Érthető módon, senki nem szereti idegen emberre bízni az autóját, főleg akkor, ha az drága volt, vagy valamilyen eszmei értéket képvisel számára. Mindenki megteheti, hogy nem adja oda másnak a járművét, azt viszont már kevésbé, hogy ne adja oda a szerelőnek, ha szükség van rá.
Kommunikáljunk minél többet
Sokaknak nem szimpatikus ez a megoldás, mivel azonban nem létezik más, kénytelenek lesznek élni vele. Azonban azzal, ha pár egyszerű kérdést felteszünk nekik, ki tudjuk szűrni az olyanokat, akik kevésbé értenek a munkájukhoz, vagy nem olyan lelkiismeretesek, ahogyan azt mi elvárnánk. Bár fel lehet tenni a kérdéseket, nagyon kell vigyázni, hogy ezt milyen módon tesszük. Ha egy kicsit is számonkérő a hangsúly, vagy agresszív a kérdés, fennáll a lehetőség, hogy megsértjük a másik felet. A legfontosabb azt megtudakolni, hogy hol tanulta ki a mesterséget és mennyi tapasztalata van benne. Viszont ezt csak nagyon óvatosan szabad megközelíteni, hiszen ha direkt módon rákérdezünk, akkor az túlságosan nyersnek és bizalmatlankodónak fog tűnni. A szerelőnek tudnia kell, hogy bíznak a szakértelmében és nem kívánják ők kritizálni, hiszen másképp nem fogja elvállalni a munkálatokat. Ennek ellenére a fiatalabb, tapasztalatlanabb szerelőket sem szabad leírni, hiszen a szakmai tanácsot és segítséget úgy is a nagyobb tapasztalattal rendelkezőktől kapják. Biztosan ők sem fogják hagyni, hogy az autó elromoljon a kezeik között…
Garancia
Amit még érdemes megkérdezni, az a garanciával kapcsolatos. Számos műhelyben ajánlanak fel garanciát arra az esetre, ha az általuk megjavított rész újból meghibásodna. A garancia nemcsak biztonságérzetet ad és kötelezi a feleket, hanem hozzá is segít a lelkiismeretes munka elvégzéséhez. Ha a szerelő tudja, hogy előfordulhat az, hogy kétszer annyit kell majd dolgoznia azért, mert figyelmetlen volt, vagy rosszul csinált valamit, akkor kétszer annyira oda fog figyelni a legapróbb részletekre is. Ráadásul, ha a garancia utáni meghibásodás után visszük vissza az autót, akkor még fizetnünk sem kell érte. Érdemes egy szerződésbe is belefoglalni ezeket, ha komolyabb javításokról van szó. Nem minden műhelynek áll módjában ilyen szerződéseket létrehozni, de azért érdemes egy kicsit utána járni, mert megéri. A lényeg az, hogy legyünk óvatosak, de mégse keltsünk olyan érzést, mint aki túlságosan gyanakvó. Ez elronthatja az egész munkakapcsolatot, amely azért fontos, mert nagy felelősségről van szó.