fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Ebből bizony kormánymű javítás lesz!

Skoda Yeti kormánytengelye

Az autótulajdonosok már jól tudják, hogy a rendszeres használat mellett bármi elromolhat egy kocsiban. Nem csak a motor és a fékrendszer tökéletes működésére kell kiemelt figyelmet fordítani, a kormánymű állapota is legalább olyan fontossággal bír. Ez a kocsi egyik legfontosabb szerkezete, ha valamelyik eleme tönkre megy, az autó irányíthatatlanná válhat, s akár életveszélyes helyzetbe is sodorhat minket.

A kormánymű működése röviden

A kötelező szerviz alkalmával ajánlott a kormányművet is ellenőriztetni! Valószínűleg senki sem akar arra felkészülni, hogy a kormány egyszer csak irányíthatatlanná, mondjuk jobbra még könnyen fordíthatóvá, de balra már egy hat rugós expanderré váljon. Ehhez érdemes a kormánymű rendszereket egy kicsit közelebbről megvizsgálni. A szervokormánnyal szerelt kocsik – legyen az hidraulikus vagy akár elektromos – kormánytengelye alapvetően két, közös tengelyen elhelyezkedő fő részből tevődik össze. A két elem egy rendkívül erős rugó segítségével valamennyire el tud fordulni egymástól. A mechanizmus meghibásodását legtöbbször ómenek kísérik, melyek között vannak olyanok, amiket még egy kezdő sofőr is egyből észlelhet. Amennyiben a következőkben ismertetett hibajelenségek közül bármelyiket tapasztalod, azonnal fordulj szakszervizhez, mielőtt nagyobb gond történne.

Amikből tudhatod, hogy kormánymű javítás következik

A „legszembetűnőbb” kormánymű meghibásodási előjel a szerkezet felől hallatszódó recsegés vagy egyéb zaj. Ha zajos az autó szervószivattyúja, és a kormány is megszorul 45-90 fokonként vezetés közben, akkor minél előbb vidd a kocsit szerelőhöz. Ezek a gyanús hangok jellemzően a kormányoszlopot és a kormánymű orsótengelyét összekapcsoló kardáncsukló meghibásodását szokták jelenteni. A szervószivattyúhoz köthető gyanús hang még a szervó visítása is. A szervószivattyú alapvetően a kormány legoldalsó állásában nyújtja a legmagasabb teljesítményt (akár 4-5 kW-ot). Ha a pumpát meghajtó ékszíj túl laza vagy már elhasználódott, akkor ebben a legszélső állásban megcsúszik, ami visító hangot vált ki.

Az orsótengelyhez van köze még a jobbra-balra rángatózó kormányműnek is, főleg olyankor, ha működésben lévő, de álló motornál tapasztaljuk. Ilyenkor a túlzottan könnyed kormányzás magasabb sebességnél könnyen ingataggá változhat. Ez a hibajelenség talán a legveszélyesebb! Ilyen esetekben legtöbbször a szervokormánymű orsótengelyén található vezérlő megy tönkre. Kormányzáskor a kormánymű meghibásodására utalhat a remegő kormánykerék. Ilyenkor – amennyiben nem volt korábban sérülése a kocsinak, és nem tört meg benne a visszatérő hidraulikacső – feltehetőleg az ékszíj kopása, esetleg a belevegősödött szervórendszer okozza a problémát. A már említett szervószivattyú kagyló formájú kopása is eredményezhet hasonló panaszokat.

Amennyiben kizárólag emelt fordulatszám közben érezzük csak a szervohatást, és alapjáraton nem, olyankor valószínűleg egy elszakadt szíj váltja ki a jelenséget, ám gyanakodhatunk egy korábbi futómű rongálódásból adódó hibára is. Ilyenkor érdemes ellenőrizni a szervóolaj szintjét – ha rendben találjuk, akkor fennállhat a szervószivattyú túlzott kopása. Elszakadt szíj gyanújára adhat okot a szervotartályban megjelenő habos olaj, mely miatt zajossá válik a kormányszerkezet. Ilyen esetekben valószínűbb a szíjszakadástól, hogy az elhasználódott alkatrészek forgácsa habosítja fel, és színezi be a szervóolajat. Az olaj habosodása a szervószivattyúra nézve is káros hatással lehet.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata