A jó vagy rossz idő beköszöntével mindig beindul a roham a gumiszervizekben, ahol időszakonként mintegy 1 millió új abroncs talál gazdára. A kiválasztás során leginkább a teszteredmények és az ár számít a magyar autósoknak.
Egyre több a négyévszakos
A nyári abroncsot vásárlók közül megkérdezett emberek 72%-a rendelkezik téli és nyári abronccsal, 4%-uk pedig a bármilyen időjárási körülményben alkalmazható négy évszakos gumival – ez a csoport pedig évről évre csak növekszik. A csere kapcsán mindig terítékre szokott kerülni az aktuálisan lecserélt abroncs alaposabb ellenőrzése is. Ilyenkor szoktak kiderülni az olyan abnormális kopásminták is, amiket a helytelenül beállított futómű, a rossz lengéscsillapító vagy akár a nem megfelelő guminyomás eredményezhet. Ezekben az időszakban mintegy egymillió új abroncs kerül eladásra, ugyanakkor a magyar autósok többsége nem bizonyul márka hűnek. A kutatásból kiderül, hogy a legfontosabb szempont a kiválasztásnál a nemzetközi teszteken szerzett értékelés. Fontosnak számít még az ár, de a márka is, míg utolsóként az EU-matrica jelölései. Évről évre csökken a használt gumit vásárlók aránya.
Nem vesznek használtat
A tesztalanyok 2/3-a még soha nem vásárolt, és a jövőben sem akar használt gumit venni. Viszont minden harmadik autósnak volt már kellemetlen tapasztalata használt abronccsal. Közülük is kb. minden második személy árulta el, hogy nagyon megbánta, mert végül drágábbra jött ki, s még biztonságos sem volt. Az Automax kutatása szerint az itthon beszerezhető olcsó használt abroncsok döntő többsége külföldön már újrafeldolgozásra várónak ítélt abroncsok behozatalából származik, vagyis alapból már selejt. Ezen a téren az egyetlen járható út talán, ha magánszemélytől vesszük meg, de ebben az esetben is nagyon figyelmesnek kell lennünk. Pl. ne dőljünk be az olyan hirdetéseknek, melyekben 30%-os abroncsot kínálnak, mert az tuti, hogy átverés. Inkább az olcsó árkategóriában keressünk új, 0 kilométeres abroncsot.