Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mikor ajánlott a fékbetét és a féktárcsa cseréje?

A fékrendszer tökéletes állapota az egyik legfontosabb tényező, ha autóba ülünk. Tudnunk kell lassítani vagy megállni, ha valamilyen forgalmi akadály kerül elénk, hogy elkerüljük a veszélyes helyzeteket. A fékberendezés leginkább igénybe vett alkatrészei a tárcsa és a betét. Emiatt hamar elhasználódhatnak. Mikor cseréljük őket?

Mennyi idő alatt megy tönkre?

A fékrendszer több alkatrészből áll, melyek mindegyike fontos szerepet tölt be az autóban. Főfékhenger, fékdob, féktárcsa, vagy éppen fékbetét nélkül a fékberendezés nem tudna hatásosan működni, mint ahogy a fékpedál vagy a fékolaj szerepe is megkerülhetetlen a jól működő fékrendszerhez. Mivel ezek minden alkalommal használatban vannak, amikor lassítunk, vagy meg szeretnénk állni, ezért az egyes elemek idővel elhasználódhatnak, elkophatnak. A legtöbbször a fékbetét és a féktárcsa cseréje válik esedékessé. Mikor cseréljük őket? Mennyi idő ezeknek a csereperiódusa? Egyszerre vagy külön kell a meggyengült alkatrészek helyére újat tennünk? A betét és a tárcsa kopása sok különböző tényezőtől is függhet. Fékezéskor ezt a két alkatrészt préseli össze a fékberendezés, amelyek egymáson súrlódva a mozgási energiát hővé alakítják, és megállásra késztetik az autót. Azonban eközben koptatják egymást, így nem csoda, hogy idővel elérkezik a csere ideje. Ez legkésőbb a féktárcsa esetében a gyártó által meghatározott minimum kopási vastagság elérésekor meg kell, hogy történjen, ugyanis ezután már jelentősen csökken a fékezés hatékonysága. A minimum elérését befolyásolhatja a vezetési stílusunk, az alkatrészek minősége, vagy éppen a vezetési környezet is. Nem mindegy ugyanis, hogy az alföldön, egyenletes tempóban furikázunk, vagy a hegyekben keringünk fel-alá, ahogy az sem, hogy mindig nagy gázzal indulunk, és mélyen-, vagy akár padlóig nyomott fékpedállal állunk meg egy-egy kereszteződés előtt vagy sem.

A csereperiódusok

A fékbetétet és a féktárcsát nem kell egyszerre cserélni, azonban akár a tárcsa, akár a betét esetében az egy tengelyen lévőknél mindig párban kell az új alkatrészeket beépíteni. Ha optimális körülmények között használjuk az autónkat, nem hajtjuk szét, próbáljuk óvni, akkor átlagos használat mellett nagyjából ötvenezer futott kilométer megtétele után kell cserélni az első tengelyen a fékbetéteket. Ugyanez a hátsó tengelyek esetén nagyjából hetven-nyolcvanezer kilométer után esedékes. Az alkatrész nem javítható, nem lehet felújítani, az egyedüli megoldás a biztonságos közlekedés fenntartásához, a csere. A szervizelés szükségességét onnan vehetjük észre, hogy visító hangot hallat. Ha ezután még használjuk az autót a fékbetét cseréje nélkül, akkor rövidtávon azt kockáztatjuk, hogy tönkretesszük a féktárcsát, hosszú távon pedig azt, hogy nem fogunk tudni megállni egy kényes szituációban. Ha időben cseréltük a fékbetéteket, akkor a féktárcsák csereperiódusa valamivel hosszabbra nyúlik, a legjobb esetben akár százezer kilométert is megtehetünk egy jó minőségű alkatrésszel. Persze előfordul, hogy korábban tönkremegy, hiszen a fent leírt körülmények nagyban befolyásolhatják. Itt is külön kell választani az egyes tengelyeken lévő alkatrészeket, a tárcsa esetén ugyanis a hátsó két elem nem ritkán a százötvenezer kilométert is hiba nélkül kibírja. Fontos, hogy bármelyik alkatrészt is cseréljük a féktárcsa és a fékbetét nem fog pontosan illeszkedni egymáshoz. Emiatt ajánlott az első néhány száz kilométert fokozott óvatossággal megtennünk, ugyanis ennyi idő kell a két elemnek, mire sikerül az úgynevezett bekoptatás, és tökéletessé válik a fékhatás.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata