Fékszerviz Szeged
Fékszerviz Szeged
Bízza az autóját igazi profikra!
Legyen szó fékjavításról, fékhatás mérésről, fékbetét- vagy féktárcsacseréről, fékdob- vagy fékpofa-, netán fékfolyadékcseréről, készséggel állunk rendelkezésére!
+36-62-554-013
Időpont kérés
szerviz@ka-autoszerviz.hu
Árajánlat, időpont kérés
Bízza az autóját igazi profikra!
Legyen szó fékjavításról, fékhatás mérésről, fékbetét- vagy féktárcsacseréről, fékdob- vagy fékpofa-, netán fékfolyadékcseréről, készséggel állunk rendelkezésére!
- Fékszervizünkben szakképzett szerelők várják autóját!
- Korszerű berendezéseinknek köszönhetően precíz és gyors munkát tudunk végezni!
- A feltárt hibákat fotókkal is dokumentáljuk, amelyeket emailben is elküldünk Önnek.
- Az anyacég webáruházában található autóalkatrész árakat alkalmazva verhetetlen árakat tudunk biztosítani!
- Kérjen tőlünk időpontot és kollégánk nyitvatartási időben, akár 1 órán belül felkeresi Önt a további teendők egyeztetése céljából.
Fékbetét csere munkadíj:
bruttó 19 700 Ft
Fékbetét és féktárcsa csere munkadíj:
bruttó 30 200 Ft
*Az árak Kis- és Középkategóriás gépjárművek esetén érvényesek.
Fékszervizünkben szakképzett szerelők várják autóját!
Korszerű berendezéseinknek köszönhetően precíz és gyors munkát tudunk végezni!
A feltárt hibákat fotókkal is dokumentáljuk, amelyeket emailben is elküldünk Önnek.
Az anyacég webáruházában található autóalkatrész árakat alkalmazva verhetetlen árakat tudunk biztosítani!
Kérjen tőlünk időpontot és kollégánk nyitvatartási időben, akár 1 órán belül felkeresi Önt a további teendők egyeztetése céljából.
- Fékbetét csere munkadíj (tengelyenként) bruttó 19 700 Ft
- Fékbetét és féktárcsa csere munkadíj (tengelyenként) bruttó 30 200 Ft
*Az árak Kis- és Középkategóriás gépjárművek esetén érvényesek.
A fékbetétek cseréje az első tengelyen 50 ezer, hátsó tengelyeken 80 ezer kilométerenként ajánlott. Karbantartásukra nincs szükség, ha elkoptak, az egyedüli megoldás a fékbetétek cseréje. Korszerű autókban a műszerfalon meg is jelenik a fékbetét kopását jelző ikon, ilyenkor nincs mire várni, kötelező a fékbetét csere. Más betétek a fülünknek jeleznek, amikor elkopik, egy acéltüske kezd a féktárcsához súrlódni, visító hangot adva. Egyébként magunk is meggyőződhetünk a fékbetétek állapotáról egyszerűen csak úgy, hogy szemügyre vesszük a fékfolyadék szintet a fékfolyadék tartályban. A tartály minimum és maximum jelzése úgy van kialakítva, hogy amikor a fékbetétek elkopnak a tartályban lévő fékfolyadék szint a minimumot eléri és ezzel egyidőben egy fékfolyadék szintet jelző kontrollámpa is kigyulladhat a műszerfalon jelezve, hogy eljött az ideje a fékbetét cseréjének. Tovább járni ilyen fékbetéttel a féktárcsa súlyos rongálódásához vezet. Csapatunk garantáltan megfelelő minőségű, kedvező árú fék alkatrészeket szerel be az autójába. Fékbetét és féktárcsa csere után pedig fékpadon ellenőrzik a fékhatást.
Ha a szerviz időben cseréli a fékbetéteket abban az esetben a féktárcsa élettartama első tengelyen akár 70-100 ezer km is lehet. A hátsó tengelyen levő féktárcsa esetében ez akár 150 ezer km is lehet. Fékbetét cserekor időnként szükséges lehet a féktárcsa cseréje is. Az, hogy szükséges-e a féktárcsa csere méréssel lehet eldönteni. Minden autógyártó meghatározza a minimális féktárcsa vastagságot ezért lényeges, hogy a gyártó által megadott minimum értéket ne érjük el. Méret alatti féktárcsa használatával a fékezés hatékonysága drasztikusan csökken, az anyagkifáradás esélye növekszik, ezáltal balesetveszélyt okozhat. Kérjen tőlünk időpontot és kollégánk nyitvatartási időnkben akár 1 órán belül felkeresi Önt a további teendők egyeztetése céljából.
Egy fékszerviz első sorban a dobfékes fékrendszerek karbantartását ajánlja, legalább 20 ezer kilométerenként. Mivel a dobfékes rendszer egy zárt rendszer így a fékezés során keletkező fékpor egy idő után felhalmozódik benne és kellemetlen hangot illetve csökkenő fékhatást okoz. Egy rendszeresen karbantartott dobféknél a fékdob cseréje kb.150 ezer kilométerenként esedékes. Fékdob csere alkalmával a fékszerviz cseréli a pofákat és a munkahengereket is, hogy minden alkatrész a leghosszabb élettartalommal tudjon működni.
A fék hidraulika egy zárt rendszer, amelynek legfontosabb elemei a fékfolyadék és a tényleges „munkát végző” fékmunkahengerek. Mivel a fékmunkahenger minden egyes fékezéskor mozog ezáltal a tömítést végző gumi alkatrészei kopnak. A kopásból adódóan a fékfolyadék szennyezetté válik. Egy meghibásodott munkahengerből a fékfolyadék szivárogni kezd végső esetben a fékpedál bepuhul ezáltal a fékhatás akár meg is szűnhet! Fékmunkahenger cseréjekor a teljes mennyiségű fékfolyadékot lecseréljük a fékrendszerben speciális fékfolyadék cserélő berendezéseinkkel. A javítás során a teljes fékrendszer ellenőrzésre kerül.
Gyanús hangokat tapasztal, esetleg égett szagot érez fékezéskor?
A sípoló fékért vagy a fék felől érkező rendellenes hangokért legtöbbször a fékbetéteket okolhatjuk. A kopott, elvékonyodott fékbetétek fékezéskor túlmelegedhetnek mivel fékezéskor a fékdugattyú a betétet a féktárcsának nyomja, és ez a mozdulat rendellenes hangot eredményezhet. Ha a betét kopása tovább fokozódik, akkor viszont a fékdugattyú már a hordozóvasat löki a tárcsához, ilyenkor már nem éles csikorgás hallható, hanem fémesen reszelő, morgó hangot fogunk hallani. Ilyen esetben mindenképp ajánlott azonnal szerelőt keresni – szervizünkben szakszerűen kicseréljük autója fékbetétjeit!
Vezetés közben azonban nem csak gyanús hangokat tapasztalhatunk, de a féktől eredő égett szag is érezhető olykor. A legtöbb ilyen esetben „csupán” arról van szó, hogy erősebb, hosszan tartó fékezés esetén nagyobb a melegedése, és a súrlódás okán füstölni kezdhet, s akár égett szagot is érezhetünk. Épp ezért nem ajánlatos rendszeresen agresszívan fékezni, hisz ez az alkatrész is figyelmet, óvatosságot igényel. A másik eset, amikor égett szag keletkezhet, az az, ha a fék beragad, és folyamatosan érintkezik a tárcsával. Ugyancsak égett szagot okoz, ha behúzva felejtjük elindulás után a kéziféket.Hogyan lehet a fékfolyadék szivárgást megszüntetni?
A fékfolyadék szivárgást a kocsi alatt látható tócsából vehetjük észre leghamarabb; a fékfolyadék vagy tisztán színtelen, vagy világosbarna színű, attól függően, hogy mennyire elhasználódott. A másik, biztos jele a fékfolyadék szivárgásnak az autónk műszerfalán kigyulladó piros körben látható felkiáltójel ikon. Ám ezt meg lehet, és meg is kell előzni, mert ha már kivillan a lámpa, akkor azonnal ajánlott felkeresni egy szervizt. Ennek megelőzésére érdemes bizonyos időközönként ellenőrizni a fékfolyadék szintet ugyanis, ha valahol a fékrendszer szivárog, akkor a fékfolyadék is gyorsan fogy. A fékfolyadék szivárgás rendkívül veszélyes lehet, hiszen miatta megszűnik a fékhatás. Ilyenkor a fékpedál útjának változásából észlelhetjük a hibát. Amint fékfolyadék szivárgást észlel, hozza el szervizünkbe autóját, mi garantáltan megszüntetjük a problémát!
Fékfolyadék csere, hogyan?
Általános szabály, hogy a fékfolyadékot minimum kétévente cserélni kell. Ennek oka, hogy forráspontja lecsökken, hőtűrése módosul, így fékezéskor levegőbuborékok képződnek, ezáltal gyengül a fékhatás, illetve a gépjárműben levő menetdinamikai rendszerek (ABS, ESP) működése is korlátozódik. Amint hosszabb fékezésnél fékhatás csökkenést tapasztal, itt az ideje a fékfolyadék cserének! Hogyan cserélhet fékfolyadékot? Otthon semmi esetre se végezze, mert egyes gépjármű típusoknál diagnosztikai műszer is szükséges hozzá, ráadásul a fékfolyadék cserét követően a fékhatás mérés elengedhetetlen! Fékfolyadékból is több típus létezik, viszont ezek keverése szigorúan tilos. Épp ezért ajánlatos szervizre bízni a dolgot – mi segítünk ebben is, kérjen tőlünk árajánlatot!
Egy elhanyagolt szervizelésű 2006-os évjáratú VW Golf autónál megdöbbentő állapotot találtunk, a javítás utáni képeken jól látható a különbség. Az első képen a kiszerelt fékbetéten az látszik, hogy a túlmelegedés és a korrózió miatt a kopó réteg levált a hordozó felületről, ami miatt kifejezetten balesetveszélyes volt a közlekedés. A túlmelegedést a megszorult féknyereg okozta, ahogy a második képen is látható. A harmadik képen egy gyakori hibát pillanthatunk meg, sokszor okoz más autótípusoknál is problémát a nagymértékben korrodált féktárcsa hővédő lemez. Súrlódó nyikorgó hangot lehet hallani főként alacsony sebességnél amit a hővédőről leváló korrodált fémdarabok okoznak mert beszorulnak a forgó féktárcsa és a még helyén levő hővédő lemez közé.