Fékszerviz Szeged

A jól működő fékalkatrészek elengedhetetlenek a biztonságos autózáshoz. Mi gondoskodunk ügyfeleink biztonságáról!

Fékszerviz Szeged

A jól működő fékalkatrészek elengedhetetlenek a biztonságos autózáshoz. Mi gondoskodunk ügyfeleink biztonságáról!

Bízza az autóját igazi profikra!

Legyen szó fékjavításról, fékhatás mérésről, fékbetét- vagy féktárcsacseréről, fékdob- vagy fékpofa-, netán fékfolyadékcseréről, készséggel állunk rendelkezésére!

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

szerviz@ka-autoszerviz.hu

Árajánlat, időpont kérés

Bízza az autóját igazi profikra!

Legyen szó fékjavításról, fékhatás mérésről, fékbetét- vagy féktárcsacseréről, fékdob- vagy fékpofa-, netán fékfolyadékcseréről, készséggel állunk rendelkezésére!

Fékbetét csere munkadíj:
9 990 Ft + Áfa

Fékbetét és féktárcsa csere munkadíj:
13 385 Ft + Áfa

Jelentkezzen be szervizünkbe!
Fékjavítás Szeged

Fékszervizünkben szakképzett szerelők várják autóját!

Korszerű berendezéseinknek köszönhetően precíz és gyors munkát tudunk végezni!

A feltárt hibákat fotókkal is dokumentáljuk, amelyeket emailben is elküldünk Önnek.

Az anyacég webáruházában található autóalkatrész árakat alkalmazva verhetetlen árakat tudunk biztosítani!

Kérjen tőlünk időpontot és kollégánk nyitvatartási időben, akár 1 órán belül felkeresi Önt a további teendők egyeztetése céljából.

  • Fékbetét csere munkadíj 9 990 Ft + Áfa
  • Fékbetét és féktárcsa csere munkadíj 13 385 Ft + Áfa
Fékezéskor remeg a kormánykerék? Mi a teendő ilyen esetben? Mindenképpen keressen fel bennünket, hogy a hiba pontos okát megtaláljuk az autóján. A kormány remegését fékezéskor több alkatrész együttes meghibásodása is okozhatja azonban leggyakrabban az elvetemedett első féktárcsa a hibás. A féktárcsa elvetemedése általában a túlzott hőterhelés következménye, ami kialakulhat egy megszorult fékalkatrész vagy akár a nem megfelelő használat miatt. Ügyfélként logikus döntésnek tűnhet kizárólag a féktárcsáknak a cseréje ilyen esetben, de sajnos a megoldás nem ilyen egyszerű. Miután az ellenőrzés során felmerülő hibákat kijavítottuk egy rövid próbaútat követően kötelező jelleggel fékhatást kell mérni az autón. Ügyfeleink figyelmét minden esetben felhívjuk arra, hogy az új féktárcsa és fékbetét párosnak kb. 300 Km a „bejáratási” ideje. Ez az út megtétele szükséges ahhoz, hogy az érintkező új felületek között megfelelő tapadás alakuljon ki úgy, hogy közben túlzott hőterhelés ne keletkezzen.
Fékbetét csere

A fékbetétek cseréje az első tengelyen 50 ezer, hátsó tengelyeken 80 ezer kilométerenként ajánlott. Karbantartásukra nincs szükség, ha elkoptak, az egyedüli megoldás a fékbetétek cseréje. Korszerű autókban a műszerfalon meg is jelenik a fékbetét kopását jelző ikon, ilyenkor nincs mire várni, kötelező a fékbetét csere. Más betétek a fülünknek jeleznek, amikor elkopik, egy acéltüske kezd a féktárcsához súrlódni, visító hangot adva. Egyébként magunk is meggyőződhetünk a fékbetétek állapotáról egyszerűen csak úgy, hogy szemügyre vesszük a fékfolyadék szintet a fékfolyadék tartályban. A tartály minimum és maximum jelzése úgy van kialakítva, hogy amikor a fékbetétek elkopnak a tartályban lévő fékfolyadék szint a minimumot eléri és ezzel egyidőben egy fékfolyadék szintet jelző kontrollámpa is kigyulladhat a műszerfalon jelezve, hogy eljött az ideje a fékbetét cseréjének. Tovább járni ilyen fékbetéttel a féktárcsa súlyos rongálódásához vezet. Csapatunk garantáltan megfelelő minőségű, kedvező árú fék alkatrészeket szerel be az autójába. Fékbetét és féktárcsa csere után pedig fékpadon ellenőrzik a fékhatást.

Féktárcsa csere

Ha a szerviz időben cseréli a fékbetéteket abban az esetben a féktárcsa élettartama első tengelyen akár 70-100 ezer km is lehet. A hátsó tengelyen levő féktárcsa esetében ez akár 150 ezer km is lehet. Fékbetét cserekor időnként szükséges lehet a féktárcsa cseréje is. Az, hogy szükséges-e a féktárcsa csere méréssel lehet eldönteni. Minden autógyártó meghatározza a minimális féktárcsa vastagságot ezért lényeges, hogy a gyártó által megadott minimum értéket ne érjük el. Méret alatti féktárcsa használatával a fékezés hatékonysága drasztikusan csökken, az anyagkifáradás esélye növekszik, ezáltal balesetveszélyt okozhat. Kérjen tőlünk időpontot és kollégánk nyitvatartási időnkben akár 1 órán belül felkeresi Önt a további teendők egyeztetése céljából.

Fékdob csere

Egy fékszerviz első sorban a dobfékes fékrendszerek karbantartását ajánlja, legalább 20 ezer kilométerenként. Mivel a dobfékes rendszer egy zárt rendszer így a fékezés során keletkező fékpor egy idő után felhalmozódik benne és kellemetlen hangot illetve csökkenő fékhatást okoz. Egy rendszeresen karbantartott dobféknél a fékdob cseréje kb.150 ezer kilométerenként esedékes. Fékdob csere alkalmával a fékszerviz cseréli a pofákat és a munkahengereket is, hogy minden alkatrész a leghosszabb élettartalommal tudjon működni.

Fékmunkahenger felújítás és fékfolyadék csere

A fék hidraulika egy zárt rendszer, amelynek legfontosabb elemei a fékfolyadék és a tényleges „munkát végző” fékmunkahengerek. Mivel a fékmunkahenger minden egyes fékezéskor mozog ezáltal a tömítést végző gumi alkatrészei kopnak. A kopásból adódóan a fékfolyadék szennyezetté válik. Egy meghibásodott munkahengerből a fékfolyadék szivárogni kezd végső esetben a fékpedál bepuhul ezáltal a fékhatás akár meg is szűnhet! Fékmunkahenger cseréjekor a teljes mennyiségű fékfolyadékot lecseréljük a fékrendszerben speciális fékfolyadék cserélő berendezéseinkkel. A javítás során a teljes fékrendszer ellenőrzésre kerül.

  • Gyanús hangokat tapasztal, esetleg égett szagot érez fékezéskor?

