fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mivel jár az olajcsere elmulasztása?

Motorolaj csere Skoda TDI-ben

Az elmúlt néhány évben egyre inkább hosszabbodott a gyártók által előírt motorolaj csere, kötelező szerviz periódusa. Ez talán néhány tulajdonost arra ösztönöz, hogy a lehető legkésőbbre halassza az előírt csereintervallumot spórolás céljából. Vajon tényleg spórolnak ezzel? Mi történhet, ha túlságosan kihúzzuk, akár túl is lépjük a motor műszaki állapotának megfelelő ajánlott csereperiódust?

A csereintervallum kitolódása

Kezdjük azzal, hogy a gyárilag előírt olajcsere periódust az autó műszaki állapotához kell viszonyítani. Amennyiben még viszonylag új a motor (max. 150 000 kilométer futásteljesítménnyel), és optimális üzemeltetési és karbantartási helyzetben használják, akkor a 20 000 – 30 000 kilométeres csereperiódus nem túlzás, a motor károsodása nélkül alkalmazható. Ám a kilométerek gyarapodásával, ahogy egyre jobban elhasználódik a motor, már érdemes rövidíteni az intervallumon. Ha hosszabb távra tervezel a kocsiddal, és megfelelő állapotban van motorikusan, a gyárilag megadott értékeknek megfelelő motorolaj van benne, akkor a gyárilag megadott maximális olajcsere periódus futásteljesítményét kb. 20%-kal érdemes csökkenteni. Viszont, ha már kopottabb a motor újkori állapotához képest, esetleg az átlagostól eltérő körülményeket között használod, akkor akár 30%-os is lehet az intervallum rövidítése, de azért a felezés már indokolatlan lenne. A már említett 20-30%-os csereperiódus csökkentés azért ideális, mert ha magunk elé képzeljük a motorolaj élettartam görbéjét, akkor ennél a futásteljesítmény pontnál még épp a lassú elhasználódás szakaszában van a kenőanyag, ahol még teljes hatékonysággal funkcionál, és vannak még benne tartalékok.

A motorolaj elhasználódása

A motorolaj kétféleképp tud elhasználódni: kémiailag és fizikailag. Az autósok többsége úgy véli, hogy az utóbbi okoz nagyobb fejtörést, vagyis, ha másmilyen lesz a viszkozitása, felhígul, degradálódik a tapadása, kopást eredményez – ilyenkor a motor működési zaja is hangosabb lesz. Téves a gondolat, ugyanis a főbűnös a kémiai leépülés, a fizikai ritkább. Azért értjük kémiai degradáció alatt, hogy a motorolajban megtalálható, annak funkciót lehetővé tevő adalékok kezdik elveszíteni hatékonyságukat. Értelemszerűen a motorolaj hatásfoka is csökken emiatt, ami lassan, de biztosan öli meg autónk motorját. Jelentős romlásról beszélhetünk, ha olajiszapot látsz a rendszerben, amit a hőstabilitás elvesztése okoz. Ilyenkor az adott részeken hirtelen felhevülő kenőanyag krakkolódik, majd megég, és fekete korom jön létre belőle. Ez idővel az olajáramba kerül, és bizonyos alacsonyabb hőmérsékletű helyeken le is rakódik. Jellemzően ilyen hely a szelepfedél és annak környéke, továbbá az olajteknő alja. Komolyabb kémiai gond még a motorolaj savasodás, amikor a bázikus adalék teljesen felemésztődik. Emiatt savas kémhatásúvá válik a kenőanyag, korrózió képződik a csapágyakban. Mi több, a motorkopás is jelentősen gyorsul, mivel a motorolaj reakcióba lép a könnyűfém hengerfalakból kopásállóságot garantáló ötvözőkkel. A kémiai reakciók eredménye a kenőanyag felülethez történő tapadásának megszűnése is, amely egyből kenési elégtelenséget, magyarul kopást eredményez – főként indításkor.

A motorolaj csereperiódus túlságos kitolása azonban nem csak a kenési rendszerben és a motorban okoz károkat, hanem az azokkal összefüggésben lévő szűrőkben is. Szűrőképességük romlik, eltömődhetnek, ami a további érintett alkatrészek hatékonyságát, élettartamát is tovább rövidíti. Ám, ha a különböző folyadékok nem tudnak a megfelelő ütemben, intenzitással áramolni, akkor a hűtési, tisztítási, kenési funkcióikat sem fogják tudni ellátni. Ha a motormechanizmus egyik részegysége helytelenül működik, akkor nem csak a mechanikus részek romolhatnak el, hanem a nagyon drága komputeres rendszer is. Nem is kell mondanunk, hogy ennek javítási díja gyakorlatilag egy motorfelújítás árával vetekszik.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata