Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Opel Corsa C – megéri használtan venni?

Opel Corsa C a fűben

Ha a használt autók között böngészgetünk, láthatjuk, az Opel Corsa C elég jó értéktartó – de vajon tényleg megéri ezt a pénzt a harmadik generációs széria? Cikkünkben ennek jártunk utána!

A kisautók kategóriájában immár majdnem 40 éve vezető szerepet tölt be az Opel Corsa, 1982-ben mutatták be a nagyvilágnak. Méretéhez képest tágas, kényelmes utastér jellemzi, emellett fordulékony, biztonságügyileg is teljesen jól teljesít. Olyannyira, hogy a 2002-es Euro NCAP törésteszten 29 pontot és egy határozott négycsillagos eredményt zsebelt be magának. Ennyit elöljáróban, lássuk a részleteket!

Széles motorválaszték

Rendkívül széles motorpaletta jellemezte 58 és 125 lóerő között. Mi leginkább a Twinport-szívócsatornás benzines Corsákat ajánljuk, a típust a csomagtartó ajtaján jelöli egy felirat, a motorkódból pedig az első P karakterből ismerhetjük fel. Figyeld ezeket a jelöléseket, amikor a használt autók között nézelődsz. A Z14XEP motorkód például az 1.4-es Twinportot jelöli. Üzemanyag takarékosság szempontjából a háromhengeres benzines, azon belül is leginkább az Eco5 kivitel viszi a prímet. Ha dízeles Opel Corsát szeretnél, akkor a modellfrissítés után kínálatba kerülő négyhengereset javasoljuk, melynek motorja a Fiattól ered. Nagyon jó fejlesztés volt az Opel részéről a 70 lóerős 1.3 literes CDTI – ahhoz képest, hogy dízelautóról van szó, nem drága a szervizeltetése sem.

Milyen típushibái vannak, mennyit kell rá költeni?

A netes fórumokon kutakodva Te magad is láthatod, hogy a C Corsáknál nem igen akadnak súlyos típushibák. Ám mint minden kocsival, úgy ezekkel is lehet azért baj. Előre láthatatlan például a vezérműlánc megnyúlása. Láttunk már olyat, hogy 40 000 kilométer után már gond volt vele, a korai benzines 1.0 és 1.2 modellek kapcsán pedig visszahívás is volt. Vezérműlánc megnyúlás esetén hangossá válik a kocsi, próbakör során is észlelhető. A vezérlés javítás – ha gyári Opel alkatrészekkel végzik – akár a 150 000 forintot is elérheti munkadíjjal együtt. Ha csak a láncot cserélik, csak részben oldja meg a problémát, ugyanis hiába új a lánc, ha a kopott láncfeszítők, -kerekek és –vezetők maradnak benne. Az 1.2-es és 1.4-es motoroknál gondot jelentett a vezérműtengelyek rögzítő csavarjainak meglazulása, ami miatt a kipufogó felőli vezérműtengely el is tört bizonyos modellekben – külön szervizakciót hirdettek rá. A kinézett Corsa átnézésekor pillants rá az olajbetöltő nyílás zárósapkájára; amennyiben cappuccino színű lerakódást látsz, ne gondolj egyből hengerfejtömítés problémára! Azoknál a modelleknél, melyekkel inkább csak rövidtávon, városon belül autóztak kirakódhat a sapkára a víz-olaj emulzió.

Használt Corsáknál ajánlott ránézni a hűtőfolyadék fogyásra, nem árt fagyálló nyomokat keresni. Szaglássz bele a motortérbe is, nincs-e édeskés fagyálló szag, mivel elő szokott fordulni a C családnál, hogy eltörik a vízszivattyú tetején található vízcső. A korai változatokban ilyenkor a teljes vízpumpa készletet kellett cserélni, de szerencsére az újabb modellekben már elég csak a fémcsövet magát kicserélni, és utántölteni a hűtőfolyadékot. Ezt megúszhatjuk max. 15 000 forintból. Hűtőfolyadék fogyásra abból következhetsz, ha télen nézed a kocsit, akkor nem működik rendesen a fűtés, míg nyáron felforr a hűtővíz – utóbbinál sajnos hengerfejhiba állhat a jelenség mögött.

Kormánykopogást is tapasztalhatsz a tesztkör közben, de ez egy felújító készlettel könnyen orvosolható. Egy szerviz kb. 40 000 forintért szereli ki, majd be a kormányművet, és cseréli ki a perselyeket, végül állítja be a futóművet. Az 1.0 és 1.2 literes benzines Corsákban többször találkoztunk már az olajnyomásgomba meghibásodásával. Ez mintegy 5000 forintért javítható. Összegészében elmondható a C Corsák esetében, hogy a futómű rendkívül tartós, nem nagyon szokott vele gond lenni, nem úgy, mint a G Astráknál a toronygumival.

Ami a váltókat illeti

A C Corsa kapcsán érdemes lehet kitérni a váltókra: lehetőség szerint kézi váltós modellt válassz, noha az automata Easytronic váltóval sem szokott túl nagy gond lenni. Viszont, ha egyszer mégis beüt a krach, a kocsi piaci értékéhez viszonyítva igencsak drága lesz a javíttatás költsége. Az elektronikus vezérlés cseréje még hagyján, ám a léptetőmotorok meghibásodása során akár félmilliós kiadásra is számíthatsz, és ebben még nincs benne a munkadíj. Utángyártott alkatrészeket nem kapsz az automata váltóhoz, így kénytelen leszel gyári alkatrészekre költeni. A korai C Corsa modellekben elég gyakori még a váltórudazat idő előtti kopása. Ez a kézi sebességváltó csuklórendszerének cseréjével gyógyítható. Tesztvezetésnél próbáld ki, hogy sebességbe rakva kotyog-e fél centinél többet a váltókar, ha igen, akkor kb. 40-50 000 forintos javítási költséggel számolhatsz. Az újabb C Corsákban már a műanyag-fém szerkezetet teljesen fémre cserélte az Opel, így azoknál ez nem jelent problémát.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.12.14-én, szombaton, ZÁRVA tart.
2024.12.16-án a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!