    A sípoló fékért vagy a fék felől érkező rendellenes hangokért legtöbbször a fékbetéteket okolhatjuk. A kopott, elvékonyodott fékbetétek fékezéskor túlmelegedhetnek mivel fékezéskor a fékdugattyú a betétet a féktárcsának nyomja, és ez a mozdulat rendellenes hangot eredményezhet. Ha a betét kopása tovább fokozódik, akkor viszont a fékdugattyú már a hordozóvasat löki a tárcsához, ilyenkor már nem éles csikorgás hallható, hanem fémesen reszelő, morgó hangot fogunk hallani. Ilyen esetben mindenképp ajánlott azonnal szerelőt keresni – szervizünkben szakszerűen kicseréljük autója fékbetétjeit!
    Vezetés közben azonban nem csak gyanús hangokat tapasztalhatunk, de a féktől eredő égett szag is érezhető olykor. A legtöbb ilyen esetben „csupán” arról van szó, hogy erősebb, hosszan tartó fékezés esetén nagyobb a melegedése, és a súrlódás okán füstölni kezdhet, s akár égett szagot is érezhetünk. Épp ezért nem ajánlatos rendszeresen agresszívan fékezni, hisz ez az alkatrész is figyelmet, óvatosságot igényel. A másik eset, amikor égett szag keletkezhet, az az, ha a fék beragad, és folyamatosan érintkezik a tárcsával. Ugyancsak égett szagot okoz, ha behúzva felejtjük elindulás után a kéziféket.

  • Hogyan lehet a fékfolyadék szivárgást megszüntetni?

    A fékfolyadék szivárgást a kocsi alatt látható tócsából vehetjük észre leghamarabb; a fékfolyadék vagy tisztán színtelen, vagy világosbarna színű, attól függően, hogy mennyire elhasználódott. A másik, biztos jele a fékfolyadék szivárgásnak az autónk műszerfalán kigyulladó piros körben látható felkiáltójel ikon. Ám ezt meg lehet, és meg is kell előzni, mert ha már kivillan a lámpa, akkor azonnal ajánlott felkeresni egy szervizt. Ennek megelőzésére érdemes bizonyos időközönként ellenőrizni a fékfolyadék szintet ugyanis, ha valahol a fékrendszer szivárog, akkor a fékfolyadék is gyorsan fogy. A fékfolyadék szivárgás rendkívül veszélyes lehet, hiszen miatta megszűnik a fékhatás. Ilyenkor a fékpedál útjának változásából észlelhetjük a hibát. Amint fékfolyadék szivárgást észlel, hozza el szervizünkbe autóját, mi garantáltan megszüntetjük a problémát!

  • Fékfolyadék csere, hogyan?

    Általános szabály, hogy a fékfolyadékot minimum kétévente cserélni kell. Ennek oka, hogy forráspontja lecsökken, hőtűrése módosul, így fékezéskor levegőbuborékok képződnek, ezáltal gyengül a fékhatás, illetve a gépjárműben levő menetdinamikai rendszerek (ABS, ESP) működése is korlátozódik. Amint hosszabb fékezésnél fékhatás csökkenést tapasztal, itt az ideje a fékfolyadék cserének! Hogyan cserélhet fékfolyadékot? Otthon semmi esetre se végezze, mert egyes gépjármű típusoknál diagnosztikai műszer is szükséges hozzá, ráadásul a fékfolyadék cserét követően a fékhatás mérés elengedhetetlen! Fékfolyadékból is több típus létezik, viszont ezek keverése szigorúan tilos. Épp ezért ajánlatos szervizre bízni a dolgot – mi segítünk ebben is, kérjen tőlünk árajánlatot!

Egy érdekes javítási sztori műhelyünkben

Egy elhanyagolt szervizelésű 2006-os évjáratú VW Golf autónál megdöbbentő állapotot találtunk, a javítás utáni képeken jól látható a különbség. Az első képen a kiszerelt fékbetéten az látszik, hogy a túlmelegedés és a korrózió miatt a kopó réteg levált a hordozó felületről, ami miatt kifejezetten balesetveszélyes volt a közlekedés. A túlmelegedést a megszorult féknyereg okozta, ahogy a második képen is látható. A harmadik képen egy gyakori hibát pillanthatunk meg, sokszor okoz más autótípusoknál is problémát a nagymértékben korrodált féktárcsa hővédő lemez. Súrlódó nyikorgó hangot lehet hallani főként alacsony sebességnél amit a hővédőről leváló korrodált fémdarabok okoznak mert beszorulnak a forgó féktárcsa és a még helyén levő hővédő lemez közé.