Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mitől visít a szervószivattyú?

Szervószivattyú az autóban

Üzemképes szervószivattyú nélkül gyakorlatilag elektromos szervokormány sincs, mivel az alkatrész termeli az energiát ahhoz, hogy a kormányra kézzel kifejtett erőre rá lehessen segíteni a könnyebb kormányozhatóság céljából. A szivattyú által termelt kisegítő erő arányosan csökken a kocsi növekvő sebességével. Az alkatrész meghibásodása a szervokormány teljes üzemképtelenségéhez vezethet, ezért jobb, ha figyelünk a gyanús zajokra vezetés közben.

Zajos a szervószivattyú

Mint említettük, különböző gyanús hangokból lehet következtetni a szervószivattyú meghibásodására. Amennyiben szervókormányos autód van, és a kormány szélső állásában sivító, visító hangot hallasz, akkor azért nagy valószínűséggel a rossz szervószivattyú lesz a ludas. Tudnod kell, hogy az alkatrész a kormánykerék legszélső pozíciójában adja le a legmagasabb teljesítményt. Utóbbi az autómodelltől függően akár a 4-5 kW-ot is elérheti! A szervószivattyúhoz egy meghajtó ékszíj is tartozik, melynek túlzott kopása, meglazulása, s emiatt megcsúszása esetén szintén hallhatunk visító hangot. Szerencsére a szivattyút működtető ékszíj vagy ékszíjfeszítő görgő újra váltásával könnyedén orvosolható a probléma. Egyéb meghibásodási okoknál feltehetőleg szivattyújavításra lesz szükség. Ha a kormány tekerése közben 45-90 fokonként úgy érzed, megszorul a kormány, és zajt is hallasz közben, akkor is a szervópumpával van gond. Ilyen esetekben arról van szó, hogy a kardáncsukló romlott el, mely a kormánymű orsótengelyt és a kormányoszlopot köti össze.

Nem csak a szivattyú okozhat zajokat

A szervórendszerben jelentkező hibákért, és az ezek jeleiként szolgáló zajokért nem csak a szervószivattyút okolhatjuk. A szervorendszer zajosságát ugyanúgy okozhatja a motorfordulat hirtelen emelése, a végálláshoz közellévő kormányállás, illetve akár még a legkisebb kormányforgatás is. Ha kormánymozgatás közben üti meg a zaj a füledet, akkor biztosan gond lépett fel valahol a szervorendszerben. Amennyiben fogasléces kormányművel szerelt kocsid van, akkor időnként nézz rá a porvédő gumiharangok állapotára, ugyanis ezek kulcsfontosságú szerepet játszanak a kormánymű belső részeinek tisztán tartásában, védelmében. Az elhasználódott, szakadt gumiharang okolható legtöbbször a szervókormánymű meghibásodásáért.

Ha sehol sem tapasztalsz, látsz olajszivárgást, és a szervóolaj szint ellenőrzés során a tartályból sem hiányzik a folyadék, ám a benne lévő olaj habosodik, rózsaszínné változott, akkor feltehetőleg valahol fals levegő jut be a szervórendszerbe. A szervóhatás gyengüléséért, megszűnéséért, azaz a szervóolaj zárt rendszerből való szivárgásáért például a szervókormánymű elhasználódott, elszakadt porvédőharangját okolhatjuk. A tartályban ilyenkor annyira lecsökken a folyadék szintje, hogy a szervószivattyú már csak levegőt képes szívni belőle. A szervó zajosságát ilyenkor a szervóolaj (automata váltók esetében a Dextron II vagy III) utántöltésével szüntethetjük meg, már amennyiben a szervópumpa nem sérült meg közben a szárazon futástól. Az utántöltést követően a szervóhatás is újra érezhető lesz. Ha a tartályban lévő szervóolaj színe sötét szürkésre változik, az a szervószivattyú belső betétjeinek elöregedésére, kopására utalhat. Az olaj a pumpa kopott felületéről lepottyanó kicsi fémtörmelékek miatt lesz ilyen színű. A szennyeződés – ha nem észleljük időben – végül idő előtt elkoptatja, leamortizálja a szervópumpát, míg végül a szervóhatás is teljesen megszűnik.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.11.01-jén ZÁRVA tart. 2024.11.04-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata