Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Betűkódok rengetegében: mit takar a CHF és az ATF rövidítés? Milyen sűrűn kell őket cserélni?

szervofolyadék kupakjának lecsavarása

A címben található mozaikszavak mindegyike egy szervokormány-folyadék típusát takarja, amely elengedhetetlen része az autók és teherautók üzemben tartásának. Ahogy a név is sugallja, ez az a folyadék, ami lehetővé teszi, hogy csupán icipici fáradozással vagy erőfeszítés nélkül kormányozd a járművedet.

A szervokormány-folyadék biztosítja a tömlők, dugattyúk, szelepek és a szervokormány-szivattyú optimális működését. A probléma az, hogy nincs egy konkrét szabvány az előállítására vonatkozóan, ezért a gyártók saját specifikációkat alkalmaznak, így a szervokormány-folyadék növényi olajokból, ásványi olajokból vagy szintetikus ásványi olajokból áll, olyan adalékokkal, amelyek csökkentik a súrlódást, védik a korróziótól, növelik az üzemi hőmérséklet-tartományt és növelik az üzemi nyomástartományt. Beszéljük át, melyik-melyik, és azt is, hogy milyen időközönként érdemes cserélni őket!

Mit csinál a szervokormány-folyadék?

A szervokormány-folyadék az a hidraulikafolyadék, amelyet a kormányrendszerben használnak, hogy hidraulikus kapcsolatot hozzon létre a kormánykerék és az első kerekek között. Ez csökkenti a kerekek elfordításához szükséges erőfeszítést. A szervokormány-folyadék a kormányrendszeren belüli mozgó alkatrészeket is keni. Elnyomja a habzást és megakadályozza a korróziót a szervokormányban és a kormányszivattyúban, ami a járművek optimális működését biztosítja. A szervokormány-folyadékok több csoportra oszthatók, ezek egyike az ATF – automata sebességváltó folyadék, és egy másik a CHF – központi hidraulika folyadék. Jó, ha tudod, hogy ezeket nem szabad keverni, és minden alkalmazásnál a megfelelő típusú folyadékot kell használni. Az ATF általában piros színű, és elsősorban automata sebességváltókhoz fejlesztették ki. 2002-ig datált gyártmányokban ez a leggyakrabban használt szervokormány-folyadék, és az évek során a specifikációban bekövetkezett változások főként a folyadék teljesítményének meghosszabbítására irányultak. A CHF világos, szalmaszínű vagy világoszöld, és kifejezetten arra lett tervezve, hogy hosszú ideig ellenálljon a magas hőmérsékletnek és nyomásnak. Használják szervokormány rendszerekben, szintszabályozó és stabilitást szabályozó felfüggesztési rendszerekben, kipörgésgátló szisztémákban, kabriós hidraulikában és központi zárrendszerekben. A legtöbb 2005 után gyártott jármű CHF-et használ, és minden EHPS-szivattyúval felszerelt autó csak ezt alkalmazhatja a szervokormány rendszerében. Jó, ha tudod, hogy az ATF használata a CHF-re tervezett rendszerekben problémát okozhat. Az ATF ugyanis romlik, ha a CHF használatára kalibrált hőmérsékleten működik. Tehát ha az eredeti folyadék nem piros, és a jármű nem egy régi Citroen, akkor használj nyugodt szívvel CHF szervokormány-folyadékot.

Mikor érdemes szervokormány-folyadékot cserélni?

Az, hogy mikor kell cserélni a szervokormány-folyadékot, a használt folyadék típusától és a rendszerben lévő folyadéktól függ. A legjobb módja annak, hogy megtudd, milyen időközönként kell beütni egy ilyen jellegű procedúrát, ha követed a gyártó irányelveit. Általánosságban amúgy ötévente vagy 80 ezer kilométerenként érdemes cserélni. Lehetnek fizikai figyelmeztető jelek, amelyek arra utalnak, hogy a szervokormány-folyadékot bizony cserélni kell. Például egyértelműen világos színűnek kell lennie. Ha sötét, az annak a jele, hogy itt az idő. Ha bármilyen szennyeződést, törmeléket vagy iszapot látsz a szervokormány-folyadékban, szintén ideje kiöblíteni a rendszert. A kormány elfordításakor hallható nyöszörgő hangok ugyancsak azt jelzik, hogy ellenőriztetned kell a szervokormány asszisztensi posztján lévő nedűt. Ha nehezebben forgatod a kormányt, ez egy újabb szimptómája lehet annak, hogy elgurulj a szervizbe a járgányoddal.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
idő

Tisztelt ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2022.12.27-től 2022.12.30-ig ZÁRVA tart. Az utolsó nyitvatartási nap az évben 2022.12.23. 2023.01.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata