fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Hogyan zajlik egy motordiagnosztika?

Motordiagnosztikát végző szerelő

A mai modern autókban már általában egy fedélzeti számítógép vizsgálja, és irányítja a kifogástalan működést. Amennyiben hibát észlel a rendszer, azt mindig a műszerfalon jelzi vagy egy felvillanó lámpával, vagy valamilyen felvillanó felirattal. Manapság már motordiagnosztika alatt a számítógépes hibafeltárást, hibakód kiolvasást és törlést értjük. Ebből úgy tűnhet, hogy csak gépekre, műszerekre van szükség hozzá, ám valójában igenis nagy szakértelmet és tapasztalatot igényel.

A modern hibakód kiolvasók segítenek

A modernizációval annyira komplexszé váltak a motorirányító rendszerek, hogy rengeteg vizsgálati lépést kell elvégezni, majd a részeredményeket összesíteni a sikeres motordiagnosztikához. A legtöbb szervizben olyan hibakód kiolvasó programokat alkalmaznak, melyek rengeteg alkatrész hibakódját ki tudják olvasni, törölni, legyen szó a váltóról, a motorról, a fékekről, az ABS-ről, a klímáról, a futóműről, az immobiliser-ről – a teljesség igénye nélkül. Emellett élő adatok kijelzésére, kódolásra, kötelező szervizintervallumok kijelzésére, nullázására is alkalmasak.

Az első lépés a számítógépes diagnosztika

A legtöbb szervizben számítógépes diagnosztikával kezdik a motordiagnosztika műveletsorát. Ezeket követik bizonyos alaptesztek, amelyek legtöbbször – persze a hiba függvényében – a kipufogógázok vizsgálatát, a motor mechanikus ellenőrzését fedik le. Ha ezeken a teszteken „elbukik” a kocsi, akkor mindenképp le kell ellenőrizni, hogy valóban fenn áll-e a hiba. Olyan is előfordulhat, hogy sikertelen az alaptesztelés, és nem tudnak meg belőle semmit. Ilyenkor már célzottabban vizsgálják meg az esetleges problémákat, az ügyfelek panaszainak, és az autó felszereltségének függvényében. A modernebb szervizek jellemzően párhuzamos diagnosztikát végeznek, vagyis számos Y-kábel segítségével végzik el az ellenőrzést. Ezek a modern dízeles és benzines autók állományát szinte teljesen lefedik. A műveletsorban a szerelők segítségére lehetnek még a hordozható oszcilloszkópok is.

Következhet a célzottabb hibafeltárás

Ezt követően, a célzottabb hibafeltárásban a villamos tápellátás vizsgálata szokott következni a rendszerben. Meg szokták nézni, hogy stabil-e a tápegység, előfordul-e feszültségesés a rendszerben. Ezután a különböző érzékelők ellenőrzésével szokták folytatni a műveletsort – az egyre modernebb kocsikban egyre több ilyen szenzor található. Meg kell nézni az ellenállásokat, a kitöltési faktorokat, a jelformákat, illetve, hogy az előírt mértékek milyen módon teljesülnek. Nem maradhat ki a motordiagnosztikából az EGR szelepek, a befecskendező szelepek, alapjárati motor, stb. ellenőrzése sem. Ezekhez azonban általában meg kell bontani a rendszert, mivel a befecskendező szelepek sugárképét kizárólag kiszedett állapotban tudják megvizsgálni. Emiatt bizonyos alrendszerek vizsgálata akár több órát is igénybe vehet, emiatt a teljes motorvezérlő rendszer diagnosztikája legalább egy nap szokott lenni – persze a mechanizmus komplexitásától függően.

Nem csak elektronikus hibafeltárás a motordiagnosztika

Sok esetben nem is elektronikai probléma lép fel a motorvezérlő rendszerben. Ezekben a helyzetekben végig szokták vizsgálni a teljes vezérlést – különös figyelemmel a vezérműtengelyre, aztán a szelephézagokat, a kipufogó rendszer állapotát is. Persze a végtelenségig sorolhatnánk még az ECU elől azokat a rejtett tényezőket, amik problémákat okozhatnak, de talán ezek a leggyakoribbak. A nem megfelelően működő hengerek is eredményezhetnek gondokat, szerencsére több módszer is létezik a diagnosztizálásukra. A legidőigényesebb művelet az időszakos, eseti hibák kivizsgálása – könnyen megeshet, hogy csak sok kilométer próbavezetést követően derül fény a motorrángatás, esetleg leállás okára.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata