Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Minden, amit a féktárcsa cseréről tudni érdemes

Féktárcsa a fókuszban

A fékszerkezet autónk egyik, ha nem a legnélkülözhetetlenebb rendszere. Ha tönkremegy, akár a saját életünket és másokét is kockáztathatjuk vele. Ajánlott tehát időnként fékszervizbe vinni a kocsit, és ellenőriztetni a rendszer állapotát: leggyakrabban a féktárcsák és fékbetétek cseréjére szokott szükség lenni. Cikkünkben most azt vizsgáljuk, milyen sűrűn kell a féktárcsát megvizsgálni, s mit kell tudni a cseréjéről?

A fékrendszer alapvető feladata, hogy lelassítsa, szükség esetén pedig meg is állítsa a mozgó kocsit. Hogy feladatát ellássa, át kell alakítania a mozgási energiát hőenergiává – ezt a súrlódás segítségével tudja megtenni. Mondanunk sem kell, hogy a működés jellegéből adódóan hatalmas igénybevételnek van kitéve folyamatosan minden fékalkatrész, köztük a tárcsa is. A különböző fékrendszer elemek természetesen nem egyszerre szoktak tönkremenni, szinte csak olyankor kell a teljes szerkezetet cserélni, ha valamilyen baleset éri az autót.

Az a fránya hőképződés

Nem csak az állandó használat rövidíti a féktárcsa élettartamát, a hőképződés is rátesz egy lapáttal. Ugyan mindkét tényező csökkenthető a megfelelő vezetési stílussal, ám teljesen nem szüntethetőek meg, így bizony időnként cserélni kell. A hőképződés például minimalizálható motorfék használatával helyzettől függően, és azzal is növelhetjük a fékalkatrészek, s köztük a féktárcsa élettartamát, ha a fékpedál folyamatos nyomvatartása helyett inkább szakaszosan tapossuk. Ilyenkor, ha kevés is, de jut valamennyi ideje visszahűlni a rendszernek. Utóbbi jelenséget a gyártók igyekeznek a féktárcsák fejlesztésével is előmozdítani. Gyártásukhoz jellemzően öntöttvasat, valamint temper- és acélöntvényt használnak alapanyagként. Az első kerekekhez főként belső szellőzésű tárcsát szerelnek, a hátsókhoz csak ritkábban használják ezt. A kialakítás lényege, hogy sugár irányban légcsatornákat képeznek a tárcsákban, melyek működés közben ventilátorként hűtik azokat.

Esedékessé vált a féktárcsa csere?

A féktárcsák élettartamát nem igazán lehet konkretizálni, ugyanis nagyban befolyásolják bizonyos tényezők, mint például az autótulajdonos vezetési stílusa vagy az utak minősége, amiken használja a kocsiját. A sportosabb, agresszívabb sofőrök gyakrabban fékeznek, autójukban pedig alapból szenzitívebb fékre van szükség, így nekik ajánlott sűrűbben ellenőriztetni a féktárcsa állapotát, mint a többi sofőrnek. Azoknak, akik hegyes, dimbes-dombos környéken élnek, vagy mondjuk hidegebb éghajlatú területen, nekik is gyakrabban kell majd valószínűleg féktárcsát cseréltetniük, ugyanis ezeken a terepeken is gyakoribb fékezésre van szükség. Ami még jelentősen rövidíthet az alkatrész élettartamán az az, ha gyakran cipelünk a kocsiban/kocsin nagy tömeget. Ilyenkor lomhább az autónk, a fékezés is jóval nehezebbé válik.

Ha egzaktabbá akarjuk tenni a féktárcsa csere esedékességét, akkor olyankor érkezik el az ideje, amikor már akkora a tárcsa kopása, hogy nem hozza a gyárilag előírt értékeket. Nyilván, ezt egy átlagos autótulajdonos nem feltétlenül tudja ellenőrizni a saját kocsiján, épp ezért kell időnként – mondjuk az éves szervizelés alkalmával – fékszervizben megvizsgáltatni a tárcsa és a többi alkatrész állapotát. Szerviztapasztalataink alapján nagyon átlagolva azt mondhatjuk az első kerekeknél lévő féktárcsák jellemzően 40-60 000 kilométer után, míg a hátsó kerekeknél lévők 50-80 000 kilométer futásteljesítménynél adják fel a harcot.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata