fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mennyibe kerül, és miből áll a futómű állítás?

BMW futóművének beállítása

Autónk futóműve nagyon kiszolgáltatott szerepben van, a nem megfelelő, rossz minőségű útviszonyok túlzottan terhelik. Rengeteg negatív külső hatás alá kerül nap, mint nap, legyen szó csak a sok kátyúról vagy a deformálódott járdaszegélyekről. Az intenzív igénybevétel miatt ajánlott minden gumicserénél, de minimum évente a futómű ellenőrzés, szükség esetén pedig a futómű beállítás is.

Mire kell figyelni futómű beállításnál?

A futómű beállításra tervezett berendezések számos beállítási tényezőt a gravitációs erőtérhez viszonyítva állítják, pontosítják be. Épp ezért nélkülözhetetlen, hogy a kocsi a mérés közben és az optimális beállítás után is mindig teljesen vízszintes felületen álljon. Az a legegyszerűbb, ha a bemérés közben a kocsihoz köthető bármilyen geometriai tengelyhez viszonyítva végezzük a folyamatot, erre tökéletesen alkalmas például az autó szimmetriatengelye, az első kerekek beállításához még a tényleges menettengely is lehet kiinduló pont.

A futómű mérés során vizsgáljuk a kerékdőlést, kerékösszetartást, csapdőlést, csapterpesztést, kerekek utánfutását, illetve a kormánylegördülési sugárt – szükség esetén pedig a gyártói előírásoknak megfelelően korrigáljuk őket. Az előbb említett tényezőkön kívül a kerékbeállításhoz még a következő tulajdonságokat alkalmazzuk: a nyomtávot, az első és hátsó tengelyek távolságát, a maximális alákormányzási szöget, s végül a kanyarodási szögeltérést.

A futómű beállításának menete

Az autószervizekben többféle futómű beállító berendezést is használnak, így a kerékparaméterek beállítása is különböző sorrendben történhet. Elsőként minden esetben a mérés optimális előkészítésével indítunk. Felszereljük a vetítőket a kerekekre, majd egyenesbe állítjuk a kormányzásra használt első kerekeket. Ezt követően megmérjük a csapterpesztés értékét, s ha eltérést találunk, akkor visszaállítjuk a gyárilag előírt szöget. Azért fontos a csapterpesztés megfelelő beállítása, hogy meglegyenek a kormány visszatérítő erői. Eztán jöhet az utánfutás szögének vizsgálata, ennél is eltérés esetén a gyári paraméterekhez tartjuk magunkat. Az utánfutás helyes beállítása a kormányzás iránystabilitása és egyenes irányú önbeállása miatt nélkülözhetetlen. Következőnek a kerékdőlés szögét ellenőrizzük – szükség esetén állítjuk be –, ugyanis a helyesen beállított kerékdőlés szögnek köszönhetően csökken a tengelyterhelés, gátolja az abroncsok túlhevülését, továbbá az idő előtti kopásukat. Ha ezzel is megvagyunk, a kerékösszetartás mérése, javítása következik. A megfelelően beállított kerékösszetartás helyrehozza a kocsi nyomtartását, minimálisra csökkenti a kormány holtjátékot, gátolja a kerekek szétállását. Utolsó szakaszban a kanyarodási szög beállítása jön, ehhez először egyenes állásba tekerjük a kormányt, és méréseket folytatunk. Majd jobbra és balra is eltekerjük a kormányt kb. 20 fokkal. Ekkor válnak finomhangolhatóvá az utánfutás, a kanyarodási szögeltérés és a csapterpesztés értékei.

Mennyibe kerül a futómű állítás?

A futómű beállítás kapcsán igencsak széles árskáláról beszélhetünk; egyrészt nagyban függ az ár az autó típusától, illetve attól is, hogy első és hátsó beállításra is szükség van-e. Elöljáróban csak annyit tudunk garantálni, hogy a kiemelkedő minőségű munkához kedvező árakat ajánlunk. Számunkra az a legfontosabb, hogy elégedett legyél, épp ezért a rejtett hibákat is igyekszünk feltárni, és mindig ismertetjük veled a javítás menetét, pontos árajánlatot adunk a szükséges alkatrészek feltüntetésével.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata