Erősen csökkent márciusban a forgalomba állított új gépkocsik száma Nagy-Britanniában, jórészt a dízelüzemű autók iránti kereslet megcsappanása miatt. A világ autógyártása épp a dízelmotorok megmentésén dolgozik, úgy tűnik, a Bosch jó úton jár.
A Bosch a jövő?
A dízelmotorok megmentése jelenleg a világ autóiparának egyik legfontosabb küldetése: csak így kerülhető el, hogy a 2021-ben életbe lépő kilométerenként 95 grammos kötelezően teljesítendő európai átlag teljesen tönkretegye a gyártókat. A gázolajjal működő motorok évtizedek óta megoldatlannak látszó problémája a magas nitrogénoxid-kibocsátás, amelyet többféle módszerrel is igyekeztek csökkenteni a gyártók. Az egyik ilyen a kipufogógáz-visszavezetés, amely a Bosch szerint a jelenlegi dízelmotoros autókban nem elég hatékony, de most megtalálták a megoldást a megjavítására. A cég motorfejlesztésért felelős első embere azt mondja, a kipufogógáz-visszavezetésről gondoskodó rendszer optimális hőfokon tartásával ők megoldották a problémát. A cég azt állítja, az úgynevezett Thermal Management révén az átlagos nitrogén-oxid-kibocsátást sikerült kilogrammonként 13 milligramm alá vinni utcai körülmények között, ami határérték töredéke. Ha ez valóban sikerült, az megmentheti a dízelmotorokat.
Visszaeső britek
A Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) szakmai szövetség azt közölte, hogy gépkocsi eladások 15,7 százalékkal, 474 ezerre estek vissza márciusban Nagy Britanniában. A dízelüzemű járművek értékesítése 37,2 százalékkal csökkent tavaly márciushoz képest, arányuk az összes eladott autóhoz viszonyítva 32,4 százalékra zsugorodott az egy évvel korábbi 43,5 százalékról. A benzinüzemű autók értékesítése 0,5 százalékkal nőtt márciusban. A brit kormány áprilistól egyébként különadót vetett ki a dízelüzemű gépkocsikra, elmondásuk szerint környezetvédelmi okokból.