárgást észlel, hozza el szervizünkbe autóját, mi garantáltan megszüntetjük a problémát!

    • Fékfolyadék csere, hogyan?

      Általános szabály, hogy a fékfolyadékot minimum kétévente cserélni kell. Ennek oka, hogy forráspontja lecsökken, hőtűrése módosul, így fékezéskor levegőbuborékok képződnek, ezáltal gyengül a fékhatás, illetve a gépjárműben levő menetdinamikai rendszerek (ABS, ESP) működése is korlátozódik. Amint hosszabb fékezésnél fékpedál beesést tapasztal, itt az ideje a fékfolyadék cserének! Hogyan cserélhet fékfolyadékot? Otthon semmi esetre se végezze, mert egyes gépjármű típusoknál diagnosztikai műszer is szükséges hozzá, ráadásul a fékfolyadék cserét követően a fékhatás mérés elengedhetetlen! Fékfolyadékból is több típus létezik, viszont ezek keverése szigorúan tilos. Épp ezért ajánlatos szervizre bízni a dolgot – mi segítünk ebben is, kérjen tőlünk árajánlatot!

    Egy érdekes javítási sztori műhelyünkben
    Egy elhanyagolt szervizelésű 2006-os évjáratú Vw Golf autónál megdöbbentő állapotot találtunk, a javítás utáni képeken jól látható a különbség. Az első képen a kiszerelt fékbetéten az látszik, hogy a túlmelegedés illetve a korrózió miatt a kopó réteg levált a hordozó felületről, ami miatt kifejezetten balesetveszélyes volt a közlekedés. A túlmelegedést a megszorult féknyereg okozta, ahogy a második képen is látható. A harmadik képen egy gyakori hibát pillanthatunk meg, sokszor okoz más autótípusoknál is problémát a nagymértékben korrodált féktárcsa hővédő lemez. Súrlódó nyikorgó hangot lehet hallani főként lassú haladáskor amit a hővédőről leváló korrodált fémdarabok okoznak mert beszorulnak a forgó féktárcsa és a még helyén levő hővédő lemez közé.