Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Miből tudhatom, hogy MacPherson felfüggesztés van a kocsimban? Milyen lehet még?

felfüggesztés alulról

A jármű felfüggesztése a kormányrendszerrel együttműködve biztosítja a vezető számára az irányítást az autó felett, többek között megakadályozza a karosszéria túlzott dőlését és elnyeli az út egyenetlenségeit. A gumialkatrészek, perselyek, rugók, lengéscsillapítók és egyebek különböző kivitelben kapcsolódnak egymáshoz, hogy a lehető leghatékonyabb felfüggesztési rendszert biztosítsák. A két leggyakoribb kivitel a MacPherson vagy a dupla lengőkaros felfüggesztés. A két stílus nem cserélhető fel, és az alkatrészek kopásának módja is eltérő. Vajon miből tudhatjuk meg, hogy a saját kocsink milyennel rendelkezik? Nézzük!

Nézzük a két felfüggesztési típus alapjait – mik a különbségek?

Mi a különbség a két felfüggesztési rendszer között? Nos, kezdésként a MacPherson felfüggesztési rendszert a jármű elején, míg a dupla lengőkaros felfüggesztési rendszert a hátsó végénél találhatjuk. A ma használatos két domináns felfüggesztési modell közül a dupla lengőkaros a régebbi, de nem sokkal. Valamivel több, mint egy évtizeddel megelőzte a MacPherson rugóstag tervezését. A dupla lengőkaros kialakítás a dizájn alakjáról kapta a nevét, amely a lengéscsillapítókon és tekercsrugókon alapul, amelyek a felső és az alsó vezérlőkart kötik össze, az alsó kar a kormánycsuklóhoz, a felkar pedig a jármű vázához kapcsolódik. Manapság a kettős lengőkaros felfüggesztés gyakrabban található a karosszériával, vázszerkezettel rendelkező járművekben, míg a MacPherson rugóstagok gyakrabban találhatók meg az unibody kivitelekben. Egyes autótulajdonosok ezt úgy értelmezik, hogy a teherautókhoz és kisteherautókhoz kettős keresztlengőkarokat használnak, míg a MacPherson az alternatíva a szedánok és a kompakt autók esetében, de ez túlzott általánosítás lenne. A jármű kialakítása túlságosan árnyalt ahhoz, hogy feltételezéseket lehessen tenni, ezért meg kell nézned az autód karbantartási kézikönyvét, ha arra vagy kíváncsi, hogy milyen felfüggesztéssel rendelkezik a járgányod. A MacPherson kialakítás jelentősen eltér a dupla lengőkaros felfüggesztésektől, mivel a rugóstag az agytartóhoz van csavarozva, és közvetlenül kapcsolódik a jármű karosszériájához. A MacPherson kivitelben a rugóstag a kormánygeometria részét képezi, és a dőléstengelyt adja ebben a kialakításban. A MacPherson rugóstagokkal felszerelt járművek általában a lengéscsillapító felett csavarrugóval rendelkeznek. Ezek egyszerűbb kialakításúak, mint a dupla lengőkaros konstrukciók, és simább futást biztosítanak országúti sebességnél is.

Milyen alkatrészekre lesz szükség a lengéscsillapító cseréjéhez a két típusnál?

A gépkocsi lengéscsillapítóinak helyes működése biztosítja nemcsak a kényelmes, hanem a biztonságos mozgást is az utakon. A lengéscsillapítók feladata a karosszéria rezgéseinek mérséklése azáltal, hogy belsejükben egy dugattyú folyik felfelé és lefelé egy viszkózus folyadékon keresztül. Rendszerint hosszú élettartamúak, de mivel az utakon lévő lyukak és kátyúk elementáris tényezők esetükben, készülni kell rá, hogy valóban komolyan befolyásolják a lengéscsillapító egységek életének hosszát. A hibás felfüggesztés viszont igencsak kihat a kormányelemek gyors amortizációjára. Ha netán a tönkrement lengéscsillapító cseréjét önerőből szeretnéd megvalósítani, akkor először is tudnod kell, milyen típusú felfüggesztési rendszere van az autódnak. Ha MacPherson, akkor a speciális lengéscsillapító szerelő készleten – emelő, tengelyállvány, racsnis és villáskulcskészlet, nyomatékkulcs – kívül, csavarrugó-összehúzóra is szükséged lesz, ami egy meglehetősen bonyolult célszerszám, használata veszélyes művelet, mivel az összehúzott rugóban hatalmas energia raktározódik, amely komoly sérüléseket tud okozni, ha elszabadul. Nem árt szakemberre bízni!

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata