Autóklíma javítás, autóklíma töltés és tisztítás

Autóklíma javítás, autóklíma tisztítás és töltés

Az utastér légkondicionáló rendszerét évente kétszer célszerűen (tavasszal és ősszel) átvizsgáltatni. Évenkénti autóklíma tisztítás elvégzése ajánlott, autóklíma tisztítás, fertőtlenítés eszközölése (ózonozás) és a autóklíma szűrő csere fontosságát se felejtsük el.

  • Autóklíma töltés - 21 990 Ft

    Tartalmazza a klímagáz töltését.

  • Ózonozás - 4 000 Ft

    Tartalmazza a klíma ózonos tisztítását.

  • Klíma karbantartási csomag - 23 735 Ft

    Tartalmazza a klímagáz töltését és az ózonos klímatisztítást.

  • Klímatisztítás csomag - 12 000 Ft

    Tartalmazza a klímarendszer tisztítását fertőtlenítő szerrel, és az ózonos klímatisztítást.

Áraink bruttó árak, az áfát tartalmazzák, a klíma ózonozás 1 órát vesz igénybe. Addig pihenhet internettel ellátott várótermünkben, vagy várjuk üzletünkben, ahol válogathat autójához szükséges termékeink bőséges kínálatából. 

Az autóklíma javítás sokféle lehet

Előfordulhat, hogy az autóklímából elszökik a hőcserét végző gáz. Ilyenkor válik szükségessé a klíma feltöltése. Vagyis a klímagáz pótlása.  Ezt műhelyünk – természetesen a rendszer tömítetlenségének megszüntetése után – környezetbarát módon, az előírásoknak és a gyári útmutatásoknak megfelelően végzi. A hőcserélő radiátor (klímahűtő) és kilyukadhat vagy éppen eltömítődhet. Ennek javítása is szükségessé válhat. Ez a berendezés általában az autó motorhűtője előtt van, ha fizikai sérülés keletkezik rajta, érdemes magát az autóhűtőt is megvizsgálni, hátha az is javításra, tisztításra szorul.

Autóklíma töltés, autóklíma tisztítása időpont kérése (Kérem töltsön ki minden mezőt!)

Klímatöltés 21990.-FtÓzonozás 4000.-FtAkciós csomag 23735.-Ft (Klímatöltés és ózonozás együtt)Vegyszeres + ózonos tisztítás 12000.-Ft

Autóklíma töltés, tisztítás és csere

Klímaszervizünk szolgáltatása közé tartozik az klíma alkatrészek ellenőrzése, autóklíma javítás és cseréje. Legismertebb hibaforrás az autó klímarendszerében a klímakompresszor és a pollenszűrők cseréje. A gépkocsival együtt az autó klímája is öregszik, elhasználódik. Ahogy a gépkocsi más berendezései esetében, itt is szóba jöhet egy általános felújítás, amely többféle javítást, cserét, megelőző karbantartást foglal magában. Klíma felújítás után évekig üzembiztosan működik a légkondi, amelyre a mind melegebb, fülledtebb nyarakon egyre inkább szükség van.

Autóklíma javítás, klíma töltés és tisztítás, vagyis az utastér légkondicionáló rendszerét évente kétszer célszerűen (tavasszal és ősszel) átvizsgáltatni. Évente érdemes tisztítani, fertőtleníteni (ózonozás) és szűrőt cserélni benne.

R1234Y jelzésű hűtőközeg töltését is vállaljuk!

Klímagáz töltő berendezés

Az EU  jogszabálya értelmében 2016. decembere után már csak olyan gépjárművek kerülhetnek forgalomba, melyeknek a klímarendszere R1234yf hűtőközeggel működik. Környezetvédelmi szempontból az R1234yf nagyságrendekkel kisebb üvegházhatású gáz, mint a korábban használt R134A.

Szervizünk a legmodernebb eszközökkel van felszerelve, köztük egy MM50015240 típusú klímagéppel, mellyel az újabb típusú klímagázzal ellátott autók klímarendszerének javítását és karbantartását tudjuk elvégezni.

Az ehhez hasonló újabb típusú klímagépek már sokkal szigorúbb biztonsági előírások szerint készülnek, és figyelnek a szivárgások megakadályozására, a mérési pontosságuk is nagyságrenddel nagyobb a korábbiaknál, a lefejtés hatékonysága pedig 98% feletti, és a szellőzés hatásfoka is magasabb.

hasznos infók
  • Az autóklíma tisztítás az egészségünket is védi?

    Az időszakos autóklíma tisztítás, azaz klíma ózonozás fontossága igen jelentős. Az elszennyeződött klíma berendezés makacs köhögést, hosszan tartó és nehezen kezelhető tüdő- légcső- és hörgőbetegségeket okozott. Az elszennyeződött légkondicionáló felületein a viszonylag állandó nedvességben, nyálkásodó felületeken az amőbáktól a gombákig, kék algákig és baktériumokig számos kórokozó tud megtelepedni. Az autóklíma tisztítás elvégzése ezért minden évben javasolt!Ezeket persze normál, üzembiztos működés esetén akkor sem lélegezzük be, ha jelen vannak. De megtörténhet, tehát jobb megelőzni a magunk és utasaink egészségének megvédése érdekében.Az autóklíma tisztításhoz meg kell bontani a rendszert, hozzá kell férni bizonyos felületekhez, azokat vegyszeresen kezelni kell, illetve a fizikai tisztítást is el kell végezni, és természetesen cserélni kell az elhasználódott szűrőt. Ennyiből áll leegyszerűsítve egy klímatisztítás. A művelet ára típustól, berendezéstől kismértékben függ, ezért a klímatisztítás ár iránt érdeklődjön a munkafelvevőnknél.

Egy érdekes javítási sztori műhelyünkben

Egy 2006-os évjáratú Opel Zafira B nem működő klímával érkezett a szervizünkbe. Nyomáspróba után megállapítottuk a klíma kondenzátor hibáját (nagymértékű szivárgást találtunk). A kondenzátor cseréjét követően újabb nyomáspróbát végeztünk mely során újabb szivárgásra utaló nyomásesést tapasztaltunk. Ekkor lett a műszerfal mögött található elpárologtató kiszerelve, ahol észrevehető volt a klímarendszerben található kenőanyag jelenléte a kondenzátor műanyag házában. Szétszereléskor a kondenzátor és a csatlakozó klímagáz cső tömítéseként szolgáló o-gyűrű is erősen sérült volt kisebb mértékű szivárgás jele itt is mutatkozott. Összerakást követően újabb nyomáspróba következett, sikeresen, nyomásvesztés nem volt látható a mérőórákon. Ezután a rendszert a megfelelő mennyiségű klímagázzal feltöltöttük és tökéletes nyomásértékeken üzemelt, kellően  hideg levegőt befújva az utastérbe.

Hogy miért fontos a pollenszűrő cseréje a karbantartás során?

Ügyfelünk nem működő klímával hozta be autóját a szervizünkbe, klíma töltésre.  Mivel az elsődleges vizsgálatkor kiderült, hogy a klímarendszerben a hűtőközeg mennyisége gyakorlatilag nulla ezért az ügyfél kérésére elkezdtük keresni a hiba okát. Nyomáspróba közben minimális nyomás esést tapasztaltunk a klímarendszerben. Ilyen esetekben a hiba 100%-os diagnosztizálása rendkívül nehéz feladat, mivel nem látható, illetve hallható a szivárgás pontos helye.

Szervizünk szerencsére rendelkezik olyan korszerű klímaszivárgás kereső berendezéssel, amelynek segítségével az ilyen jellegű hibák is közel 100%-os hatékonysággal diagnosztizálhatók. A további szivárgás vizsgálat során kiderült, hogy a szivárgás oka az utastérben található belső hőcserélő meghibásodása. Megbontás után egyértelművé vált a probléma, miszerint a belső hőcserélő korróziója miatt keletkezett a lyuk a rendszerben.

Mint a 4.-5.-6. képen is jól látható a hőcserélőnél felhalmozódott falevél és egyéb szennyeződés a korrózió oka.

Az 1. és 2. képen a hiba kijavításának folyamata látszódik.

Véleményünk szerint a megfelelő karbantartási műveletek (pollenszűrő csere) elvégzése esetén a hiba nagy valószínűséggel nem fordult volna elő.