Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

E-mail üzenet írása

Árajánlat, időpont kérés

Miért fullad le beindítás után a kocsim?

Használt üzemanyagszűrő a kocsiban

Elég bosszantó tud lenni, amikor elindulsz egy hosszú útra, beindul a kocsid, majd egyszer csak leáll. Ahhoz, hogy utánajárhass a problémának, jobban meg kell ismerned a motor és kapcsolódó alkatrészeinek működését. Autónk nem tud kellő minőségű és mennyiségű üzemanyag, hűtőfolyadék, motorolaj és elektromosság nélkül menni. Ha ezek nem állnak a rendelkezésére, nem is fog rendesen működni.

Üzemanyag-hiány

Az üzemanyagszint-jelző mindig figyelmeztet, amikor túl alacsony szinten van az üzemanyag, ám megeshet időnként, hogy meghibásodik a műszer. Ilyenkor akár észre sem veszed, ha kifogy a kocsiból a nafta. Extrém hidegben befagyhat az üzemanyag rendszer, s így nem tud eljutni az üzemanyag a kellő helyekre. Ritkábban, de az üzemanyag szivattyú szivárgása miatt is lefulladhat a kocsi, ilyenkor ugyanis nem jut kellő mennyiségű nafta az égéstérbe.

Eltömődött üzemanyagszűrő

Ha a kocsid leáll, miután gyújtást adsz rá, akkor akár az üzemanyagszűrő eltömődése is lehet ludas. Szerencsére ez a probléma könnyedén orvosolható üzemanyagszűrő cserével, valamint az üzemanyag rendszer kitisztításával. Ehhez manapság már minden alkatrész webáruházban könnyedén beszerezhetsz különböző adalékokat, melyek jó szolgálatot tehetnek ilyen esetekben. Ezután sem szűnik meg a probléma? Akkor mindenképp nézesd meg az üzemanyagpumpát és az üzemanyagnyomás-szabályozót is.

Hibás gyújtógyertyák

A belsőégésű motorok az üzemanyag-levegő keverék begyújtásával működnek. Az égéshez szükséges szikrát a gyújtógyertyák adják a benzines autókban. A dugattyúk le-fel mozognak, majd a főtengely is beindul, s elkezd mozogni a kocsi. Ha a gyújtógyertyák tönkremennek, nem lesz gyújtás, és az autó nem fog tudni menni. A gyújtógyertyák működését befolyásolhatja még egy hibás ECU, főtengely, vezérműtengely jeladó vagy forgórész is.

Tönkrement generátor

Az autó mozgásához elengedhetetlen a jól működő akkumulátor és generátor. Főként ez a két alkatrész látja el árammal a kocsi elektromos alkatrészeit. A motort működtető állórészt az akkumulátor tartja üzemben. Ezt az energiát átveszi a generátor, és mozgásba hozza az autót. Ha tönkremegy, a kocsi is meg fog állni.

Nem működő ECU

Az autó elektronikus vezérlőegysége tulajdonképpen egy számítógépes rendszer, amely a motor különböző funkcióit vezérli, így az üzemanyag befecskendező rendszert is. Mivel a járműnek üzemanyagra van szüksége a működéshez, ezért az ECU meghibásodása esetén a kocsi le fog robbanni. A vezérlőegység számos szenzor jele alapján működteti a motoralkatrészeket. Idővel ezek az érzékelők is tönkremehetnek, és hibás értékeket küldhetnek az ECU számára – ilyenkor mindenképp szervizbe kell vinni a kocsit.

Hibás üzemanyagnyomás-érzékelő

Az ECU-val szoros kapcsolatban működik az üzemanyagnyomás-érzékelő. Szükség van rá, ugyanis az üzemanyag magas nyomás alatt fecskendeződik be az égéstérbe. A befecskendező rendszerhez egy szenzor kapcsolódik, amely folyamatosan küldi az információkat a vezérlőegység számára, ami ezek alapján szabályozza az üzemanyag nyomást. Ha az érzékelő meghibásodik, akkor a motor sem fog tudni megfelelően működni, s leáll az autó.

Tönkrement gyújtáskapcsoló

Amikor tönkremegy a gyújtáskapcsoló, lehet, hogy simán beindul az autó, viszont néhány kilométer után lerobban. Közvetlenül a megállás előtt teljesítmény csökkenést is tapasztalhatsz. Ha rossz a gyújtáskapcsoló, ajánlott megnézni a kapcsoló csatlakozóinak állapotát, ezt bármelyik szerelő el tudja végezni. Amiket még érdemes megvizsgálni, azok a fojtószelep házak. Bizonyos futásteljesítmény után a fojtószelep meghibásodhat a szénlerakódások miatt.

Nem működik a kartergázelvezetés

A kartergázelvezetés helytelen működése miatt is lefulladhat a kocsi: ez a rendszer a motorból a szívócsőbe érkező gázok szabályozásáért felel. Ha a szelep elromlik, túl sok levegő kerülhet a szívócsőbe, ami miatt meg fog állni a kocsi.

Eltömődik, szivárog az EGR szelep

Végül, de nem utolsósorban az EGR szelep állapotát is érdemes megnézni, ha egyszer csak leáll a kocsid. Ennek telerakódásakor hamarabb lefulladhat a kocsi. Ugyanakkor ennek szivárgása is vezethet problémákhoz: nagyon lassan fog gyorsulni az autó.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat