Autódiagnosztika és motordiagnosztika, hibakódolvasás

Az autódiagnosztika látszólag egy egyszerű művelet, de a valóságban mégsem az, mivel sok esetben a megjelenített hibakód csak irányt mutat a tényleges meghibásodás felderítéséhez.

Autódiagnosztika és motordiagnosztika, hibakódolvasás

Az autódiagnosztika látszólag egy egyszerű művelet, de a valóságban mégsem az, mivel sok esetben a megjelenített hibakód csak irányt mutat a tényleges meghibásodás felderítéséhez.

Beazonosítjuk a problémát!

A KA Bosch Car Szerviz képzett, tapasztalt szakemberei prémium kategóriás diagnosztikai berendezésekkel végzik a kialakult hibák felmérését, diagnosztizálását.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

szerviz@ka-autoszerviz.hu

Árajánlat, időpont kérés

Beazonosítjuk a problémát!

A KA Bosch Car Szerviz képzett, tapasztalt szakemberei prémium kategóriás diagnosztikai berendezésekkel végzik a kialakult hibák felmérését, diagnosztizálását.

  • Hibakód kiolvasás bruttó 6 600 Ft
  • Motordiagnosztika bruttó 12 650 Ft
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Szerelőink szakértelmét és tapasztalatát a korszerű Bosch KTS 560, Bosch FSA 740, Launch, Texa, Vag-Com, BMW diagnosztikai műszerekkel ötvözzük, így garantáltan feltárjuk az autójában keletkezett hiba okát.

Munkatársaink segítenek Önnek eligazodni a hibakódok rengetegében, és a probléma beazonosítását követően mindenre kitérően tájékoztatják a javításhoz szükséges műveletekről, alkatrészekről.

Rövid határidővel tudunk időpontot adni, és akár meg is tudja várni a vizsgálatot.

Pontos, kiszámítható árajánlatot fogunk adni a vizsgálat után.

Kérjen tőlünk időpontot és kollégánk nyitvatartási időben, akár 1 órán belül felkeresi Önt a további teendők egyeztetése céljából.

  • Hibakód kiolvasás bruttó 6 600 Ft
  • Motordiagnosztika bruttó 12 650 Ft

Hibakódolvasás esetén kizárólag célzottan a problémás elektronikai egység vezérlőjének hibatároló egysége kerül kiolvasásra, majd kinyomtatásra. A kiolvasott hibakódokat kérés esetén töröljük.

Motordiagnosztika szolgáltatásunk egy hibatároló-olvasást, illetve a hibához szorosan kapcsolható mérési értékek kiolvasását tartalmazza. A kapott információk kiértékelése után javaslatot, továbbá árajánlatot tudunk készíteni a hiba kijavításáról.

Motordiagnosztika régen és napjainkban

Az autódiagnosztika, motordiagnosztika a régebbi autóknál szemrevételezéssel, hallás alapján a kihagyó, dadogó, akadozó vagy éppen kopogó motor, az ütemtelen működés alapján volt lehetséges. A szervizműhelyek többsége rendelkezik a fékhatás vagy a futómű, lengéscsillapító, fényszóró és más alkatrészek működésének mérésére és beállítására alkalmas eszközökkel. Ez is lehetne autódiagnosztika, de szerelő szaknyelven ez már csak állapotfelmérést jelent. Az autódiagnosztika komputeres hibakód-kiolvasást is tartalmaz, amely során a kapott hibakódok EOBD, OBD és OBD2-ként ismertek. Szinte minden vezérlőegység diagnosztizálható az autóban. A gyújtás, üzemanyag-ellátás, motorvezérlés, váltó, ABS rendszer, kormányszerkezet, valamint felfüggesztés mellett a kipufogórendszer és az autó teljes elektromos rendszere egyaránt. Olykor elég egy mechanikai hiba kijavítása, egy tisztítás az elektromos csatlakozóknál vagy némi beállítás ahhoz, hogy a kijelzett hibakódot törölni lehessen.

Számítógépes autódiagnosztika

Műhelyünk 2 db KTS 560-as diagnosztikai műszert is használ a gyors hibakód kiolvasáshoz és törléshez. Ezeken kívül még többféle autódiagnosztikai műszerrel is rendelkezünk az autótípusok széles skálájának megfelelve. Amikor a központi vezérlőegységbe (ECU, ECM,EDC,PCM ) épített ellenőrzőrendszer észleli, és regisztrálja a hibát, annak meglétét a műszerfalon külön ikon jelzi. Ez a motordiagnosztika jelzőábra (MIL-lámpa vagy check engine szimbólum). Bármi miatt jöjjön is elő a jelzés, azt komolyan kell venni, mert ez már a súlyosabb rongálódás veszélyére hívja fel a figyelmet, vagy a kocsi motorjának biztonságos működése kerül veszélybe annak minden következményével együtt.

  • Mitől hallok gyanús hangokat, és érzek fura szagokat a motortérből?

    Ha süvítő vagy visító hangot hall a motortérből, akkor az utalhat pl. a hosszbordás szíjhajtás problémájára. Ilyenkor vagy a gumiszíj öregedett el és repedezett meg, vagy a feszítőegység hibásodott meg. Ha az utóbbiról van szó, akkor a szíj nem kap elegendő feszítést, ezáltal csúszást eredményez. Vegye komolyan, ha ilyen hangot hall, és ne várja meg, míg a szíj lepattan a helyéről.
    A motortérből érkező sziszegő hang legtöbbször valamilyen szivárgást jelez vagy a hűtőrendszerben, vagy a szívócsőben.
    Sokszor előfordul az is, hogy kopogó hang hallatszódik a motorból, ami a fordulatszám növekedésével együtt fokozódik. Ilyenkor a vezérműtengely környékén kell keresni a hibát. Valószínűleg arról lehet szó, hogy szelephézagok keletkeztek, amiket minél előbb orvosolni kell. Ezt a hibát egy egyszerű beállítással vagy rosszabb esetben a hidrotőkék cseréjével lehet megoldani. Ha ez a kerregő hang mélyül, az utalhat rossz hajtókar csapágyakra, dugattyúra melyeknek a cseréje mindenképp szakértelmet igényel. A motortérből hallatszódó kattogó hang utalhat még arra is, hogy a motorban kevés olaj van. Ilyenkor ellenőrizze a motorolaj szintet! Ha elegendő mennyiséget talált, akkor feltehetőleg olajnyomás veszteség alakult ki valahol a rendszerben, esetleg a rendszerbe jutott piszok, kosz elzáródást okozott valahol. A nem megfelelő időben végzett motorolaj csere miatti kokszosodás is hasonló elzáródásokat tud okozni a motor kenési rendszerében.
    Ha morgó hangot hall a motortérből, nagy eséllyel a generátora hibásodott meg. Ilyenkor töltés nélkül az akkumulátor energiát veszít, és egyre nagyobb küzdelemmel tudja csak a motort táplálni – tehát feltehetőleg rövid időn belül lemerül, az autó mozgásképtelenné válik. Ezért érdemes minél előbb szervizbe vinni a kocsit, mielőtt lerobbanna valahol. Szervizünkben szakszerű műszerekkel végzünk akkumulátor töltés ellenőrzést, generátor vizsgálatot.
    Ha fémes, tompa kopogó hang érkezik a motortérből, akkor azt általában a dugattyú palástja okozza, ahogy folyamatosan hozzácsapódik a hengerfalhoz. Általában csak olyankor hallatszódik, ha hideg a motor. A dugattyúkopogást okozhatja a törött dugattyúszoknya, gyakrabban a dugattyú kopása. Ha a motor bemelegszik, olyankor a legtöbb esetben a hőtágulás miatt megszűnik a fémes, tompa kopogó hang.
    A motorból eredő csörgő hang is több okra vezethető vissza, ráadásul ez a motor csörgés gázadásnál, gyorsításnál még tovább tud erősödni. A motor csörgés okai lehetnek az elhasználódott dugattyúgyűrűk, törött dugattyúgyűrű-hornyok vagy akár az elnyűtt hengerfal is, esetleg a gyújtórendszer hibája. Általában a kopott vagy törött dugattyúgyűrű hibája kideríthető egy szivárgási teszttel. Csörgést okozhat még a nem megfelelő minőségű üzemanyag is. Ritka használat esetén kevés üzemanyagot érdemes tartani a tartályban, ezáltal sűrűbben kell után pótolni friss üzemanyaggal, bizonyos autó típusoknál a magasabb oktán számú üzemanyag lehet a megoldás. A különböző üzemanyag adalékok rendszeres használatával megelőzhetjük a dugattyú tetején keletkező koksz lerakódásokat ezáltal mérséklődik a „kopogásos” égés a motorban.
    Nem csak a hangok, de a szagok is árulkodhatnak problémáról a motortérben. Ha égett műanyag szag távozik a motortérből akkor lehet, hogy elromlott a generátor. Égett szagot érezhetünk továbbá, ha a hűtőfolyadék szivárog a forró motorra. A hajtásszíjak túlzott felmelegedése is eredményezhet égett műanyag szagot. Még rosszabb, ha a hűtőrendszer valamely alkatrésze romlik el, vagy olvad meg – ez főként a hűtőventilátor motorral szokott megtörténni. Ha a szag erősödik, és nem talál semmilyen motortérben felejtett műanyag tárgyat, akkor mindenképp szakszerű autódiagnosztikára, motordiagnosztikára van szüksége!

  • EGR szelep tisztítás, hibafeltárás, hogyan?

    Az EGR szelep az autókban a környezetvédelmet szolgálja; visszafordítja az égés során keletkező kipufogógázt a motor égésterébe, ami ezáltal újrahasznosításra kerül, így jelentősen kevesebb káros anyag jut tovább a részecskeszűrőkhöz és katalizátorokhoz.
    Mint minden más, ez az alkatrész is időnként meghibásodhat, az EGR szelep hiba jele lehet az egyenetlen alapjárat vagy teljes leállás, az üzemanyag szag és a megemelkedett üzemanyag-fogyasztás is. Az EGR szelep hiba tünetei közé sorolható még a durrogó vagy kopogó hang, esetleg az eredménytelen szmog teszt vagy a felvillanó motorellenőrző lámpa.
    Az EGR szelep eltömődése több hibát is okoz; az eltömődés során kétféle jelenség alakulhat ki: vagy teljesen nyitott vagy teljesen zárt állásban szorul be. A nyitott állásban beszorult szelep rossz alapjáratot, csökkent teljesítményt, egyenetlen motorjárást továbbá emelkedő üzemanyag fogyasztást eredményez. Sajnos az EGR szelep tisztítás nem jelent garantált megoldást a hiba kiküszöbölésére, ezért számos esetben ajánlatos meghibásodás esetén az EGR szelepet kicserélni.

  • Hengerfej tömítés csere, hogyan?

    A hengerfej tömítés illeszti össze a hengerfejet a motorblokkal, épp ezért elengedhetetlen a motor hibátlan működéséhez. Ez az alkatrész extrém magas hőmérsékletnek és nyomásnak van folyamatosan kitéve. A hengerfej tömítés hiba legáltalánosabb oka a motor túlzott felmelegedése, ami a hűtőrendszer hibás működésére, a rosszul választott hűtőfolyadékra vagy a túl dinamikus vezetésre vezethető vissza. A hengerfej tömítés hiba jelei közé sorolhatjuk még a hűtőfolyadék szintjének csökkenését és az instabil motorműködést indításkor. Ha ezeket a tüneteket figyelmen kívül hagyja, akkor a hengerfej tömítés átégését és a motor teljes meghibásodását kockáztatja! A tömítés cseréje a motor szétszerelését és a hengerfej felújítását igényli. Mivel a csere komplikált, a kockázat túl nagy, ezért nem érdemes a hengerfejjel és tömítéssel házilag kísérletezni. Mindenképp bízza szakértőkre a cserét, javítást.

  • Nox szenzor hiba javítása, hogyan?

    A NOX (nitrogén-oxid) szenzor egy olyan eszköz, mely a jármű nitrogén-oxid kibocsátását elemzi, és azt, hogy mennyi nitrogén-oxid található a kipufogógázban. A NOX szenzort legtöbbször közvetlenül a katalizátor elé vagy mögé szerelik az SCR rendszerbe, így pontosan kiszámolható, hogy a nitrogén-oxid kibocsájtás megfelelő határértéken belül van-e.
    NOX szenzor hiba esetén, a műszerfalon a motorellenőrzés lámpa( MIL ) jelzi, ha gond van. A NOX szenzor hibával érdemes minél hamarabb felkeresni kedvenc szervizét.

  • Lambdaszonda hiba diagnosztizálás és csere, hogyan?

    A lambdaszonda (oxigénszenzor) a motor működését szabályozza, hozzájárul a környezetszennyezés csökkentéséhez azáltal, hogy adatokat gyűjt az üzemanyag rendszer működéséről, valamint a kipufogógáz oxigénszintjéről. A lambdaszonda csere típustól függően 70.000-160.000 kilométerenként ajánlott, ellenőrizni azonban minden 30.000 kilométer után javasolt!
    A lambdaszonda hiba legegyértelműbb jele, ha kivillan a műszerfalon a motorműködés hibajelző lámpa ( MIL lámpa ). Emellett a hibás lambdaszonda egyik tünete lehet még a megnövekedett üzemanyag fogyasztás. A lambdaszonda meghibásodás egy olyan probléma, amivel ajánlatos minél előbb felkeresni egy szervizt.

  • Generátor, önindító hiba diagnosztika és javítás, hogyan?

