fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Motorolaj GYIK

Olajcsere egy Lexusban

Ahhoz, hogy szemléltessük mennyire is fontos a motorolaj milyensége és minősége egy autó szempontjából, azt kell, mondjuk, hogy olyan, mint nekünk, embereknek a vér. Ahogy mi emberek is, úgy autónk is időszakos karbantartást, szervizelést igényel, melynek szerves részét képezi a motorolaj csere. A használat során az olaj veszt a kenéséből, és a hőelvezető képessége is gyengül. Cikkünkben összegyűjtöttük nektek az autótulajdonosok által leggyakrabban feltett kérdéseket motorolaj cserével kapcsolatban.

Most akkor mit jelentenek a szám- és betűjelölések az olajon?

Nem mindenkinek egyértelműek a motorolajak kategorizálására szánt betűk és számok. A kevésbé gyakorlott autótulajdonosok ugyan tudják, hogy milyen – 5W40, 0W30, 15W40, stb. – kenőanyag szükséges a kocsijukba, de azt már nem, hogy ezek mit is jelentenek pontosan. Röviden a W betű a winter (tél) angol szót jelöli. Az előtte álló számmal párosítva tudunk információt kapni az olajról, ugyanis együtt jelölik a téli viszkozitást. Egyszerűbben azt, hogy hány fokig tudjuk probléma nélkül indítani a motort az adott kategóriájú olajjal. A 0W jelölésűek pl. -35 vagy -40 Celsius fokig is bírják a hideget, ezért ezeket inkább a zimankós évszakra ajánlják. A 25W például már csak -10 Celsius fokot tűr. A W után következő szám a 100 Celsiuson mért viszkozitást jelöli: minél nagyobb a szám, annál jobb a hőtűrés. Ha nem vagy biztos benne, hogy milyet válassz, kérdezd nyugodtan szerelőinket!

Nem tudom eldönteni: szintetikus vagy ásványi olajat válasszak?

Szerelőink választása egyértelműen a szintetikusra esik. Az ásványi motorolajokat általában az árérzékeny vásárlók szokták vásárolni, mivel sok esetben fele annyiért kaphatóak, mint a szintetikus verziók. A pro érvek ezzel azonban ki is fújtak! Hosszú távon a spórolásra voksolóknak is érdemesebb a szintetikus olajak közül választani, mivel ezek kevésbé oxidálódnak, tehát nem rakódik le annyi iszap, mint az ásványi változatoknál. Sokkal jobban bírják a hidegebb, fagyos, illetve a kánikulai körülményeket is, nem vesztik el a viszkozitásukat. A szintetikus motorolajak hamarabb jutnak be a motortérbe, ezáltal hidegindításra is alkalmasabbak. Ha már a spórolásnál tartunk, ritkábban is kell őket utántölteni és cserélni, mivel nem párolognak annyira, mint a másik verzió.

Lejárhat valaha a motorolaj szavatossága?

Természetesen igen! Azoknak az autótulajdonosoknak, akik nem sokat hajtják a kocsijukat, és nem is eszi az autójuk a szokásosnál jobban az olajat, nem ajánljuk, hogy a szükségesnél nagyobb mennyiséget vegyenek csak azért például, mert épp akciós – még a kedvenc márkájukból sem! Ilyenkor könnyen megfeledkeznek róla, és mire újra előveszik, már lejárhat a szavatossága. Általánosságban elmondható, hogy az olcsóbb, ásványi olajak 2 évig „jók”, a félszintetikus verziók kb. 3 évig szavatosak, míg a prémium szintetikus olajak akár 5 évig is bírják minőségromlás nélkül.

Összekeverhetek két, másmilyen típusú motorolajat?

A válasz egy nagy „hááát”-tal igen. Ám ha nem muszáj, akkor ne nagyon élj ezzel az opcióval, illetve ha már élsz, akkor csak minimális mennyiséget tölts után a mixszel. Amennyiben tudod, mindig a legutóbbi cserekor betöltött típusú és márkájú olajat töltsd újra.

Milyen márkát ajánlotok?

Erre szokták mondani, hogy ahány ház, annyi szokás. Amit biztosan ajánlhatunk az az, hogy kizárólag ismertebb, már régóta a piacon jelenlévő márkák közül válassz, mint például a Castrol, Eneos, Total, Elf, Valvoline, Shell vagy Motul. Ezekben minden olyan alkotóanyag fellelhető, amire a motor optimális funkcionálásához szükség lehet.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata