Futómű beállítás, komplett futómű javítás

Futómű beállítás, futómű mérés

Precíz futómű beállítás és futómű mérés Szegeden! Korszerű, 3D lézeres futómű mérő és állító műszerrel gyors és pontos a mérést garantálunk. Vállaljuk személyautók és haszongépjárművekre is a futómű állítását és javítást.

Futómű beállítás

Futómű mérés, futómű beállítás 

Futómű mérés, futómű beállítás akkor válik szükségessé, ha valamelyik oldalra húz a kormány, óvatosan elengedve a kormányt hamar eltér az egyenestől az autó. Műhelyünk a legkorszerűbb berendezés, műszerek felhasználásával oldja meg ezt a koránt sem egyszerű feladatot Szeged és a környező Csongrád megyei települések autótulajdonosai számára, a megszokott magas minőségben, versenyképes áron.

szolgáltatásaink

Kérjen árajánlatot, időpontot!

Kérem töltsön ki minden mezőt!

Futómű beállítás és javítás
Futómű beállítás és javítás

A megfelelően beállított futómű adja az autó menetstabilitását, menetbiztonságát. Ilyenkor a gumik a lehető legkisebb mértékben kopnak, a kopás egyenletes a gumiköpeny élettartama hosszabb. A kanyarodás után a kormánykerék szinte automatikusan visszaáll az egyenes állásba. A megszokott kormányállással tudunk vezetni, a műszerek ilyenkor látszanak a legjobban, nincsenek takarásban. Mindebből következik, hogy a futómű beállítás fontos a biztonságos közlekedéshez és az autóalkatrészek élettartalmához. Tehát figyeljünk oda a jelekre! Fontos jel a gumik egyenetlen kopása, a szélek lejáródása, a szokatlan gumihang, a kopogó hang, a kormány rázkódása nagyobb sebességnél vagy erős fékezéskor. Ilyenkor a kerekek szét vagy össze tartanak, akkor pontatlan a futómű beállítás. Ez pedig rongálja a lengéscsillapítókat, a felfüggesztést, a gömbfejeket, a harangot, a kerékcsapágyakat. Koptatja a gumikat, növeli a fogyasztást, akadályozza a dinamikus vezetést, egyszóval jó sok kényelmetlenséget és közvetlen kárt is tud okozni. Ilyen esetekben van szükség a futómű javításra is.

Futómű mérés és javítás
Futómű mérés és javítás

A futómű mérés a legegyszerűbb módja a baj megelőzésének. Gyorsan és pontosan, 3D -s lézeres BOSCH FWA 4630 műszerrel készül a futómű mérés és állítás. Általában alig egy órányi munkával elkészül a futómű beállítás is. A futómű mérés 15 ezer kilométerenként, tehát lényegében szervizperiódusonként ajánlott. Több éves tapasztalataink szerint az autótulajdonosok ezt figyelmen kívül hagyják. Két periódus után már kötelező volna, de természetesen, ha szakemberünk az átvizsgáláskor a futómű elállítódására utaló jelet találnak, azt azonnal közlik a tulajdonossal. Ilyenkor felajánljuk a futómű mérés szolgáltatásunkat, hogy ügyfelünk is lássa a futómű beállítás szükségességét.

3D elven működő Bosch futómű beállító és mérő műszer

A futómű beállítás nálunk a BOSCH FWA 4630-as berendezéssel végezzük. Ez kifejezetten korszerű és nagyfokú méréspontosságot biztosító gép, amellyel a személygépkocsik és a kishaszon járművek futóművének vizsgálata jelentősen felgyorsul. A futómű diagnosztika után jöhet a javítás. A futómű mérés ajánlott műszaki vizsga előtt. Futómű beállítása pedig kötelező, ha a kormányművet javítani, cserélni kellett. Nagyobb karosszériamunkák, a lengéscsillapítók, gömbfejek cseréje után is szükséges a futómű beállítása.

Szolgáltatásaink
hasznos infók
  • Mik a futómű hiba árulkodó hangjai?

    Ha a futóműből kopogó hangot hallunk, amikor bukkanón vagy gödrön megyünk keresztül, esetleg kanyarodunk, akkor valószínűleg arról van szó, hogy a futómű bonyolult szerkezetében valami elhasználódott. Futómű kopogás utalhat a kopott gömbfejekre, rossz gömbcsuklókra vagy elnyűtt vezérlőkar perselyekre is.
    Morgó hang a futóműből azt jelezheti, hogy az első kerekeknél a kormányberendezés elhasználódott. Érdemes komolyan venni, ugyanis ez a probléma akár azzal is járhat, hogy egy idő után nem lehet majd kormányozni, bármikor elvesztheti az uralmat a járműve felett. Ha kanyarodáskor a járműve „morog, mint egy kiéhezett oroszlán”, akkor valószínűleg a szervószivattyúnak már nincs sok ideje hátra.
    Csörgő hangot a futóműből sok minden okozhat, épp ezért ilyenkor ajánlatos szakemberre bízni a probléma kiderítését. Gyakorlatilag a felfüggesztés bármely viseletes alkatrésze bocsáthat ki csörgő hangot. Például ha gyakran vezet kátyús, rossz utakon, és egy idő után csörgő hangot hall, akkor valószínűleg már eljárt az idő valamelyik felfüggesztő persely felett.
    Ha kocsija hidraulikus szervó kormányművel szerelt, akkor érdemes ellenőriztetnie a hidraulikus folyadék szintet, hiszen az alacsony szinttől is visíthat a szervószivattyú. Ha a kormányt huzamosabb ideig ütközésig forgatja, olyankor is visító hang keletkezhet. Ez a mozdulat túl megerőltető a szervószivattyú számára – így ha néhány másodpercnél tovább így tartja a kormányt, akár el is ronthatja a szivattyút. Ilyenkor, ha a szervószivattyú visít, ajánlatos azonnal felkeresni egy szervizt!
    Előfordul olyan is, hogy vezetéskor mély, zúgó hangot hall, és gyorsuláskor ez a hang csak tovább erősödik – mintha például egy repülő szállna fel – de egy bizonyos sebesség után viszont már ugyanolyan marad. Amikor kanyarodik, a hang újra fokozódik, ám ha a másik irányba fordul, teljesen megszűnik. Ez általában az elhasználódott kerékcsapágyak zaja. Ilyenkor mindenképp cserélni kell őket, hiszen többek között ezek az alkatrészek felelnek az autó kezelhetőségéért és az utas biztonságáért is.

  • Árulkodó hangok a kerék felől?

    Az első kerekek felől érkező kattogó hang főleg olyankor hallható, ha lassabban megyünk a járművel. Ezért legtöbbször a meghibásodott féltengelycsuklók okolhatóak, amik a hajtótengely végén helyezkednek el. Mondhatjuk, hogy ezek az autó legkeményebb munkát végző alkatrészei, hiszen ezek küldik az erőt a kerekeknek, és ezek birkóznak meg az úttal való érintkezésből eredő függőleges irányú terheléssel. Annyi minden történik vezetés közben a kocsi ezen kis területén, hogy sok minden adhat ki innen kattogó hangot. Ha kanyarodáskor hall kattogó hangot a keréknél, az valószínűleg azért van, mert a gumiharang elszakadt, és szivárog a zsír. Kenés nélkül az alkatrészek szárazzá válnak, és kattogó hangot adnak ki. Ha még időben viszi a kocsit a szervizbe, és a féltengely még nem károsodott, akkor pótolni tudjuk a zsírt, és csak kicseréljük a gumiharangot. Rosszabb esetben új féltengelyre lesz szükség.
    Ha fémes, súrlódó hangot hall a kerék felől, akkor valószínűleg a fékbetétek és féktárcsák okolhatóak a zajért. Akkor keletkezik fémes hang, ha a fékbetétek elkopnak, és a féktárcsa hozzádörzsölődik a fékbetét fémes biztonsági pereméhez. A két fémes felület találkozása okozza a súrlódó hangot, s így a féktárcsa súlyosan károsodik. Épp ezért minél előbb tanácsos szakértőhöz fordulni vele!
    Gyakran előfordul az is, hogy valamely kerék felől sípoló hang csapja meg az ember fülét. Ezt általában a kopott fékbetét kelti.

