fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

5 szarvashiba, amit motorolaj cserénél véthetsz

Olaj öntése a motorba

Az időszakos szervizt bizony sokan végzik házilag: úgy vélekednek, hogy gyorsabb és olcsóbb otthon kicserélni a levegőszűrőt, pollenszűrőt és olajszűrőt, valamint a motorolajat, mint szervizbe vinni ezért az autót. Alapvetően nem bonyolult a műveletsor, de van néhány hibalehetőség, melyekkel többet árthatunk, mint használhatunk – cikkünkben az 5 legtipikusabb szarvashibát részletezzük.

1. Nem a gyári kézikönyvekben megadott minőségű motorolajat töltünk a rendszerbe.

A motorolaj csere előtt érdemes az autó kézikönyvében utána olvasni a gyárilag előírt motorolaj specifikációinak, minőségi szintjének, és persze viszkozitásának is. Természetesen bizonyos mértékben el lehet térni ezektől, de csakis az autótulajdonos saját felelősségére. Na és persze a szavatosság, a garancia megvonásáról sem szabad megfeledkezni ilyen esetben. A külön motorolaj adalékok alkalmazását nem engedélyezik az autógyártók, így ezeket is csak akkor használd, ha nem bánod, hogy elveszik a garancia.

2. Nem csöpögtetjük ki teljesen a motorból a fáradt olajat.

Amikor leengeded a használt olajat, figyelj oda rá, hogy a fáradt olaj teljesen kiürüljön a kocsi motorjából. Az esetlegesen bent maradó használt olaj nemcsak hogy szennyezi az újonnan betöltött motorolajat, de még annak adaléktartalmát is károsítja.

3. Nem cseréljük ki az olajszűrőt.

A motorolajjal együtt az olajszűrő is elhasználódik a csereperiódus elteltével, így a frissen betöltött olajnak szüksége van az eltömődött helyett egy vadi új szűrőre. A folyamatos használat során nem csak szennyeződések rakódhatnak le a szűrőben, de fáradt olaj is maradhat benne, valamint egyéb kokszos, gyantás vagy lakkos szennyeződés is eltömítheti. Utóbbiak miatt különösen fontos a szűrőcsere, mivel ezek kémiailag nem inaktívak, tehát mindenképp kerülni kell az új motorolajjal történő érintkezésüket.

4. Átöblítjük a motort öblítőolajjal az új motorolaj betöltését megelőzően.

Ez nemhogy nem szükséges, hanem egyenes ártalmas! A minőségi motorolajakat alapból úgy tervezik, hogy diszpergens, illetve detergens adalékokat tesznek beléjük. Tehát nincs szükség plusz adalékokra, mivel kellő diszpergáló és mosó hatásuk van ezek nélkül is. A minőségi kenőanyagok nem hagyják a szennyeződések lerakódását a fémfelületekre, valamint az olajfázisból történő kiválásukat sem. Vagyis ha teljesen kicsepegtetjük a használt olajat a rendszerből, akkor a szennyeződések is távoznak. Az öblítőolaj használatával kockáztatjuk a szennyeződések kicsapódását belőle. Ez azért fordulhat elő, mert az öblítőolajban egyáltalán nincs diszpergens, ill. detergens adalék, így a mosóhatása is jóval rosszabb. Továbbá alkalmazását követően benne maradhat a motorban, így az új motorolaj hatékonyságát is ronthatja azáltal, hogy felhígítja.

5. Nem a kellő mennyiségű motorolajat töltjük be.

A motorolaj feltöltésekor oda kell figyelni a szintjelző, más néven nívópálca segítségével a betöltött kenőanyag mennyiségére. Amennyiben a minimum jelzésnél lejjebb van az olaj szintje, akkor még többet kell önteni bele. Az elégtelen mennyiségű kenőanyag gondokat okozhat a keringetési rendszerben, továbbá maga a motorolaj is nagyobb terhelésnek lesz kitéve. A motor üzemelésekor ugyanis megnövekszik a káros szennyezőanyagok (kokszos égéstermékek, lakkok, gyanták) koncentrációja az olajban. A maximum jelzés feletti olajszint szintén kárt okozhat az olajkeringtető rendszerben, mely legtöbbször a túlterhelt tömítésekben, olajcsöpögésben, olajfolyásban, esetleg a megnövekedett motorolaj fogyasztásban manifesztálódik.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata