Sorozatgyártásra kerül a Porsche 911 Speedster

Sorozatgyártásra kerül a Porsche 911 Speedster

Idén 70 éve, hogy a Porsche sportautókat gyárt, így nem volt meglepő húzás a cég részéről, hogy a nagy alkalomra tekintettel egy egyedi járgányt terveztek. Már akkor lehetett hallani, hogy ha jól sikerül a 911 Speedster, elképzelhető lesz a sorozatgyártás. Nos, mostanra megszületett a végső döntés, így fellélegezhetnek mindazok, akik fulladoztak a lehetetlen vásárlás gondolatától.

Diszkrét hagyományőrzés

A Porsche 911 Speedster formavilágát tekintve nem sokban tér el a már jól ismert modellek kinézetétől. Ami a külső vonások tekintetében talán legszembetűnőbb, hogy az eddigiéknél némileg szélesebb és laposabb lett a szélvédő. Az oldalt elhelyezkedő ablakok is veszítettek már eddig is csekélynek mondható méretükből. Az új modellt már nem a hagyományos vászontetővel tervezték meg. Az utasteret az esőtől automatikusan felnyíló tetőelem védi meg. Az ülések mögött itt is láthatjuk a jól ismert kúpformákat, amelyek magukban foglalják a boruláskor azonnal aktiválódó védelmi szerkezetet.

Meglepő, de közel sem egyedi ötlet, hogy a súlycsökkentés oltárán több kényelmi elemet is feláldoznak a mérnökök. Ennek a tervnek lett a vesztese a rádió, a légkondicionáló és a teljes navigációs rendszer. Az autó gyártását a Porsche Exclusive fogja végezni. Ha nem szeretne lemaradni a vásárló, jobb, ha minden követ megmozgatva elkezd érdeklődni a feltételekről. Ez leginkább azért fontos, mert összesen 1948 darabot készítenek. Természetesen ez nem a véletlen műve, a Porsche így szeretne tisztelegni az 1948-as évszám előtt, hiszen ebben az évben kapta meg a Porsche 365 „Number 1” a működési engedélyét. A dinamizmussal és a sebességgel sem lesz gond, erre a kocsiban dübörgő, 500 lóerős, szívó boxermotor a garancia. A titán kipufogóvégek és a hatsebességes kéziváltó a GT részleg egyedi fejlesztésének az eredményei. A központi rögzítésű, 21 colos, Fuchs stílusú felnik és a fekete bőrkárpit dizájnja a 911 RSR versenyautót idézi.

Porsche 911, de mióta is?

A 911 gömbölyded, de egyben rendkívül sportos formája meglehetősen újnak hatott a hatvanas években, így a közönség nagy része szkeptikusan fogadta. Ez leginkább azért alakult így, mert a Porsche előzetesen egy nagyobb és kényelmesebb autót harangozott be, mint az elődnek számító 356-os. A nagyérdemű először az 1963-as évben gyönyörködhetett a 911-ben. A gyártók természetesen igyekeztek minél stílusosabban tálalni az újdonságot, így szeptember 11-én, a Frankfurti Autószalonon mutatták be. Érdekesség, hogy a fejlesztők először a 901-es nevet szánták az autónak, azonban addigra a Peugeot már levédetett minden olyan háromjegyű számot, aminek a közepén a 0 szerepel.