fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Hogyan növeljük az akkumulátor élettartamát?

Használt akkumulátor a kocsiban

Az autó akkumulátorok működését viszonylag egyszerűnek tekinthetjük, ám meghibásodásuk sokszor okoz fejtörést. Ha kiég egy autóizzó, magától értetődő a helyzet. Ám az indítóakkumulátorral közel sem ilyen egyértelmű a dolog: apránként, sokszor minden jel nélkül gyengül el. Egyszer csak pedig, egy fagyos hajnalban már be se tudjuk indítani a kocsit. Vannak az egyszer „csak úgy” tönkremennek helyzetek, amikor szemmel láthatóan sérülésmentes, mi sem tettünk vele bármi rendkívülit. Élettartamukat illetően elég nagy szórást figyelhetünk meg: a pár hónaptól a tíz éven át, bármennyi lehet. Lehet, hogy nem mindenkit vág földhöz egy új autóakksi tíz-harmincezer forintos vételára, mégis sokan szeretnék tudni, mivel tudják meghosszabbítani a működési idejét.

A legegyszerűbb karbantartás: a megfelelő töltés

Az akkumulátor pusztulásának legegyszerűbb megelőzési módja, ha bizonyos időközönként feltöltjük. Az autómotor töltési rendszere valójában csupán szinten tartásra jó csak, azaz a hidegebb évszakokban már nem elég, ha pár hetente csak 1 órát járatjuk a faluban. Főleg olyankor, ha a kocsi nyílt cellás akksival működik, mert annak folyamatosan vizsgálni kell az elektrolit szintjét. Ezeknek a töltésénél vízbontás zajlik le, vagyis oxigén és hidrogén kerül ki a rendszerből. Ezeket desztillált víz utántöltésével kell helyettesíteni, mivel a folyadékszint csökkenésével a tárolókapacitás is kisebb lesz.

A nyílt cellájú akkumulátorok töltésekor jobb, ha kiszereljük a kocsiból, majd levesszük róla a cellákat lezáró kupakokat. Ezután a megfelelő pólusra kell kötni az akksi töltőt, a folyamat befejeztével pedig újra megvizsgálni a folyadék szintjét. Ezt követően a cellák visszazárása következik.

Ezzel ellentétben a zárt cellájú, „gondozásmentes” akkumulátorok esetében nem kell törődni az elektrolitok utánpótlásával, mivel ezeknél egy szelepen át távozik a gőz, ám utólag nem tudjuk betölteni. A zárt cellás verzióknál, elég, ha csak a töltéssel ápoljuk őket, ami jóval egyszerűbb, mivel csak egy töltőkivezetést kell felszerelni, majd elég csupán rádugni – nincs szükség külön csavarozásra, idomok megbontására, stb. Pontosabban létezik még egy csel, a szulfátoldó eszközök évenkénti használata. A modernebb szervizek kivétel nélkül rendelkeznek ilyen műszerrel, ám ha elvisszük autónkat, készüljünk fel, hogy a művelet több, akár 3 napot is igénybe vehet az akksi elhanyagoltságától függően.

Léteznek még egyéb akksi élettartam-növelő praktikák is

Az egyik legegyszerűbb tanács, amit adhatunk, az az, hogy időszakos szervizeléskor ellenőriztesd az akkumulátor állapotát is. Ilyenkor megbizonyosodnak róla, hogy optimális a töltöttségi állapot, illetve az indítási teljesítmény is. Nem szokták kihagyni a kocsi elektromos hálózatának áramfelvételét, pontosabban annak bemérését sem. Ha túl magas az érték, az is vezethet az akksi teljes lemerüléséhez.

Te magad, otthon is tehetsz az alkatrész működési idejének növeléséért. Érdemes évente minimum kétszer ellenőrizned az akkumulátort, és ha már régebbi, akkor telente akár havonta is érdemes elvégezned. Fontos az is, hogy mindig szárazon és tisztán tartsd, ugyanis a külső burkolatra kerülő nedvesség rövidzárlatot okoz, ami pedig önkisüléshez vezethet. Beszereléskor érdemes bezsírozni a póluscsatlakozókat, a sarukat a lehető legszilárdabban meghúzni.

A vezetési technikánk is befolyásolhatja az akkumulátor élettartamát: a motor indításakor tartsd kinyomva a kuplungpedált, mivel így jóval kevésbé mérséklődik az önindítóra hatást kifejtő mechanikai ellenállás, ezáltal pedig annak áramfelvétele is. Ugyanígy ajánlott az indításkor minden, nem „létfontosságú” elektromosság fogyasztót kikapcsolni, mint például a légkondit vagy a multimédiás lejátszót. Azt pedig már mondanunk sem kell, hogy lehetőleg kerüld el az akksi teljes lemerülését, vagyis például ne felejtsd bekapcsolva a világítást…

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata