Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mitől visít a szervószivattyú?

Szervószivattyú az autóban

Üzemképes szervószivattyú nélkül gyakorlatilag elektromos szervokormány sincs, mivel az alkatrész termeli az energiát ahhoz, hogy a kormányra kézzel kifejtett erőre rá lehessen segíteni a könnyebb kormányozhatóság céljából. A szivattyú által termelt kisegítő erő arányosan csökken a kocsi növekvő sebességével. Az alkatrész meghibásodása a szervokormány teljes üzemképtelenségéhez vezethet, ezért jobb, ha figyelünk a gyanús zajokra vezetés közben.

Zajos a szervószivattyú

Mint említettük, különböző gyanús hangokból lehet következtetni a szervószivattyú meghibásodására. Amennyiben szervókormányos autód van, és a kormány szélső állásában sivító, visító hangot hallasz, akkor azért nagy valószínűséggel a rossz szervószivattyú lesz a ludas. Tudnod kell, hogy az alkatrész a kormánykerék legszélső pozíciójában adja le a legmagasabb teljesítményt. Utóbbi az autómodelltől függően akár a 4-5 kW-ot is elérheti! A szervószivattyúhoz egy meghajtó ékszíj is tartozik, melynek túlzott kopása, meglazulása, s emiatt megcsúszása esetén szintén hallhatunk visító hangot. Szerencsére a szivattyút működtető ékszíj vagy ékszíjfeszítő görgő újra váltásával könnyedén orvosolható a probléma. Egyéb meghibásodási okoknál feltehetőleg szivattyújavításra lesz szükség. Ha a kormány tekerése közben 45-90 fokonként úgy érzed, megszorul a kormány, és zajt is hallasz közben, akkor is a szervópumpával van gond. Ilyen esetekben arról van szó, hogy a kardáncsukló romlott el, mely a kormánymű orsótengelyt és a kormányoszlopot köti össze.

Nem csak a szivattyú okozhat zajokat

A szervórendszerben jelentkező hibákért, és az ezek jeleiként szolgáló zajokért nem csak a szervószivattyút okolhatjuk. A szervorendszer zajosságát ugyanúgy okozhatja a motorfordulat hirtelen emelése, a végálláshoz közellévő kormányállás, illetve akár még a legkisebb kormányforgatás is. Ha kormánymozgatás közben üti meg a zaj a füledet, akkor biztosan gond lépett fel valahol a szervorendszerben. Amennyiben fogasléces kormányművel szerelt kocsid van, akkor időnként nézz rá a porvédő gumiharangok állapotára, ugyanis ezek kulcsfontosságú szerepet játszanak a kormánymű belső részeinek tisztán tartásában, védelmében. Az elhasználódott, szakadt gumiharang okolható legtöbbször a szervókormánymű meghibásodásáért.

Ha sehol sem tapasztalsz, látsz olajszivárgást, és a szervóolaj szint ellenőrzés során a tartályból sem hiányzik a folyadék, ám a benne lévő olaj habosodik, rózsaszínné változott, akkor feltehetőleg valahol fals levegő jut be a szervórendszerbe. A szervóhatás gyengüléséért, megszűnéséért, azaz a szervóolaj zárt rendszerből való szivárgásáért például a szervókormánymű elhasználódott, elszakadt porvédőharangját okolhatjuk. A tartályban ilyenkor annyira lecsökken a folyadék szintje, hogy a szervószivattyú már csak levegőt képes szívni belőle. A szervó zajosságát ilyenkor a szervóolaj (automata váltók esetében a Dextron II vagy III) utántöltésével szüntethetjük meg, már amennyiben a szervópumpa nem sérült meg közben a szárazon futástól. Az utántöltést követően a szervóhatás is újra érezhető lesz. Ha a tartályban lévő szervóolaj színe sötét szürkésre változik, az a szervószivattyú belső betétjeinek elöregedésére, kopására utalhat. Az olaj a pumpa kopott felületéről lepottyanó kicsi fémtörmelékek miatt lesz ilyen színű. A szennyeződés – ha nem észleljük időben – végül idő előtt elkoptatja, leamortizálja a szervópumpát, míg végül a szervóhatás is teljesen megszűnik.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Automata váltó olajcsere

Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.