Ha hosszú távra tervezünk az autónkkal, akkor magától értetődik, hogy igyekszünk a lehetőséghez képest tisztán tartani kívül-belül. Egy alapos mosással sok problémától megóvhatjuk a járművet. Mi többet tehetünk ahhoz, hogy az évek óta használt kocsink sokáig újnak hasson?
Az elengedhetetlen karbantartás
Egy autót a legtöbben nem egy-két évre vásárolnak meg, hanem ennél sokkal hosszabb távra gondolkodnak. Ahhoz azonban, hogy akár több, mint egy évtizedig is hűséges társunk legyen bármilyen négykerekű, nem árt, ha odafigyelünk a rendszeres karbantartására. A jól időzített olajcserék, az évszaknak megfelelő gumiabroncsok használata, a gyakori futómű beállítás, és az autó évenkénti átvizsgálása mind-mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy sokáig élvezhessük a kocsi használatát. Az állapotmegóvásban rendkívül fontos szerepe van a karosszéria karbantartásának is. Ehhez nem kell mást tennünk, mint rendszeres időközönként lemosni a kocsit, hogy eltüntessük róla azokat a szennyeződéseket, amelyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy sérüljön a fényezés, vagy roncsolódjanak, rozsdásodjanak a fémes elemek. Ne hagyjuk sokáig rajta a sarat, a rovarmaradványokat, a madárürüléket, és a vizet sem, mindig igyekezzünk szárazra törölni munkánk végeztével. Lehetőség szerint ne tegyük ki hosszú távon közvetlen napfénynek, hiszen az UV-sugárzás sem tesz jót a fényezésnek. Mit tehetünk ezen kívül, hogy megvédjük az autónkat a külső hatásoktól? Felvihetünk a kocsira viaszréteget, amely fényesebbé teszi a karosszériát, és valamelyest védelmet is biztosít a környezeti tényezőktől: lepereg a víz, nehezebben tapad a por és a sár a járműre. Azonban ez csak néhány hétig, esetleg hónapig nyújthat megoldást.
A kerámia bevonat
Ezen a ponton kell elgondolkodnunk a kerámia bevonat alkalmazásán. Első lépésként jegyezzük meg, hogy ez tulajdonképpen nem is kerámia, az elnevezés onnan származik, hogy a kerámiához hasonló keménységű felületet hozzunk létre az autón, egy speciális folyadék segítségével. Miért jó ez a kocsinak? Egyrészt rendkívül újszerűnek hat a kezelés után, mintha most gurult volna le a gyártósorról. Másrészt sokkal nehezebben tapad rá bármilyen szennyeződés, amivel normál körülmények között az utakon találkozhatunk, ráadásul a vizet is lepergeti. Mondhatnánk, hogy erre egy egyszerű jó minőségű viaszréteg is képes. A különbség elsősorban az élettartamban keresendő. A kerámia bevonat ugyanis évekig ki tudja fejteni a kívánt hatást. Ehhez viszont szükség van egy megbízható szakemberre, aki tökéletesen fel tudja vinni a megfelelő rétegben a karosszériára a bevonatot, valamint egy gondos autótulajdonosra, aki óvja, rendben tartja a kocsiját. A termék alkalmazásával ugyanis nem ér véget a feladatunk, hiszen a kerámia bevonat nem csodaszer. Az autót ugyanúgy mosni, tisztítani kell. A különbség annyi, hogy sokkal egyszerűbb dolgunk lesz ezt a feladatot elvégezni, hiszen könnyebben tisztíthatóvá válik a jármű. Ha azonban elhanyagoljuk, akkor ugyanarra a pontra jutunk, mintha nem csináltunk volna semmit, hiszen a kerámia bevonat elvékonyodhat, sérülhet a rajta maradt szennyező anyagok miatt, ami után újra a karosszéria lesz kitéve a környezet viszontagságainak. Gondoljuk meg jól, hogy érdemes-e befektetnünk a kerámia bevonatra, hiszen nem lesz tőle golyóálló a kocsi, nem véd meg az anyagikáros balesetektől sem, maximum egy-egy kisebb karcolást megúszhat a kasztni, amíg a kerámia vastagsága kitart. Ugyanakkor újszerűbb, és ami ennél is fontosabb, hosszabb élettartamú lehet az autónk tőle. Cserébe borsos árat kérnek a kerámia bevonat felviteléért, hiszen akár negyedmillió forintot is fizetnünk kell érte.