    A generátornak dupla szerepe van az autó működésében: párhuzamosan tölti az akkumulátort, és látja el energiával az autó elektromos berendezéseit. Ahhoz, hogy a generátor feltöltse az akkut, ahhoz huzamosabb ideig legalább 1000-es fordulatszámon kell a kocsit járatni. Minél inkább le van merülve az akku, annál több idő, míg a generátor teljesen feltölti. Általánosságban elmondható, hogy ha legalább 1,5 órát járatjuk minimum 1000-es fordulatszámon az autót (tehát alapjáraton is tölt a generátor), akkor az akkumulátor feltöltődik annyira, hogy a kocsi leállítása után újra be tudja indítani. Ha nem használjuk a világítást, a rádiót vagy egyéb elektromos eszközt, akkor egy 1 órás út is elég ahhoz, hogy a generátor teljesen feltöltse az akkumulátort.
    A generátor egyik legfontosabb eleme a generátort meghajtó szíj, ami folytonos kemény munkát végez, szíj nélkül a generátor nem tud kellő energiát biztosítani ahhoz, hogy folyamatosan töltse az akkumulátort. Az idő haladtával az ékszíj meglazulhat, rosszabb esetben pedig szakadás következik be ami miatt az akkumulátor lemerül és ilyenkor nem fogja tudni beindítani a motort, ha pedig menet közben történik meg a dolog, a kocsi azonnal lerobban. Egy szakadás adott esetben tehát balesetet is tud okozni ezért, ha bármilyen rendellenességet tapasztal, azonnal keressen fel egy szakértőt, még jobb, ha rendszeresen ellenőrizteti az alkatrészt!
    A generátor mellett az önindító is fontos szerepet tölt be az autó rendszerében. Az önindító végzi a motor beindítását amikor a vezető elfordítja a gyújtáskulcsot és a motor beindulásával az önindító azonnal meg is áll. Az önindító problémát több jelenség is jelezheti például, ha elfordítja a kulcsot, és nem történik semmi – ilyenkor feltehetőleg az önindító mágneskapcsolója a ludas vagy a gyújtáskapcsoló. Előfordulhat olyan is, hogy nehezebben, többszöri indításra indul csak be az autó, vagy csikorgó hangot hall indításkor. Ezekben az esetekben legtöbbször az önindítóban található fogaskerekek, a bendix elhasználódása, kopása áll a háttérben. Bármely jelenséget is tapasztalja, azonnal forduljon szakértőhöz, és semmiképp ne próbálkozzon az önindító javítással házilag!

  • Üzemanyag szivattyú, AC pumpa hiba diagnosztika és javítás, hogyan?

    Üzemanyag szivattyú ( közismertebb nevén AC pumpa ) hiba viszonylag sűrűn előfordulhat, és nagyon sok dolog jelezheti a problémát. A benzinszivattyú és diesel üzemanyag szivattyú hibák esetében egyaránt elmondható, hogy a pumpa feladata az üzemanyag eljuttatása az üzemanyagtankból a motorba. Látszólag egyszerűen hangzik, de néhány apró hiba is galibát okozhat a rendszerben. Szervizünkben a következő három jelenséget tapasztaljuk legtöbbször üzemanyag pumpa hibaként.
    Az egyik leggyakoribb ok, ha az üzemanyag szennyeződött; rozsda, valamilyen törmelék vagy pára került bele. Ezek a szennyeződések szabad szemmel is könnyen észrevehetőek. A másik gyakori benzinpumpa hiba, ha a szűrők eltömődnek a szennyeződések miatt. Ezek, illetve maga a benzinszivattyú eltömődése akadályozza az üzemanyag szabad áramlását a rendszerben, ami visszafoghatja például a jármű gyorsulását. Az elektromos hibák, zárlatok is hozzájárulhatnak a benzin és dízel üzemanyag szivattyú meghibásodásához. Ilyenek lehetnek például a rozsdás vagy meglazult csatlakozók, esetleg a megolvadt kábelek. Szervizünkben minőségi digitális feszültségmérővel könnyedén azonosítani tudjuk az esetleges hibát, forduljon hozzánk bizalommal!
    A fent említett üzemanyag szivattyú, AC pumpa hibáknak számos árulkodó jele lehet, ám legkönnyebben talán abból vehetőek észre, hogy a jármű hidegen nehezen indul, lassabban gyorsul a szokásosnál, netán le is áll menet közben. Ez azt jelzi, hogy a pumpa próbál megküzdeni az üzemanyag hiánnyal. A hangos üzemanyag szivattyú utalhat az alacsony benzin vagy gázolaj szintre, a szivattyú sérülésére vagy az üzemanyag tank és a szivattyúmotor szennyeződésére.
    A szivattyú és az AC pumpa egyik legfontosabb eleme a relé, aminek elromlása befolyásolhatja az üzemanyag eljuttatását a motorba. A motornak olyan az üzemanyag, mint nekünk, embereknek a vér, épp ezért az üzemanyag szivattyú relé hiba bizony indításnál is okozhat váratlan meglepetéseket. A hiba jelei közé sorolhatjuk, hogy nem indul a jármű vagy épp menet közben hirtelen leáll. Ahogy egy autót beindítunk, a dízel vagy benzinszivattyú szinte azonnal működésbe lép, szóval az is a hiba intő jele lehet, ha nem halljuk a pumpa működését, néma marad.