Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mit kell tudni a hűtőfolyadék cseréjéről?

A megfelelő üzemi hőmérséklet fenntartásához a belső égésű motorok hűtőfolyadékot használnak. Nem is gondolnánk, de idővel ez is elhasználódhat, cserélni kell. Milyen folyadékot válasszunk? Mikor van szükség a cserére?

A hűtőfolyadék

A belső égésű motorokban használat közben rendkívül magas hőmérséklet is ki tud alakulni. Ez azonban jelentősen megterheli az ott lévő alkatrészeket, ezért szükség van rá, hogy valahogy visszahűtsük az erőforrást egészen addig, amíg a működéshez leginkább megfelelő úgynevezett üzemi hőmérsékletet el nem éri. Ebben az autóba kerülő folyadékoknak van jelentős szerepe. A motorolaj is kiveszi a részét a műveletből, a leginkább ugyanakkor a hűtőfolyadék járul hozzá a motor hűtéséhez. A köznyelvben hűtővíznek nevezett folyadék elvezeti a motorban keletkezett hőt, így óvja az alkatrészeket az extrém magas hőmérséklet okozta károktól. A hűtővíz kifejezés azonban nem takarja teljesen a valóságot. Víz ugyan valóban van benne, de a hűtőfolyadék kifejezés helytállóbbnak tűnik, hiszen számos hozzáadott adalékanyag segíti a motor munkáját. Három típusát használjuk a különböző autókban. A szervetlen hűtőfolyadék a legrégebbi eljárás szerint készül, régóta alkalmazzák a járművek motorjának hűtéséhez. Az újabban használt szerves hűtőfolyadék kedvezőbb hőelvezetési tulajdonságokkal rendelkezik, hosszabb csereperiódust is ígér, cserébe viszont drágább, mint a már megismert folyadék. A hibrid hűtőfolyadék a kettő keveréke, amely akár alumínium alkatrészekhez is használható. A hűtőfolyadék egyik legfontosabb tulajdonsága a fagyállóság. Erre azért van szükség, mert a jég térfogata nagyobb, mint a vízé, és télen, ha megfagyna a folyadék az autóban, akkor károsíthatja az alkatrészeket.

Mikor cseréljük?

A fagyás lehetősége miatt, olyan keveréket kell használnunk, amely ellenáll a hidegnek: az Európai Unió minden ilyen terméke kötelezően mínusz harmincöt Celsius fokig kell, hogy védjen. Persze az enyhe magyar telekhez nem feltétlenül szükséges ennyi, így desztillált vízzel hígítható, mínusz tizenöt-húsz fokig, itthon nem lehet baj belőle. A téli időszakra ugyanakkor minimum ennyire szükség van, nehogy kárt tegyen a motor alkatrészeiben jég. Nem csak a hideg időre kell azonban feltöltenünk az autót hűtőfolyadékkal, sőt nyáron ennek fokozott jelentősége van. Időnként ellenőrizzük le, hogy van-e megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék a tartályban. Ha kevés, akkor töltsük fel, ha láthatóan szennyeződött, akkor cseréljük ki. A szervetlen folyadék csereperiódusa nagyjából két év vagy ötvenezer kilométer, míg a másik két típus maximum négy év vagy kétszázezer futott kilométer után veszít jelentősen a hőelvezetési tulajdonságaiból a minőségromlás miatt. Milyen hűtőfolyadékot tegyünk a kocsinkba? Kéket, zöldet, rózsaszínt? Gyakorlatilag semmit sem számít a szín, az leginkább csak a termék eladhatóságát segíti. Több típus megvásárolható, mindenképpen csak olyat válasszunk, amely az autó kézikönyvében meg van adva, bár a modern autókba szánt keverékek nagy kárt várhatóan nem tudnak tenni a régebbi autókban. Fordítva azonban ez nem igaz, így legyünk figyelmesek, ha a hűtőfolyadékok között válogatunk. A hűtőfolyadék cseréje nem tűnik nehéz feladatnak, azonban kisebb-nagyobb buktatók vannak, így érdemes szakemberre bízni a műveletet. A megfelelő folyadék kiválasztása, és az optimális mennyiség feltöltése mellett az sem hátrány, hogy az autószerelőnek a folyadék cseréje közben szemet szúrhatnak olyan műszaki hibák, amelyeket mi laikusként nem veszünk észre.   

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.05.01-jén ZÁRVA tart. 2024.05.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata