Kötelező, időszakos szerviz munkák egy autónál

Kötelező, időszakos szerviz

Az autók időszakos szervizelése elengedhetetlen a jármű megfelelő működése és a biztonságos közlekedés érdekében. Az esetlegesen elmaradozó karbantartások következtében akár nagyobb kár is keletkezhet autójában, melyek javítása jelentősebb kiadással járhat. Épp ezért érdemes kötelező szervizre hordani a kocsit!

kötelező szervizek

De mikor aktuális a kötelező szerviz?

A köztudat szerint „illik” 10.000 kilométerenként szervizeltetni az autót, de az újabb típusok gyártói már a 20.000-30.000 kilométer utáni szervizelést javasolják. Az erre vonatkozó információk egyébként minden jármű kezelési útmutatójában megtalálhatóak.
Az időszakos, kötelező szervizelés alkalmával műhelyünkben mindig cserélünk motorolajat, ezen felül az előírt időtartam szerint a szűrőket (üzemanyagszűrő, pollenszűrő, olajszűrő, levegőszűrő) is. Továbbá minden esetben átvizsgáljuk az autó futóművének, fékrendszerének állapotát, illetve megnézzük a folyadékok (fékfolyadék, hűtőfolyadék, szervóolaj, sebességváltó olaj) szintjét.
Ha műhelyünkbe hozza időszakos szervizre autóját, akkor teljes motordiagnosztikát is végzünk minden alkalommal megelőző jelleggel.

Kérjen árajánlatot, időpontot!

Kérem töltsön ki minden mezőt!

Amire figyelnünk kell!

  • Motorolaj és olajszűrő csere​

    A motorolajat és a tisztítására szolgáló olajszűrőt is bizonyos időközönként cserélni kell. A motor járásával egyidejűleg apró részecskék, piszok és szén kerülhet a motorolajba, ami károsítja a motor állapotát. Az olaj tisztaságáról az olajszűrő gondoskodik, így ahhoz hogy a folyadék megfelelően láthassa el feladatát, mindenképpen szükséges az olajszűrő csere is.

  • Üzemanyagszűrő csere

    Az üzemanyagszűrő feladata, hogy megakadályozza a benzinben vagy gázolajban lévő kosz, szennyeződések motorba kerülését, ezáltal meggátolja az üzemanyag befecskendező rendszer eltömődését. Fontos tehát időnként cserélni, mert az elhasználódott üzemanyagszűrő csökkentheti a motor hatásfokát, rosszabb esetben pedig teljesen el is ronthatja.

  • Levegőszűrő csere

    A levegőszűrő kiszűri a motorba jutó levegőbe kerülő piszkot, részecskéket és egyéb káros anyagokat. A motorba jutó levegő elengedhetetlen az üzemanyag megfelelő elégetéséhez, így ha a levegőszűrő elhasználódik, az üzemanyag is beszennyeződik. A motorteljesítmény csökkenésének megelőzése céljából tehát fontos az időszakos levegőszűrő csere.

  • Pollenszűrő csere

    A pollenszűrő feladata, hogy az utastérbe jutó levegőt megszűrje. Hozzájárul az utasok kellemesebb közérzetéhez azáltal, hogy megakadályozza a pollenek bekerülését az utastérbe. Mint mindegyik szűrő, egy idő után ez is bekoszolódik, eltelítődik, így érdemes bizonyos időközönként – de legalább évente egyszer – cserélni. Az elhasználódott bekoszolódott pollenszűrő párás időben tökéletes „táptalaja” mindenféle baktériumnak.

  • Automata sebességváltó olaj és szűrő csere

    Az automata sebességváltó olaj biztosítja a sebességváltó mozgó alkatrészeinek kenését, valamint megakadályozza, hogy a fogaskerekek érintkezzenek egymással. Emellett hűtő és viszkózus folyadékként is szolgál, amely energiát áramoltat a motorból a sebességváltóba. Minél nagyobb hő szabadul fel a sebességváltó rendszerben, az automata sebességváltó olaj minősége annál inkább romlik. Mint a kézi sebességváltós autók esetében, itt is idővel szennyeződik az olaj, ami megrövidíti a váltó élettartamát. Így tehát ajánlatos időszakonként az automata sebességváltó olaj csere. A piszkos, szennyezett vagy eltömődött automataváltó szűrő meggátolja a sebességváltó olaj megfelelő áramlását. Így tehát érdemes ezt is cserélni, hogy biztosítsuk a váltórendszer kellő hatékonyságát.

  • Fékfolyadék csere

    A fékek egy hidraulikus rendszer segítségével működnek. Ám ha a fékek optimális működését biztosító fékfolyadék vízzel keveredik, a forráspontja lejjebb megy, és elgázosodhat – így összepréselhetővé válik. Ezáltal a fékpedál „puhul”, veszélyeztetve a biztonságos fékezést. Épp ezért a fékrendszer tökéletes működéséhez fontos, hogy bizonyos időközönként fékfolyadék cserét végezzünk.

  • Szervó olaj szint ellenőrzés

    Az alacsony szervó olaj szintet könnyen észlelheti a nehéz kormányozhatóságból, vagy a kanyarodáskor tapasztalható hangos zajból. Ha bármelyiket tapasztalja, akkor érdemes ellenőriztetnie a szervó olaj szintjét! Szervizünkben szervó olaj cserét is végzünk.

  • Gyújtógyertya csere

    A felettébb nagy igénybevétel és az állandó magas hőmérséklet eredményeképp a gyújtógyertya időnként bizony meghibásodhat. Ha a gyújtógyertya elhasználódik, a motor hatékony működése csökken, sőt akár a gyújtótrafó korai meghibásodása is bekövetkezhet, ami jelentős kiadással járhat.  Az alkatrész meghibásodása üzemanyag fogyasztás növekedéssel járhat, rosszabb esetben pedig még a motor is károsodhat. Gyújtógyertya hiba esetén a motor ellenőrzés lámpa is felvillanhat a műszerfalon, a kocsi beindítása nehezebbé, az alapjárat pedig egyenetlenné válhat. A gyertya csere ideje leginkább az alkatrész típusától függ; a modernebb autókba már irídiumból vagy titániumból készült gyújtógyertyákat szerelnek, ezeknek hosszabb az élettartamuk. Bármilyen típusról is legyen szó, a gyújtógyertya csere is az időszakos szerviz részét képezi!

  • Kartergáz szűrő csere

    A kartergáz szűrő legfőbb feladata értelemszerűen a kartergáz megszűrése, az olaj kiszűrése abból. Emellett megakadályozza, hogy füst kerüljön a motor fojtószelepéhez. Az alkatrésznek köszönhetően az autó lendületesebbé válhat, és még az üzemanyag fogyasztás is csökken. Mint minden autószűrő, ez is egy idő után eltelítődik, bizonyos típusoknál a kartergáz szűrőt is időnként cserélni kell.

  • Hajtószíjak, vezérműszíj és vezérműlánc ellenőrzése és cseréje

    Az autó szíjhajtás elemei (vezérműszíj, ékszíj, generátor és hosszbordás szíj, szerpentin szíj, klíma kompresszor és szervó szivattyú szíj) egytől egyig kulcsfontosságú szerepet játszanak a kocsi megfelelő működésében. Ezek a szíjak sokkal hamarabb elöregednek vagy meglazulnak, mint az autó többi alkatrésze, ezért fontos az időszakos ellenőrzésük. A szíjak rendszeres karbantartásával megelőzhetőek a lerobbanások és a költségesebb javítások. Például egy meglazult vagy kopott vezérműszíj hatalmas galibát tud okozni a rendszerben. Ha a járműve vezérműlánccal működik, azt is ugyanúgy ellenőriztetni kell időközönként; ha a láncszemek meglazultak, olyan esetben akár a vezérműlánc cseréje is szükséges lehet. Ha bármi ilyet tapasztal, keressen minket bizalommal!