fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Ötven éve hunyt el a versenypályán a Forma–1 legendás világbajnoka

Ötven évvel ezelőtt, 1968-ban vesztette életét a Forma–1 legendája, Jim Clark. Már négyévesen közölte édesanyjával, belőle bizony autóversenyző lesz, 1963-ban és 1965-ben pedig világbajnoki címet nyert. Halálát egy végzetes és tragikus baleset okozta.

„Mama, én autóversenyző leszek”

Ötven éve, 1968. április 7-én halt meg Jim Clark. A Forma–1 kétszeres brit világbajnokát alig harminckét évesen, a versenypályán érte a halál. Az MTVA sajtó adatbankjának portréja szerint Clark a skóciai Kilmanyben született. Még négyéves sem volt, amikor anyja mellett ülve az autóban közölte: „mama, én autóversenyző leszek”. 1956-ban versenyzett először, és rögtön győzött egy német DKW autóval, majd 1958-ban és 1959-ben Skócia gyorsasági bajnoka lett. 1960-ban Colin Chapman, a Lotus versenycsapat főnöke szerződtette. Még abban az évben bemutatkozott a Forma–1-ben. Teljesítménye 1962-től javult ugrásszerűen, miután Chapman megalkotta a Lotus 25-öst, minden idők egyik legjobb F1-es versenyautóját. A Belga Nagydíjon a 12. helyről indulva szerezte meg első futamgyőzelmét, és csak az utolsó futamon bekövetkezett motorhiba miatt nem lett világbajnok.

Végzetes baleset: valósággal szétrobbant a kocsija

1963-ban a tíz futamból hetet megnyert, amivel a vb-címet is elhódította. Remek érzékkel tudta szabályozni az autó beállításait, így a 27 esztendős skót a Lotus 25-tel szinte verhetetlen volt. 1964-ben az utolsó futam utolsó körében műszaki hiba miatt vesztette el a bajnoki címet. 1965-ben a tíz futamból kilencen állt rajthoz, hetet megnyert, újabb vb-címmel lett gazdagabb. 1968-ban is favoritként emlegették. Megnyerte a szezonnyitót, de ez volt utolsó diadala, mert április 7-én végzetes baleset érte Hockenheimben. A Lotusszal rajthoz állt egy Forma–2-es versenyen, ám egy kanyarból kijövet az autója 270 kilométeres óránkénti sebességgel kicsúszott a pályáról és a fák közé vágódott. A kocsi szétrobbant, a nyakán, fején és gerincén megsérült pilóta a kórházba szállítás közben meghalt. Az autósport akkori legfényesebb csillagát milliók gyászolták.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata