fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Vezetés havas úton

BMW a havas úton

Most, hogy nyakunkon a tél és a karácsony, érdemes áttekintenünk a hófödte utakon való vezetés mikéntjét, mivel ezek az utak is járhatóak, ha felkészítjük autónkat és magunkat is. Cikkünkben összeszedtük a legfontosabb praktikákat!

Biztosítsd a megfelelő kilátást

Telente érdemes negyed órával előbb kelnünk, ha autóval járunk dolgozni: időt kell hagyni a kocsi letakarítására, bemelegítésére. Takarítás előtt érdemes a kocsi beindításával kezdened a műveletsort, hogy ne képződjön pára, ha beülsz, illetve így a belülről felmelegedő utastér gyorsítja a külső tisztítást is. Kezdd a havas, jeges szélvédők, ablakok és visszapillantó tükrök megtisztításával. Fontos, hogy ne csak egy vékony sávban kapard le a jeget, az nem elég a kellő kilátáshoz! Ne feledkezz meg a lámpák, irányjelzők letörléséről, illetve a motorháztető, autótető és csomagtartó lesöpréséről sem. A tetőn felejtett hóréteg felolvadáskor már egy kisebb fékezésnél is rázúdulhat a szélvédőre, gátolva ezzel a kilátást. A mögöttünk jövő sem fog örülni, ha a menetszél ráfújja az övére a havunkat. Mielőtt megindulnál, még finoman verdesd oda az ablaktörlő lapátokat az üveghez, jegesen nem fognak megfelelően törölni.

Állítsd be helyesen az ülést

A kellően biztonságos vezetéshez elengedhetetlen helyesen beállítani az üléshelyzetet. Tél lévén sokan hordanak vastag, feszülő kabátot, amiben lassabban tudnak csak reagálni a különböző szituációkra. Az ülés beállításához teljesen ülj bele az ülésbe, ne told előre a feneked. Tipikus hiba vészfékezéskor, hogy a helytelenül beállított ülés miatt a sofőr nem bírja megfelelő intenzitással nyomni a fékpedált, így nem tudja a kocsi teljes fékerejét kihasználni. Mivel a csípőd hátrafelé is mozogni fog, ezért nem bírsz kellő erőt kifejteni a fékre – fontos, hogy még valamennyire hajlított lábbal bírd teljesen benyomni a pedálokat. Ha ezzel is megvagy, állítsd be a kormányt olyan magasságba, ahol még nem kell teljesen kinyújtani a karod.

„Lassan járj, tovább érsz”

A jeges, csúszós téli út egyik leggyakoribb veszélye, hogy nem látszódik, pontosan hol vizes vagy hol van lefagyva az aszfalt. Amint a megszokottól eltérő felületű útra hajtasz, inkább lassíts le. Teszteld egy nagyon óvatos, de határozott fékezéssel, hogy kellően tapadnak-e a gumik. Ha úgy érzed nem, ne ess egyből pánikba! A hirtelen túlzott mozdulatok (pedáltaposás, kormánytekerés) mind-mind tapadásvesztést eredményeznek, könnyen megcsúszhatunk orral vagy farral, de még oldalirányba is. Orral csúszásnál beszélhetünk alulkormányozottságról: ez még a jobbik fajta, hiszen ebben a helyzetben lehet a legkönnyebben megtartani a kormányt. A vezetők többsége helytelenül szokott reagálni rá; amikor azt érzik kanyarodáskor, egyenesen csúszik a kocsi, még inkább rátekernek a kormányra, ami tovább súlyosbítja a helyzetet. Fontos, hogy ne forgasd el a kormányt, ha tudsz, akkor vegyél is vissza egy kicsit, így hamarabb visszaállítható a tapadás.

Vigyázz a túlkormányozottságra

Kanyarodásnál érhet még váratlan meglepetés, amikor farral csúszik meg a kocsi. Ilyenkor túlkormányozottságról beszélünk. Ez a rosszabbik, veszélyesebb eset, mivel ezt a fajta csúszást pontosabban, határozottabban kell megfogni. Ha ilyen helyzetbe kerülsz, a csúszásnak megfelelő irányba kormányozz ellen, míg a kocsid már nem csúszik tovább. Amint megáll, azonnal tekerd is vissza egyenesbe a kormányt, így nem fog a másik irányba is kicsapódni a jármű. Ha bestresszelsz, csak ez a mondat jusson eszedbe: „arra tekerd a kormányt, amerre akarsz menni”. Túlkormányozottság kézifékezés esetén is kialakulhat, főleg a vagánykodó sofőrök körében. Hiába érzik magukat vagánynak és magabiztosnak, közel sem garantált, hogy a kanyarban megcsúszó kocsit is az íven tudják majd tartani. Nagyon veszélyes, épp ezért nem árt külön, erre a gyakorlásra kialakított tanpályán tesztelni magunkat és a kocsinkat ilyen helyzetben.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata