Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Nem indul a kocsi – a gyújtóberendezés vizsgálata

Audi gyújtáskapcsoló berendezése

Bármikor járhatunk úgy, pláne hideg időben, télen, hogy beszállunk, elfordítjuk a slusszkulcsot, de nem indul. Ilyenkor legtöbben egyből a gyenge vagy lemerült, netán tönkrement akkumulátort okolják érte, ám megtörténhet, hogy nem az a hibás. Ha megvizsgáltad az akkumulátort, és úgy látod nem szükséges az akkumulátor csere, akkor következhet a gyújtóberendezés vizsgálata. Cikkünkkel ehhez próbálunk segítséget nyújtani nektek.

Hibakeresés a gyújtóberendezésben

A hibakeresés kezdő lépése az egy vagy két gyújtógyertya kiszedése az autóból. Állapotuk irányadó lehet: amennyiben szárazak az elektródák, akkor az üzemanyag ellátással lesz gond, míg benzinesek, akkor a gyújtóberendezésben van a csont elásva. Ha ezzel megvagy, alaposan nézd át a kábelcsatlakozásokat, a gyújtáskapcsolótól indulva a tekercsig, majd a tekercstől egész az elosztószerkezetig vizsgáld meg. Nézd meg, hogy van-e szikra az elosztófedél középső részébe kapcsolódó, gyújtótekercshez tartozó nagyfeszültségű vezetéknél. Az elosztófedélből kiszedett gyújtókábelt körülbelül 1 centire tedd a motortesthez, kérj meg valakit az önindítózásra, és nézd meg, közben kékes fehér fénnyel szikrázik-e. Ha nincs segítséged, akkor csak adj rá gyújtást, és vedd le a lemezrugó kétoldali lehajtása után az elosztófedelet – csavaros rögzítésnél a csavarokat tekerd ki. Ezt követően ellenőrizni kell a szikra átugrását egy csavarhúzó segítségével, a megszakító kalapácsot elmozdítva az üllőtől. A művelethez ajánlott bőrkesztyűt, lehetőség szerint szigetelt fogót használni.

Amennyiben látsz szikrát az elosztófedél közepébe csatlakozó kábelen, akkor nézd meg, hogy a gyújtógyertyák elektródáin is van-e. Ehhez rakd vissza az elosztófedelet, és az egyik, korábban kiszerelt gyertyát dugd a hengerekhez vezető nagyfeszültségű vezeték gyertyapipájába. Utóbbi szigetelt felét fogd meg, és rakd a motortestre úgy, hogy a gyertya és a motor fém része érintkezzen egymással. Önindítózás vagy kézi indítókaros motorpörgetés alatt szintén egy kékes fehér szikrának kell jelentkeznie a gyertyaelektródák közt. Ez csak akkor jöhet létre, ha teljesen tiszták és szárazak az elektródák, valamint optimális a köztük lévő távolság. Vagyis ha a gyertya már benzinlucskos vagy elöregedett, sérültek az elektródák, netán erős koksz lerakódás jelent meg rajta, akkor cseréld le őket. Ha csak az elosztófedél középső részébe menő vezetéken látsz szikrát, de a gyújtógyertya elektródákon nem, akkor az elosztómechanizmusban lesz a hiba.

Elosztószerkezet ellenőrzés

Az elosztószerkezet ellenőrzéséhez vedd le az elosztófedelet, és vizsgáld meg, nem repedt-e el a fedél. Amennyiben igen, akkor – pót elosztófedél híján – késheggyel tisztítsd meg a vékony repedéseket, majd mélyítsd ki kb. fél milliméternyire. Ha motormosást követően vagy télen lép fel üzemzavar, akkor még az elosztófedél bepárásodása is okozhatja a problémát. Ilyenkor elegendő tiszta ronggyal szárazra törölni, majd légpumpával megszárítani a fedél belső felületét is.

Az elosztószerkezetben még a pipa is okozhat problémákat. Ahhoz, hogy megvizsgálhasd, ki kell húznod a gyújtókábelt az elosztófedél középső részéből. Tartsd a kábelt a szigetelt részénél, az elosztótengely középvonalában, a pipa rézlapjától kb. 1 centire, és önindítózz. Ha azt látod, a szikra egyből, intenzíven ugrik át az elosztótengelyhez, akkor garantáltan meghibásodott, elrepedt az elosztópipa. Amennyiben nem látsz szikrát az elosztófedél középső részébe kapcsolódó kábelen, akkor ellenőrizd a megszakítót. Ehhez vedd le az elosztófedelet, majd a pipát, és kézi indítókarozással vagy ékszíjmozgatással, gyújtás nélkül addig pörgesd a motort, míg a kalapács a lehető legtávolabb megy az üllőtől. A hézagméret a megszakító érintkezőinek elállítódása, beégése függvényében változhat. Akkor optimális a hézag, ha a legnagyobb emelésen figyelt érték 0,4 milliméter. Ezt könnyedén megállapíthatod egy erre a célra készült lemezdarabbal, ha az érintkezők közé rakod. Akkor lesz jó, ha a hézagmérő húzósan mozgatható az érintkezők közt. Ne felejtsd el azt is megnézni, az érintkezők a teljes felületen zárnak-e össze az elosztótengely továbbfordulásakor. Amennyiben beégett a felület, akkor finom csiszolóvászonnal, esetleg tűreszelővel szedd le, és alaposan takarítsd le a fémport a felületekről. Végezetül állítsd be optimális értékűre a megszakítóhézagot, miután leszedted az üllő rögzítőcsavarját.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.08.19-én és 20-án ZÁRVA tart. 2024.08.21-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata