Néhány dolog, amit az autószerelők nem mondanak

Néhány dolog, amit az autószerelők nem mondanak

Ha az autóján komolyabb meghibásodást tapasztal, akkor mindenképpen tanácsos, ha igénybe veszi egy szakértő segítségét. Ehhez természetesen el kell látogatnia egy autós műhelybe, ahol szerelők dolgoznak. Sokszor azonban kibékíthetetlen ellentét van köztük és a kliens között, néhány olyan okból kifolyólag, amiről nem beszélhetnek.

A szerelés folyamata

Az első ezek közül az ár. Bármilyen problémáról is beszélünk, biztosan nem fogják azt ingyen orvosolni nekünk. Bár ez mindenki számára nyilvánvaló, sokszor mégis hatalmas nézeteltérések vannak, ha ebben próbálnak kiegyezni. A szerelők általában óradíjat számolnak fel. Amikor a szerelés befejeződött, rendszerint beszámolnak a kliensnek, hogy mit is végeztek el és az autó melyik részével volt a probléma. A kliens, még ha ért is a kocsikhoz, nem pont azt fogja megérteni az egészből, ami valójában történt, ugyanis a szerelésnek több fázisa van, mint ahogyan azt az átlagember gondolná. Ezért olyan gyakori probléma, amikor a munkás mond egy árat és órát, a kliensnek pedig soknak tűnik. Pedig érdemes belegondolni, hogy mennyi munka lehet, amíg az ember felfedezi a meghibásodást, gondolkozik a megoldáson, hogy az minél tartósabb és jobb legyen. Maga a szerelés csak ez után következik, de érthető, hogy ez az egész beleszámít az óradíjba. Természetesen a munkásoknak sincs kedvük folyton magyarázkodni a kliensnek, úgyhogy sokszor rá bízzák, hogy magától rájön-e ezekre a dolgokra.

Bízzuk a szakemberre a feladatot

A második, ami kibékíthetetlen konfliktusokat szülhet, az, hogy a kliens bele akar szólni a szakember munkájába. Ez a jelenség sajnos szinte minden munkaterületen megtapasztalható, ahol valamilyen szolgáltatást akarnak nyújtani. A legsúlyosabb persze az orvosok, tanárok és a szerelők esete. Az emberek nagyon gyakran hiszik azt, hogy jobban tudják az illető szakmát, mint az, aki éveken át tanulta és tapasztalata van benne. Ezért nagyon sokan próbálják megmondani az autószerelőnek is, hogy mit csinál helyesen, és mit nem. Ők pedig biztosan nagyon unják már védeni magukat, úgyhogy, mint ahogy a fentebb említett probléma fennállásánál is, inkább nem is mondanak semmit. Érdemes odafigyelni ezekre a dolgokra, mivel kölcsönösen ki vagyunk szolgáltatva egymásnak. Ahhoz, hogy minden zavartalanul működhessen a szolgáltató és a kliens között, kölcsönös bizalomra és megértésre van szükség. Ez pedig csak úgy jöhet létre, ha mindkét fél képes egy kicsit belegondolni a másik helyzetébe is.