Autóklíma javítás, autóklíma töltés és tisztítás
Az utastér légkondicionáló rendszerét évente kétszer célszerűen (tavasszal és ősszel) átvizsgáltatni. Évenkénti autóklíma tisztítás elvégzése ajánlott, autóklíma tisztítás, fertőtlenítés eszközölése (ózonozás) és a autóklíma szűrő csere fontosságát se felejtsük el.
Autóklíma javító műhelyünkre klímatöltés, klímatisztítás és -javítás esetén egyaránt számíthat! Az R134A klímagáz mellett immár R1234YF hűtőközeg töltését is vállaljuk legmodernebb technológiájú MM50015240 gépünknek köszönhetően. Klímaszivárgás tesztelés esetén Ön kényelmes ügyfélvárónkban pihenhet, míg el nem készül autója. Karbantartási csomagunkban a töltés mellett ózonos fertőtlenítést is végzünk egészségének megóvása érdekében.
Ózonos klímafertőtlenítéskor az autó utasterének teljeskörű fertőtlenítését végezzük. Célszerű ezt a fajta fertőtlenítést a pollenszűrő cseréjével együtt végezni a nagyobb hatékonyság érdekében. A fertőtlenítés során a gépjármű szellőztető rendszerét belső keringtetésre kapcsoljuk át ezáltal az ózongenerátor által előállított ózon nagyobb koncentrációt tud elérni az utastérben. A beavatkozás általában fél óráig tart ezután elengedhetetlen az utastér megfelelő kiszellőztetése mivel a magas ózon koncentráció az emberi szervezetre veszélyes is lehet.

Klímaszervizünk szolgáltatása közé tartozik az klíma alkatrészek ellenőrzése, autóklíma javítás és cseréje. Legismertebb hibaforrás az autó klímarendszerében a klímakompresszor és a pollenszűrők cseréje. A gépkocsival együtt az autó klímája is öregszik, elhasználódik. Ahogy a gépkocsi más berendezései esetében, itt is szóba jöhet egy általános felújítás, amely többféle javítást, cserét, megelőző karbantartást foglal magában. Klíma felújítás után évekig üzembiztosan működik a légkondi, amelyre a mind melegebb, fülledtebb nyarakon egyre inkább szükség van.
Autóklíma javítás, klíma töltés és tisztítás, vagyis az utastér légkondicionáló rendszerét évente kétszer célszerűen (tavasszal és ősszel) átvizsgáltatni. Évente érdemes tisztítani, fertőtleníteni (ózonozás) és szűrőt cserélni benne.
Klímagáz töltést kizárólag szivárgás mentes rendszeren tudunk végezni. Szivárgás gyanúja esetén minden esetben szivárgás teszt szükséges.
- Klímagáz töltés (R134A) 21 990 Ft
Az R134A típusú hűtőközeg esetében a feltüntetett ár tartalmazza a hűtőközeg árát is, mennyiségtől függetlenül.
- Klímagáz töltés (R1234yf) 12 700 Ft
Az ár tartalmazza a klímagáz töltését, ezen felül a betöltött hűtőközeg ára 80Ft/g.
- Klímakarbantartás csomag 23 730 Ft
Klímakarbantartás csomagunk egy R134A típusú gázzal történő klímatöltést és egy ózonos utastér fertőtlenítést tartalmaz.
- Klímafertőtlenítés ózonnal 4 000 Ft
- Klímarendszer szivárgás teszt 8 890 Ft
Nyitva tartás:
Péntek: 8:00-16:00

Az EU jogszabálya értelmében 2016. decembere után már csak olyan gépjárművek kerülhetnek forgalomba, melyeknek a klímarendszere R1234yf hűtőközeggel működik. Környezetvédelmi szempontból az R1234yf nagyságrendekkel kisebb üvegházhatású gáz, mint a korábban használt R134A.
Szervizünk a legmodernebb eszközökkel van felszerelve, köztük egy MM50015240 típusú klímagéppel, mellyel az újabb típusú klímagázzal ellátott autók klímarendszerének javítását és karbantartását tudjuk elvégezni.
Az ehhez hasonló újabb típusú klímagépek már sokkal szigorúbb biztonsági előírások szerint készülnek, és figyelnek a szivárgások megakadályozására, a mérési pontosságuk is nagyságrenddel nagyobb a korábbiaknál, a lefejtés hatékonysága pedig 98% feletti, és a szellőzés hatásfoka is magasabb.
Az autóklíma tisztítás az egészségünket is védi?
Az időszakos autóklíma tisztítás, azaz klíma ózonozás fontossága igen jelentős. Az elszennyeződött klíma berendezés makacs köhögést, hosszan tartó és nehezen kezelhető tüdő- légcső- és hörgőbetegségeket okozott. Az elszennyeződött légkondicionáló felületein a viszonylag állandó nedvességben, nyálkásodó felületeken az amőbáktól a gombákig, kék algákig és baktériumokig számos kórokozó tud megtelepedni. Az autóklíma tisztítás elvégzése ezért minden évben javasolt!Ezeket persze normál, üzembiztos működés esetén akkor sem lélegezzük be, ha jelen vannak. De megtörténhet, tehát jobb megelőzni a magunk és utasaink egészségének megvédése érdekében.Az autóklíma tisztításhoz meg kell bontani a rendszert, hozzá kell férni bizonyos felületekhez, azokat vegyszeresen kezelni kell, illetve a fizikai tisztítást is el kell végezni, és természetesen cserélni kell az elhasználódott szűrőt. Ennyiből áll leegyszerűsítve egy klímatisztítás. A művelet ára típustól, berendezéstől kismértékben függ, ezért a klímatisztítás ár iránt érdeklődjön a munkafelvevőnknél.
Egy 2006-os évjáratú Opel Zafira B nem működő klímával érkezett a szervizünkbe. Nyomáspróba után megállapítottuk a klíma kondenzátor hibáját (nagymértékű szivárgást találtunk). A kondenzátor cseréjét követően újabb nyomáspróbát végeztünk mely során újabb szivárgásra utaló nyomásesést tapasztaltunk. Ekkor lett a műszerfal mögött található elpárologtató kiszerelve, ahol észrevehető volt a klímarendszerben található kenőanyag jelenléte a kondenzátor műanyag házában. Szétszereléskor a kondenzátor és a csatlakozó klímagáz cső tömítéseként szolgáló o-gyűrű is erősen sérült volt kisebb mértékű szivárgás jele itt is mutatkozott. Összerakást követően újabb nyomáspróba következett, sikeresen, nyomásvesztés nem volt látható a mérőórákon. Ezután a rendszert a megfelelő mennyiségű klímagázzal feltöltöttük és tökéletes nyomásértékeken üzemelt, kellően hideg levegőt befújva az utastérbe.
Ügyfelünk nem működő klímával hozta be autóját a szervizünkbe, klíma töltésre. Mivel az elsődleges vizsgálatkor kiderült, hogy a klímarendszerben a hűtőközeg mennyisége gyakorlatilag nulla ezért az ügyfél kérésére elkezdtük keresni a hiba okát. Nyomáspróba közben minimális nyomás esést tapasztaltunk a klímarendszerben. Ilyen esetekben a hiba 100%-os diagnosztizálása rendkívül nehéz feladat, mivel nem látható, illetve hallható a szivárgás pontos helye.
Szervizünk szerencsére rendelkezik olyan korszerű klímaszivárgás kereső berendezéssel, amelynek segítségével az ilyen jellegű hibák is közel 100%-os hatékonysággal diagnosztizálhatók. A további szivárgás vizsgálat során kiderült, hogy a szivárgás oka az utastérben található belső hőcserélő meghibásodása. Megbontás után egyértelművé vált a probléma, miszerint a belső hőcserélő korróziója miatt keletkezett a lyuk a rendszerben.
Mint a 4.-5.-6. képen is jól látható a hőcserélőnél felhalmozódott falevél és egyéb szennyeződés a korrózió oka.
Az 1. és 2. képen a hiba kijavításának folyamata látszódik.
Véleményünk szerint a megfelelő karbantartási műveletek (pollenszűrő csere) elvégzése esetén a hiba nagy valószínűséggel nem fordult volna elő.