  • Mitől nyikorog a kormány?

    Ha kormánytekerés közben nyikorgó hangot hall, az több mindennek lehet intő jele. Ha egy kormányzás, felfüggesztés alkatrész elveszti kenését, olyankor sokszor hallhatunk nyikorgó hangot.
    A szervó folyadék alacsony szintje esetén is tapasztalhatunk nyikorgást. Ha a folyadék szennyeződött vagy piszkos, az is eredményezhet ilyen jelenséget, problémát.
    Ami még sűrűn előfordul elektromos szervóval rendelkező autóknál, hogy a generátor szíj lazulása miatt a szervokormány működése közben a szíj megcsúszik. Erre nagyon kell figyelni, ugyanis, ha a generátorszíj teljesen elhasználódik, akkor bármikor elszakadhat. Ha ez mégis megtörténik, akkor a kormánymű nem fog működni, így a kormánytekerés nehézkessé válik, és akadozik a kormány.

  • Mik a kormányösszekötő rúd hiba jelei?

    A kormányösszekötő rúd meghibásodásának egyik legtipikusabb jele az egyenetlen úttartás. A kormányösszekötő rúd vég feladata, hogy egyben tartson minden alkatrészt a jármű elején, tehát a kormányösszekötő rudat, a kerekeket és abroncsokat, stabilizátor rudakat, egyszóval mindent, ami az egyenes úttartáshoz szükséges. Ha a rúd elromlik, olyankor gyakran érezhetjük, hogy jobbra vagy balra húz az autó.
    Másik tipikus jel a túlzott vagy egyenetlen gumikopás. Ha az abroncsok szemre vételezésekor rendellenes gumikopást tapasztal, lehetséges, hogy a kormányösszekötő rúd elhasználódott – ilyenkor mindenképp vizsgáltassa meg a kocsit egy szervizben!
    A kormány rázkódása is jelezhet kormányösszekötő rúd meghibásodást. Amikor a rúd elhasználódik, akkor a kormányösszekötő rúd vég elkezd mozogni, ugrálni. Ahogy gyorsít a kocsival, úgy a rúd mozgása rázkódást okoz a kormánykeréken.
    Szervizünkben kiderítjük Önnek, hogy tényleg kormányösszekötő rúd hibáról van-e szó, vagy másról, és orvosoljuk a felmerülő problémát!

  • Mitől kopik rendellenesen az autógumi?

    A legáltalánosabb gumikopás a fűrészfogas, mivel ez átlagos használat és megfelelő futómű beállítás mellett jön létre. Ez a fajta kopás az abroncs futófelületére áramló torzító erők könnyedén észrevehető megnyilvánulása. Ahhoz, hogy a gumik ezt az egyenletes kopásformát kövessék, célszerű bizonyos időszakonként váltogatni a különböző pozícióba elhelyezett abroncsokat.
    A fűrészfogas mintázat helyett azonban kialakulhatnak rendellenes gumikopás mintázatok is, például ha a gumi középső futófelülete kopik. Ez legtöbbször a nagyteljesítményű kocsik hajtott gumiabroncsaira jellemző. Ezeknél a nagy nyomatékkal ellátott motorral rendelkező kocsiknál erős gyorsítás vagy a dugóban araszolgatás során a gumi középső felülete sokkal erősebben nyomódik az aszfalthoz. Ám ez is elkerülhető, ha bizonyos időnként cserélgeti az abroncsokat a hajtott és nem hajtott tengelyeken.
    Féloldalas gumikopás is tapasztalható, amennyiben a futómű nem a specifikációknak megfelelően van beállítva. Egy ilyen eltérés gyorsan bekövetkezhet, például ha magasabb járdaszegélyre hajt. Ha alacsony profilú gumikat használ olyan kocsin, melynek hasmagassága csökkentett, akkor bizony ezek együttese is féloldalas kopást eredményezhet.
    Minden esetben tehát, ha rossz a kerekek beállítása, akkor minél előbb futómű beállítást kell végezni, és helyre igazítani az eltérést. Kérjen tőlünk árajánlatot!