Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Van alapja a városi legendának, hogy bőgetni kell a motort, amikor regenerálódik a DPF?

dpf szűrő a kocsi alatt

A dízel részecskeszűrő (DPF) regenerálásának két típusa létezik, amely a vezető vagy a szerelő külső beavatkozása nélkül is megtörténhet. Az első a passzív regeneráció, amely akkor történik, amikor az intenzív használat során elért magas kipufogógáz-hőmérséklet – akár hosszú autópályás vezetés, akár hegymenet – automatikusan leégeti a benne rekedt dízelszemcséket. A másik a DPF aktív regenerálása, ahol az ECU úgy van programozva, hogy elindítsa az égés utáni üzemanyag-befecskendezést, hogy növelje a kipufogógáz hőmérsékletét és elégesse a bent ragadt részecskéket, amikor a szűrő körülbelül 50 százaléka már megtelt. Na de mi a helyzet, ha a sofőr szeretne közbeavatkozni a folyamatba, vajon érdemes bőgetni a motort, hogy rásegítsen a tisztító metódusra? Nézzünk utána!

Mi az a dízel részecskeszűrő amúgy?

Nem sok sofőr tudja, mi az a dízel részecskeszűrő, röviden DPF – egészen addig, amíg komoly pénzbe nem kerül a szervizelése. A DPF probléma miatt meghibásodott autók mizériáját lényegében egyetlen tényező okozza, mégpedig az, hogy a DPF eltömődik a koromtól, mert a sofőr figyelmen kívül hagyja a figyelmeztető lámpát. Vajon, mik azok a kardinális dolgok, amiket a DPF dilemmáról tudni kell? Mi is az a DPF pontosan? A dízel részecskeszűrő minden 2009 óta újonnan eladott dízelmotoros autó kipufogó rendszerében megtalálható. Ez egy létfontosságú alkatrész, amely lehetővé teszi az autók számára, hogy megfeleljenek az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási jogszabályoknak. A DPF feladata, hogy felfogja a kompressziós gyújtású égési folyamat során keletkező részecskéket, és ezáltal megakadályozza, hogy káros füst kerüljön a légkörbe. Hogy hogyan működik? Mint minden szűrő, a DPF is fokozatosan eltömődik természetesen a beszorult koromtól. Az autót azonban úgy tervezték, hogy megtisztítsa ezt a filtert, hamuvá alakítva a felhevített a maradékot, majd kilökve a rendszerből. Ez körülbelül 450-500 kilométerenként meg is történik, akár autópályás sebességgel haladva, akár azért, mert a motorvezérlő egység elindítja az úgynevezett regenerációt a kipufogógáz hőmérsékletének mesterséges emelésével.

Mi a teendőd, ha látod a figyelmeztető lámpát?

Először is nézd meg autós kézikönyved, hogy pontosan, hogy is néz ki a sajátod, és hol található! Amikor pedig kigyullad, itt az ideje hosszabb távra vinni a járművet, lehetőleg gyorsabb úton, például egy jól járható autóúton vagy még inkább autópályán. Ha legalább 10-15 percen át képes vagy minimum 70 kilométer per órás vagy nagyobb sebességgel vezetni, a DPF-nek regenerációs módba kell kapcsolnia, és el kell égetnie a kormot, amely megszünteti az eltömődést. A gondok megelőzéséhez a futásteljesítményeden kell elgondolkodnod tehát. Ha a megtett kilométerek többsége csak rövid utakat foglal magában, vagy folyamatosan olyan megálló-induló forgalomban ülsz, ahol az autó soha nem teljesedhet ki, inkább benzinest vegyél dízel autó helyett, mert a DPF szűrőd így biztosan nem fog megfelelően tisztulni. De mi a helyzet a főcím tekintetében: vajon van alapja annak a városi legendának, hogy bőgetni kell a motort, amikor regenerálódik a DPF? Nos, ugye a folyamathoz nagyon magas kipufogógáz hőmérsékletre van szükség, de kell hozzá a jármű sebessége is. A regeneráció ügymenete nyilván függ a felhalmozódott korom mennyiségétől, a motor típusától és a jármű működési feltételeitől is, de az említett két faktor nem mellőzhető, vagyis önmagában bőgetni a motort nyilván nincs értelme, de az biztos, hogy a regenerációs folyamatot elősegíti, ha a megszokottnál kisebb sebességfokozatot használsz, ahol lehetséges, hogy magasabb motor-fordulatszámot érjen el az autód, de erre csak akkor van szükség, ha képtelen vagy megvalósítani a fent említett normál procedúrát, és az is nyilvánvaló, hogy a legoptimálisabb a standard, megszokott művelet.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata