Autófűtés és autóhűtés teljes körű ellenőrzése és javítása

Az autóhűtés, fűtés rendszer nem csak az utasok kényelméről, de a biztonságukról is gondoskodik, mivel serkenti a sofőr koncentrációképességét. Épp ezért erre a rendszerre és esetleges hibáira is oda kell figyelni. Szervizünkben szakszerűen vállaljuk az autóhűtés, autófűtés rendszerek ellenőrzését és javítását, kérjen tőlünk árajánlatot!

Hűtővíz ellenőrzés

Az autóhűtés nélkülözhetetlen a motor megfelelő működéséhez, de sajnos néha előfordul, hogy elfolyik a hűtővíz, szivárog valahol. A hűtőrendszer hűtőfolyadék és víz keverékét keringeti a szivattyúk segítségével, és így hűti a motort. Épp ezért ha hűtővíz szivárgást tapasztal, keressen fel egy szakembert, amint lehetséges. Ha elfolyt a hűtővíz több dolog is állhat a háttérben. Lehet szó egy lyukas hűtősapkáról, amit nyomásteszttel tudunk ellenőrizni. Ha belső szivárgásról van szó, akkor biztosan nem fog hűtővíz tócsát találni a kocsi alatt. Ehelyett abból veheti észre, hogy nagyon gyakran kell után töltenie a hűtőfolyadékot. Belső szivárgás kialakulhat még például egy meglazult hengerfej tömítésnél, ami kiengedi a hűtővizet a rendszerből. Legkönnyebben azonban a külső szivárgást észlelhetjük; és a hiba okozója is kitalálható abból, hogy a kocsi melyik része alatt vesszük észre a hűtővíz tócsát.

A hűtővíz, de főleg annak hőmérséklete jelentősen befolyásolja a motor optimális működését. Ha menet közben felforr a hűtővíz, akkor azonnal félre kell húzódni a járművel, és leállítani azt. Ilyenkor mindenképp meg kell várni, még a hűtőfolyadék-hőmérséklet visszaáll a megfelelő értékre. Arra a kérdésre, hogy mitől forr fel a hűtővíz, legtöbbször a hibás termosztát a válasz az autóhűtés, autófűtés rendszerében.

Árajánlat, időpont kérés

(a pontos beazonosítás érdekében csatolja forgalmi engedélyének fotóját)

(egyszerre több is választható)

Autó termosztát ellenőrzés, csere

Az autó termosztát működése nem túl bonyolult; fő feladata, hogy biztosítsa a megfelelő hőmérsékletet a motor működéséhez, tehát ez szabályozza a fűtést és hűtést az autóban. Továbbá fontos szerepe még a hűtővíz felforrásának megakadályozása.
A termosztát hiba több mindenre is visszavezethető. A termosztát hibajelenségek egyike a túlmelegedés. Egy rossz termosztát „megizzaszthatja” a járművet. Amikor a motor hőmérséklete eléri az ideális működési hőmérsékletet, akkor normál esetben a termosztátnak ki kell nyílnia, hogy beengedje a hűtővizet a motorba a hőmérséklet szabályozásához. Ám ha a termosztát nem nyit ki, zárva marad, akkor a hűtőfolyadék nem tud megfelelően áramolni, és az autó túlmelegszik. Ha az autó hűtőventilátora gyakran működik még leállítás után is, mindenképpen szükséges ellenőriztetni a hűtőrendszert.
Az autó hűtősapkája 2 szelepet tartalmaz, és feladata, hogy a hűtőfolyadékot megfelelően tárolja, valamint biztosítsa a hűtőrendszer megfelelő nyomását, és állandó szinten tartsa azt. Ha hűtősapka hiba lép fel, akkor az autó így is túlmelegedhet, és a hűtőt komoly károsodás érheti.
A hibás termosztát tünete még, ha nincs megfelelő fűtés az autóban télen, vagy ha a motorhőmérséklet jelző nem mozdul ki alaphelyzetéből. Ez esetben a termosztát nyitva marad – hosszú távon károsítva a motort. Ha nyitott a termosztát, az azt jelenti, hogy a hűtőfolyadék folyamatosan a motorba áramlik, attól függetlenül, hogy az igényli-e vagy sem. Így az előző esettel ellentétben nem túlmelegedés következik be, hanem az lesz a probléma, hogy túlságosan lehűl. A túlhűtési hiba a fogyasztásra is hatással van, ugyanis ilyenkor az üzemanyag fogyasztás emelkedik. Az autó termosztát javítása szinte minden esetben cserét jelent, melyet szervizünk készséggel vállal, kérjen tőlünk árajánlatot!
Autót üzemeltetni termosztát nélkül nem túl jó ötlet, hiszen számos negatív következménye lehet. Egy átlagos motor ideális működési hőmérséklete 80-100 Celsius fok között mozog. Ha termosztát nélkül hajtja a kocsit, akkor 50 Celsius fokon fog működni. Ezen a hőmérsékleten vízgőz képződik és kondenzálódik, végül keveredik a motorolajjal; ennek következtében olajsár formálódik. Az olajsár meggátolja a megfelelő kenést, és gyakorlatilag az egész rendszert tönkreteszi. Ezért nem jó ötlet az autó használata termosztát nélkül.

  • Milyen színű fagyálló hűtőfolyadék kell az autóba?

    A fagyálló hűtőfolyadék színe sok tévhitet szült az autótulajdonosok körében. Legtöbben a színek alapján különböztetik meg őket; van kék, zöld, piros, de már megjelent a lila és a sárga hűtőfolyadék is. Amit minden típusról tudni kell az az, hogy a fagyálló hűtőfolyadékok a kémiai adalékoknak köszönhetően képesek csökkenteni a víz alapú folyadékok fagyáspontját, vagy akár növelni forráspontjukat. A szervetlen savas technológiájú hűtőfolyadékok szilikátokat és foszfátot tartalmaznak, és korroziógátló hatásuk van, hogy megvédjék az autó hűtőtestét és motorját. Ezeket általában világos zöld színben forgalmazzák, és 50.000 kilométerenként vagy minden második évben cserélni kell. Ezek tipikusan az 1990-es években, és az annál régebben gyártott autókban használatosak. A szerves savas technológiájú hűtőfolyadékot ezzel szemben az újabb gyártású autókban szokták alkalmazni, de a régebbiekben is megtalálható. Színe a narancssárgától a sötét zöldig terjed. Ez a verzió nem tartalmaz szilikátokat és foszfátot, viszont olyan korróziógátló összetevőket igen, amik hosszabbá teszik élettartamát az előbb említett társéhoz képest. Ezeket 250.000 kilométerenként, de legalábbis mindent ötödik évben cserélni kell. A harmadik, és egyben utolsó fajta a hibrid hűtőfolyadék, amit kizárólag új autókban alkalmaznak. Ezek a citromsárga és narancssárga hűtőfolyadékok hozzáadott szilikátokat tartalmaznak, amik megnövelik az alumínium védelmet, és meggátolják a rozsdásodást, korróziót. Ezeket is 250.000 kilométerenként vagy minden ötödik évben cserélni kell.
    Az, hogy milyen színű hűtőfolyadék töltendő az autójába, a jármű kezelési útmutatójából deríthető ki pontosan. Ha bizonytalan a döntést illetően, kérje szerelőink segítségét, akik készséggel vállalják a hűtőfolyadék cserét!