Fékszerviz Szeged

A jól működő fékalkatrészek elengedhetetlenek a biztonságos autózáshoz. Mi gondoskodunk ügyfeleink biztonságáról!

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Fék szerviz
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Szolgáltatásaink

Fékbetét csere

A fékbetétek cseréje az első tengelyen 50 ezer, hátsó tengelyeken 80 ezer kilométerenként ajánlott. Karbantartásukra nincs szükség, ha elkoptak, az egyedüli megoldás a fékbetétek cseréje. Korszerű autókban a műszerfalon meg is jelenik a fékbetét kopását jelző ikon, ilyenkor nincs mire várni, kötelező a fékbetét csere. Más betétek a fülünknek jeleznek, amikor elkopik, egy acéltüske kezd a féktárcsához súrlódni, visító hangot adva. Tovább járni ilyen betéttel a tárcsa vagy a dob súlyos rongálódásához vezet. Csapatunk garantáltan megfelelő minőségű, kedvező árú fék alkatrészeket szerel be az autójába. Fékbetét és féktárcsa után pedig fékpadon ellenőrzik a fékhatást.

Féktárcsa csere

Ha a szerviz időben cseréli a fékbetéteket abban az esetben a féktárcsa élettartama első tengelyen akár 70-100 ezer km is lehet. A hátsó tengelyen levő féktárcsa esetében ez akár 150 ezer km is lehet. Fékbetét cserekor időnként szükséges lehet a féktárcsa cseréje is. Az, hogy szükséges-e a féktárcsa csere méréssel lehet eldönteni. Minden autógyártó meghatározza a minimális féktárcsa vastagságot ezért lényeges, hogy a gyártó által megadott minimum értéket ne érjük el. Méret alatti féktárcsa használatával a fékezés hatékonysága drasztikusan csökken, az anyagkifáradás esélye növekszik, ezáltal balesetveszélyt okozhat.Ha a szerviz

Fékdob csere

Egy fékszerviz első sorban a dobfékes fékrendszerek karbantartását ajánlja, legalább 20 ezer kilométerenként. Mivel a dobfékes rendszer egy zárt rendszer így a fékezés során keletkező fékpor egy idő után felhalmozódik benne és kellemetlen hangot illetve csökkenő fékhatást okoz. Egy rendszeresen karbantartott dobféknél a fékdob cseréje kb.150 ezer kilométerenként esedékes. Fékdob csere alkalmával a fékszerviz cseréli a pofákat és a munkahengereket is, hogy minden alkatrész a leghosszabb élettartalommal tudjon működni.

Fékmunkahenger felújítás és fékfolyadék csere

A fék hidraulika egy zárt rendszer, amelynek legfontosabb elemei a fékfolyadék és a tényleges „munkát végző” fékmunkahengerek. Mivel a fékmunkahenger minden egyes fékezéskor mozog ezáltal a tömítést végző gumi alkatrészei kopnak. A kopásból adódóan a fékfolyadék szennyezetté válik. Egy meghibásodott munkahengerből a fékfolyadék szivárogni kezd végső esetben a fékpedál bepuhul ezáltal a fékhatás akár meg is szűnhet! Fékmunkahenger cseréjekor a teljes mennyiségű fékfolyadékot lecseréljük a fékrendszerben speciális fékfolyadék cserélő berendezéseinkkel. A javítás során a teljes fékrendszer ellenőrzésre kerül.

  • Gyanús hangokat tapasztal, esetleg égett szagot érez fékezéskor?

    A sípoló fékért vagy a fék felől érkező rendellenes hangokért legtöbbször a fékbetéteket okolhatjuk. A kopott, elvékonyodott fékbetétek fékezéskor túlmelegedhetnek mivel fékezéskor a fékdugattyú a betétet a féktárcsának nyomja, és ez a mozdulat rendellenes hangot eredményezhet. Ha a betét kopása tovább fokozódik, akkor viszont a fékdugattyú már a hordozóvasat löki a tárcsához, ilyenkor már nem éles csikorgás hallható, hanem fémesen reszelő, morgó hangot fogunk hallani. Ilyen esetben mindenképp ajánlott azonnal szerelőt keresni – szervizünkben szakszerűen kicseréljük autója fékbetétjeit!
    Vezetés közben azonban nem csak gyanús hangokat tapasztalhatunk, de a féktől eredő égett szag is érezhető olykor. A legtöbb ilyen esetben „csupán” arról van szó, hogy erősebb, hosszan tartó fékezés esetén nagyobb a melegedése, és a súrlódás okán füstölni kezdhet, s akár égett szagot is érezhetünk. Épp ezért nem ajánlatos rendszeresen agresszívan fékezni, hisz ez az alkatrész is figyelmet, óvatosságot igényel. A másik eset, amikor égett szag keletkezhet, az az, ha a fék beragad, és folyamatosan érintkezik a tárcsáva. Ugyancsak égett szagot okoz, ha behúzva felejtjük elindulás után a kéziféket.

  • Hogyan lehet a fékfolyadék szivárgást megszüntetni?

    A fékfolyadék szivárgást a kocsi alatt látható tócsából vehetjük észre leghamarabb; a fékfolyadék vagy tisztán színtelen, vagy világosbarna színű, attól függően, hogy mennyire elhasználódott. A másik, biztos jele a fékfolyadék szivárgásnak az autónk műszerfalán kigyulladó piros körben látható felkiáltójel ikon. Ám ezt meg lehet, és meg is kell előzni, mert ha már kivillan a lámpa, akkor azonnal ajánlott felkeresni egy szervizt. Ennek megelőzésére érdemes bizonyos időközönként ellenőrizni a fékfolyadék szintet ugyanis, ha valahol a fékrendszer szivárog, akkor a fékfolyadék is gyorsan fogy. A fékfolyadék szivárgás rendkívül veszélyes lehet, hiszen miatta megszűnik a fékhatás. Ilyenkor a fékpedál útjának változásából észlelhetjük a hibát. Amint fékfolyadék szivárgást észlel, hozza el szervizünkbe autóját, mi garantáltan megszüntetjük a problémát!

  • Fékfolyadék csere, hogyan?

    Általános szabály, hogy a fékfolyadékot minimum kétévente cserélni kell. Ennek oka, hogy forráspontja lecsökken, hőtűrése módosul, így fékezéskor levegőbuborékok képződnek, ezáltal gyengül a fékhatás, illetve a gépjárműben levő menetdinamikai rendszerek (ABS, ESP) működése is korlátozódik. Amint hosszabb fékezésnél fékhatás csökkenést tapasztal, itt az ideje a fékfolyadék cserének! Hogyan cserélhet fékfolyadékot? Otthon semmi esetre se végezze, mert egyes gépjármű típusoknál diagnosztikai műszer is szükséges hozzá, ráadásul a fékfolyadék cserét követően a fékhatás mérés elengedhetetlen! Fékfolyadékból is több típus létezik, viszont ezek keverése szigorúan tilos. Épp ezért ajánlatos szervizre bízni a dolgot – mi segítünk ebben is, kérjen tőlünk árajánlatot!

Egy érdekes javítási sztori műhelyünkben

Egy elhanyagolt szervizelésű 2006-os évjáratú VW Golf autónál megdöbbentő állapotot találtunk, a javítás utáni képeken jól látható a különbség. Az első képen a kiszerelt fékbetéten az látszik, hogy a túlmelegedés és a korrózió miatt a kopó réteg levált a hordozó felületről, ami miatt kifejezetten balesetveszélyes volt a közlekedés. A túlmelegedést a megszorult féknyereg okozta, ahogy a második képen is látható. A harmadik képen egy gyakori hibát pillanthatunk meg, sokszor okoz más autótípusoknál is problémát a nagymértékben korrodált féktárcsa hővédő lemez. Súrlódó nyikorgó hangot lehet hallani főként alacsony sebességnél amit a hővédőről leváló korrodált fémdarabok okoznak mert beszorulnak a forgó féktárcsa és a még helyén levő hővédő lemez közé.