Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mitől eshet be a fékpedál?

fékpedál benyomása bakanccsal

Meglepő vagy sem, de legfontosabb szempont, ha autóba ülünk, nem az, hogy jobban nézzen ki a jármű, mint a szomszédé, nem is az, hogy gyorsabb legyen a haverok verdájánál, de még csak nem is az, hogy drágább legyen, mint a város bármelyik másik kocsija, hanem az, hogy ha elindulunk vele, akkor meg is tudjunk állni. Akkor és ott, ahol szeretnénk. Ehhez pedig tökéletesen működő fékberendezésre van szükség.

A fékpedál

A fékrendszer több részből áll, melyek mindegyikének fontos feladata van az autó megállításában. A féktárcsa, a fékbetét, a fékdob, a fékpofa mind-mind nélkülözhetetlen elemei a biztonságos fékezésnek. Kiemelt szerepet játszik a rendszerben a fékolaj, főfékhenger, és természetesen a fék szervoról és az ABS-ről se feledkezzünk meg. Eléggé összetett rendszer, de mi ebből az autóban ülve szinte semmit sem látunk. Laikusként annyit tapasztalunk, hogy ha lenyomjuk a fékpedált, akkor lassul az autó, végül pedig megáll. Az persze nem mindegy, hogy milyen intenzitással tesszük ezt. Gyakorlott autóvezetők persze érzik a kocsit, ismerik a fékezés mechanizmusát, tudják, hogy a saját járművükön milyen erősséggel kell fékezniük, és azt, hogy hol kezd fogni a fékpedál ahhoz, hogy a megfelelő sebességre lassuljon az autó, vagy ahhoz, hogy időben megálljon a forgalmi akadály előtt. Így könnyedén el tudják kerülni a balesetveszélyes helyzeteket, és azt is, hogy „ugráljon” a kocsi, ha bele-beletaposunk a pedálba. A gond akkor van, ha a fékrendszer valamelyik része meghibásodik, az egyik legnagyobb bajt pedig az tudja okozni, ha beesik a fékpedál. Miért történhet ez? Nézzük a lehetséges okokat.

Milyen hibák fordulhatnak elő?

A fékpedál beesése azt jelenti, hogy hiába lépünk rá a megszokott módon, az nem kezd el fogni, egészen a padlóig be tudjuk nyomni anélkül, hogy lassulna az autó. Ez az egyik legveszélyesebb hiba, ugyanis sokszor nincs különösebb előjele, hirtelen következik be, egy váratlan forgalmi helyzetben ez könnyen balesethez vezethet. A fékpedál beesésének sok oka lehet, a leggyakoribb esetek talán a meghibásodott főfékhenger számlájára írhatóak. Az alkatrész feladata, hogy fékfolyadékot nyomjon a féknyergek dugattyúihoz, azonban ha egy elhasználódott tömítés miatt ez nem tud megvalósulni, akkor a fékpedál „jó esetben” felpuhul, vagy rosszabb esetben teljesen beesik. A fékezés ereje minkét helyzetben csorbul, vagy meg is szűnik, ezzel párhuzamosan viszont a balesetveszély egyre jobban növekszik. A fékpedál másik lehetséges beesési oka a fékrásegítő meghibásodásából következhet be. Szerencsére ritkán fordul elő, de sajnos nem zárható ki teljesen, hogy ez a probléma jelentkezik. Sokkal gyakoribb, hogy a fékfolyadék szivárog el a rendszerből. Ez szintén valamilyen tömítés elöregedése folytán következik be leginkább, de egy rozsdás fékvezeték miatt is felbukkanhat. Öröm az ürömben, hogy a szivárgás szemmel látható nyomot hagy az autó alatt, így könnyen észrevehető, mielőtt nagyobb baj történik. A lehetséges okok sora azonban itt még nem érnek véget. A fékpedál beesését a fékrendszerben ragadt levegő is okozhatja. Annak ugyanis nem szabadna ott lennie, hiszen a folyadékkal ellentétben az összenyomható, így pedig elveszíti a hatását a pedál lenyomása ellenére a fékberendezés. Ez leginkább akkor fordul elő, ha a fékrendszer egyes elemeinek javítása után elmarad annak a légtelenítése. Emiatt erre nagyon kell figyelni, mielőtt útnak indulunk. Bármi is az oka a fékpedál beesésének, azonnal álljunk félre és szállíttassuk el az autót az autószerelő műhelybe, ahol orvosolni tudják a problémát.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.05.20-án ZÁRVA tart. 2024.05.21-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata