Műszeres futómű diagnosztika, futómű beállítás, komplett futómű javítás

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Futómű beállítás díja bruttó 11.500 Ft.

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Futóműméréshez és -beállításhoz a mai modern autómodellek esetében már elengedhetetlenek a legújabb technológiájú műszerek. A legjobb helyre jön, ha hozzánk hozza autóját, haszongépjárművét futóműállításra, javításra. 

Kényelmes ügyfélvárónkban akár meg is várhatja, míg dolgozunk – legyen vendégünk közben egy finom kávéra!

Minden időszakos szervizlátogatás során javasolt a futómű beállításának ellenőrzése. Egyre több azoknak az autóknak a száma, melyek már rendelkeznek vezetést támogató rendszerekkel. Ezek a biztonságos vezetéshez szükséges eszközök csak abban az esetben tudnak pontosan működni, ha az autó futómű beállítása mindenkor a gyári értékeknek megfelelő.

A futómű műszeres bemérése után – amennyiben eltérés mutatkozik az autó gyártója által meghatározott értékektől – válik szükségessé a futómű beállítása. Fontos kihangsúlyozni, hogy a futómű műszeres ellenőrzésével, majd szükség esetén a beállításával nem csak üzemanyagot takaríthatunk meg, hanem elkerülhetjük a gumiabroncsok idő előtti elhasználódását is. A rendszeresen ellenőrzött és beállított futóművel hozzájárulhatunk a biztonságos közlekedéshez, ami minden autós felelőssége és érdeke! Műhelyünk abban nyújt segítséget Önnek, hogy a jelenleg legkorszerűbb futómű beállító berendezéssel dolgozik. Szeged és a környező Csongrád-Csanád megyei települések autótulajdonosai számára könnyen megközelítő szervizünkben várjuk meglévő és leendő ügyfeleinket a megszokott magas minőségben, versenyképes áron.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Futómű beállítás díja bruttó 11.500 Ft.

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Tűpontos, 3D-s futómű beállítás!
Műhelyünk Hunter Hawkeye Elite futómű állító berendezéssel dolgozik. Háromdimenziós, dupla mérősíkos, teljesen integrált futóműállító rendszer, mely az iparág legmodernebb készüléke jelenleg. Autószerelő műhelyünkben még megtalálható egy Hunter Quick Check Futómű gyors ellenőrző rendszer is, aminek a segítségével kevesebb mint 1 perc alatt megtudjuk vizsgálni járművét.
  • Futómű beállítás első és hátsó tengelyen is lehetséges?

    Az autók többségében a futómű beállítás csak az első tengelyen lehetséges, mivel a hátsó tengely kialakítása nem teszi lehetővé a hátsó tengely geometriájának beállítását. Ilyen kialakítás esetén – amennyiben a gyári értékektől eltérő a hátsó futómű geometriája – kizárólag az alkatrész cseréjével állítható helyre az eltérés.

  • Mik a futómű hiba árulkodó hangjai?

    Ha a futóműből kopogó hangot hallunk, amikor bukkanón vagy gödrön megyünk keresztül, esetleg kanyarodunk, akkor valószínűleg arról van szó, hogy a futómű bonyolult szerkezetében valami elhasználódott. Futómű kopogás utalhat a kopott gömbfejekre, rossz toronycsapágyakra, esetleg a megnyúlt, átszakadt gumi alkatrészekre a lengőkarokban.
    Morgó hang a futóműből azt jelezheti, hogy valamelyik kerék csapágya meghibásodott, vagy esetlegesen a gumiabroncs kopott rendellenesen a nem megfelelően álló futómű miatt. Érdemes komolyan venni minden nem megszokott hangot, ugyanis a kialakult probléma akár azzal is járhat, hogy nagyobb sebességnél, bármikor elveszítheti az uralmat a járműve felett a bizonytalan úttartás miatt.
    Csörgő hangot a futóműből sok minden okozhat, épp ezért ilyenkor ajánlatos szakemberre bízni a probléma kiderítését. Gyakorlatilag a felfüggesztés bármely viseletes alkatrésze bocsáthat ki csörgő hangot. Például, ha gyakran vezet kátyús, rossz utakon, és egy idő után csörgő hangot hall, akkor valószínűleg már eljárt az idő valamelyik futómű alkatrész felett.

    Amennyiben éles visító hangot hall, és a gépkocsija hidraulikus szervokormányművel szerelt, akkor érdemes ellenőriztetnie a hidraulikus folyadék szintjét, hiszen az alacsony szinttől is visíthat a szervoszivattyú. Az alacsony szervofolyadékszint mindenképpen meghibásodást jelent, mivel a szervorendszer egy teljesen zárt rendszer. Ha a kormányt huzamosabb ideig ütközésig forgatja, olyankor is hasonló hang keletkezhet; ebben az esetben a szervoszivattyúban lévő megkerülőszelep hangját lehet hallani, ami nem feltétlenül jelent meghibásodást. Ettől függetlenül, ha a szervoszivattyú visít, ajánlatos azonnal felkeresni egy szervizt!
    Előfordul olyan is, hogy vezetéskor mély, zúgó hangot hall, és gyorsuláskor ez a hang csak tovább erősödik – mintha például egy repülő szállna fel – de egy bizonyos sebesség után viszont már ugyanolyan marad. Ez általában jelentheti az elhasználódott gumiabroncsok zaját. Ilyenkor mindenképp érdemes cserélni kell őket, hiszen többek között a gumiabroncs felel az autó kezelhetőségéért és az utas biztonságáért is.

  • Árulkodó hangok a kerék felől?

    Az első kerekek felől érkező kattogó hang főleg olyankor hallható, ha lassabban megyünk a járművel. Ezért legtöbbször a meghibásodott féltengelycsuklók okolhatóak, amik a hajtótengely végén helyezkednek el. Mondhatjuk, hogy ezek az autó legkeményebb munkát végző alkatrészei, hiszen ezek küldik az erőt a kerekeknek. Annyi minden történik vezetés közben a kocsi ezen kis területén, hogy sok minden adhat ki innen kattogó hangot. Ha kanyarodáskor hall kattogó hangot a keréknél, az valószínűleg azért van, mert a féltengely csukló gumiharangja elszakadt, és szivárog a zsír. Kenés nélkül az alkatrészek szárazzá válnak, és kattogó hangot adnak ki. Ha még időben viszi a kocsit a szervizbe, és a féltengelycsukló még nem károsodott, akkor pótolni tudjuk a zsírt, és csak kicseréljük a gumiharangot. Rosszabb esetben új féltengely csuklóra, rosszabb esetben komplett féltengelyre lesz szükség.
    Ha fémes, súrlódó hangot hall a kerék felől, akkor valószínűleg a fékbetétek és féktárcsák okolhatóak a zajért. Akkor keletkezik fémes hang, ha a fékbetétek elkopnak, és a féktárcsa hozzádörzsölődik a fékbetét fém részéhez. A két fémes felület találkozása okozza a súrlódó hangot, s így a féktárcsa súlyosan károsodik. Épp ezért minél előbb tanácsos szakértőhöz fordulni vele!
    Gyakran előfordul az is, hogy valamely kerék felől sípoló hang csapja meg az ember fülét. Ez általában az egyes típusoknál alkalmazott akusztikus kopásjelző hangja, ami azt jelzi, hogy itt az ideje egy szervizlátogatásnak, amikor is a fékbetétet cseréltetni kell.

  • Mitől nyikorog a kormány?

    Ha kormánytekerés közben nyikorgó hangot hall, az több mindennek lehet intő jele. Ha egy kormányzás, felfüggesztés alkatrész elveszti kenését, olyankor sokszor hallhatunk nyikorgó hangot.
    A szervó folyadék alacsony szintje esetén is tapasztalhatunk nyikorgást. Ami még sűrűn előfordul elektromos szervóval rendelkező autóknál, hogy a generátor szíj lazulása miatt a szervokormány működése közben a szíj megcsúszik. Erre nagyon kell figyelni, ugyanis, ha a generátorszíj teljesen elhasználódik, akkor bármikor elszakadhat. Ha ez mégis megtörténik, akkor a kormánymű nem fog működni, így a kormánytekerés nehézkessé válik.

  • Mik a kormányösszekötő rúd hiba jelei?

    A kormányösszekötő rúd meghibásodásának egyik legtipikusabb jele az egyenetlen, nehézkes úttartás. A kormányösszekötő feladata, hogy egyben tartson minden alkatrészt a jármű elején, tehát a kormányösszekötő rudat, a kerekeket és abroncsokat, stabilizátor rudakat, egyszóval mindent, ami az egyenes úttartáshoz szükséges. Ha a rúd elromlik, olyankor gyakran érezhetjük, hogy jobbra vagy balra húz az autó.
    Másik tipikus jel a túlzott vagy egyenetlen gumikopás. Ha az abroncsok szemre vételezésekor rendellenes gumikopást tapasztal, lehetséges, hogy a kormányösszekötő rúd elhasználódott – ilyenkor mindenképp vizsgáltassa meg a kocsit egy szervizben!
    A kormány rázkódása is jelezhet kormányösszekötő rúd meghibásodást. Amikor a rúd elhasználódik, akkor a kormányösszekötő rúd vég elkezd mozogni, ugrálni. Ahogy gyorsít a kocsival, úgy a rúd mozgása rázkódást okoz a kormánykeréken.
    Szervizünkben kiderítjük Önnek, hogy tényleg kormányösszekötő rúd hibáról van-e szó, vagy másról, és orvosoljuk a felmerülő problémát!

  • Mitől kopik rendellenesen az autógumi?

    A legáltalánosabb gumikopás a fűrészfogas, mivel ez átlagos használat és megfelelő futómű beállítás mellett jön létre főleg a hátsó tengelyen. Ez a fajta kopás az abroncs futófelületére áramló torzító erők könnyedén észrevehető megnyilvánulása. Ahhoz, hogy a gumik ezt az egyenletes kopásformát kövessék, célszerű bizonyos időszakonként váltogatni a különböző pozícióba elhelyezett abroncsokat.
    A fűrészfogas mintázat helyett azonban kialakulhatnak rendellenes gumikopás mintázatok is például, ha a gumi középső futófelülete kopik. Ez legtöbbször a nagyteljesítményű kocsik hajtott gumiabroncsaira jellemző. Ezeknél a nagy nyomatékkal ellátott motorral rendelkező kocsiknál erős gyorsítás vagy a dugóban araszolgatás során a gumi középső felülete sokkal erősebben nyomódik az aszfalthoz. Ám ez is elkerülhető, ha bizonyos időnként cserélgeti az abroncsokat a hajtott és nem hajtott tengelyeken amennyiben azonos méretűek.
    Féloldalas gumikopás is tapasztalható, amennyiben a futómű nem a specifikációknak megfelelően van beállítva. Egy ilyen probléma gyorsan bekövetkezhet például, ha magasabb járdaszegélyre hajt fel esetleg a kelleténél gyorsabban. Ha alacsony profilú gumikat használ olyan kocsin, melynek hasmagassága csökkentett, akkor bizony ezek együttese is féloldalas kopást eredményezhet.
    Minden esetben tehát, ha rossz a kerekek beállítása, akkor minél előbb futómű beállítást kell végezni, és helyre igazítani az eltérést. Kérjen tőlünk árajánlatot!