Az első halálos kimenetelű baleset óta tudja mindenki, hogy az autóvezetés bár komfortossá teszi a közlekedés folyamatát, közel sem kockázatmentes. Ezt hamar felismerték az autótervező mérnökök is, így érthető okokból folyamatosan törekednek a biztonságot megóvni hivatott eszközök tökéletesítésére. Az eredmények határozottan pozitívak, hiszen talán ezen a téren fejlődik legdinamikusabb az autóipar.
Passzív biztonság
Passzív biztonsági rendszerek alatt azokat az eszközöket értjük, amelyek egy sajnálatosan bekövetkezett baleset alatt hivatottak megóvni az utasok biztonságát. Volt olyan időszak, amikor még egy kocsiba szerelt kétpontos biztonsági öv is sokaknak felesleges luxusnak számított. Aztán a szomorú statisztikai adatoknak köszönhetően, kezdett megváltozni az emberek elképzelése. Az 1950-es évek végén, fáradhatatlan kutatások eredményeként megjelent a hárompontos biztonságiöv, amelynek egy tökéletsített verzióját használjuk napjainkban is. Hatalmas munka és több mint harminc év fejlesztés kellett ahhoz, hogy megszülethessen a már alapfelszereltségnek számító blokkolásgátló fékrendszer, azaz az ABS. Szintén jó néhány évtized elteltével élvezhetjük minden újabb autóban a légzsákok előnyeit. Ennek a három eszköznek köszönheti több millió ember az életét. A fejlődés töretlen ezen a téren, folyamatosan születnek a jobbnál jobb, baleset-megelőzésre szolgáló eszközök.
Prediktív védelem
A passzív biztonsági rendszerek a már bekövetkezett balesetkor nyújtanak védelmet, a prediktív eszközök pedig abban segítik a sofőrt, hogy elkerülje a veszélyes szituációkat. Minél fiatalabb az autónk, vélhetően annál több ilyen rendszer került beépítésre. Ezek a fejlett vezetéstámogató rendszerek, az autókban lévő kamerák és szenzorok segítségével érzékelik, majd hívják fel a figyelmet az esetleges veszélyekre. Az ACC, azaz a távolságtartó tempomat a lökhárítóba épített szenzor segítségével érzékeli, ha fékeznek előttünk, így ha szükséges, automatikusan lassítja, majd az eredeti sebességre állítja az autót. Az ACB is hasonló működési elvvel üzemel. Ezt direkt a városi vezetéshez fejlesztették. A beépített szenzorok észreveszik, ha lelép elénk valaki a járdáról, majd szükség esetén állóra fékezik a járművet. Talán a leghasznosabb eszköz az éberségfigyelő és sávtartó rendszer. Óránkénti 60 és 160 kilométeres sebesség között működésbe lép egy kamera, ez beazonosítja a sávot, amin haladunk, és ha valamiért elhagyjuk azt, segít a visszatérésben. Ha lankad az éberség, a rendszer hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy álljon meg pihenni.