Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Az ólom akkumulátor működése

Ólomakkumulátor nagyításban

Amennyiben nem jár a motor az autónkban, valószínűleg az áramfejlesztő nem állít elő áramot, pedig a kocsik egyes berendezéseinek működéséhez folyamatosan szükséges az energiaellátás. Szerencsére már régen megszületett az autóakkumulátor, ami el tudja látni ezt a feladatot. Cikkünkben bemutatjuk ennek a roppant fontos eszköznek a működését.

Az akkumulátor „megszületése”

A világon legelterjedtebb és legismertebb akkumulátorfajta a savas ólomakkumulátor. Nem véletlen, hogy ez a leggyakoribb, valamennyi belsőégésű motorral szerelt autóban ez biztosítja az energiatárolást. Igencsak vissza kell tekernünk az idő kerekét, amennyiben az első akkumulátor megszületését szeretnénk látni, konkrétan 1859-ig. Ebben az évben alkotta meg az első savas ólomakkumulátort egy Gaston Planté néven anyakönyvezett francia fizikus, aki kísérletei során rájött, hogy ha kénsavba helyezett ólomlapokba egyenáramot vezet, az eredmény egy új áramforrás lesz. Tekintve, hogy az ötlet jól működött, a találmány gyorsan kereskedelmi forgalomba került. Mint minden találmányt, úgy Planté akkumulátorát is lehetett tovább tökéletesíteni, amit Henri Tudor 1881-ben meg is tett. Az újítás az volt, hogy az addig használt sima felületű parcellákat rácsos felszínűre cserélte. Természetesen napjainkig még számos fejlesztés történt, aminek köszönhetően az akkumulátorok élettartama és tárolókapacitása folyamatosan növekedhetett.

A működésről

Az akkumulátor úgy működik, hogy a bevezetett villamosenergiát vegyi energiává alakítja, majd a későbbiekben ezt tárolja. A villamosenergia bevezetését nevezi a köznyelv töltésnek. A működés során három anyagnak jut kiemelkedő szerep. Az ólomnak, az ólomdioxidnak és az ólomlemezeket körülölelő kénsavnak. Az akkumulátor alapegysége az akkumulátorcella. Ezekben található az elektrolitként funkcionáló, desztillált vízzel higított kénsav, ebbe belemerül a két különböző anyagú elektróda, amelyek között feltöltött állapotban feszültség van. A már említett ólomdioxidból áll a pozitív, míg tiszta ólomból a negatív töltésű elektróda. Egy üzemelő cella feszültsége 2 volt, ami természetesen csak feltöltött állapotban igaz. Ezen cellák sorba kötésével pedig létrejön az akkumulátortelep, ami általában 6 vagy 12 volt feszültségű. Az akkumulátorok sem örökéletűek, hiszen a belső részben folyamatos kémiai korrodálódást figyelhetünk meg, amit az ott áthaladó töltések okoznak. Sajnálatos, de a folyamat következtében, egyre gyorsabban csökken a kapacitása, így idővel elérkezik az akkumulátor csere ideje.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata