fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mi baja lehet a kocsinak az eliszaposodott olajtól?

Olajsár az autóban

Azokban az autókban, melyeket főleg városi ingázásra használnak, netán ásványi vagy félszintetikus motorolajat alkalmaznak bennük, olajiszap, más nevén olajsár alakulhat ki. Nem árt vigyázni vele, ugyanis idővel eltömíti a belső vékony furatokat, emiatt pedig az olajszivattyú képtelen lesz a kellő mennyiségű olaj átpumpálására a hengerfejhez. Hosszabb távon pedig tönkremegy a hidrotőke, a vezérműtengely, de még a szelepek is. Árulkodó jelei lehetnek az eliszaposodásnak a növekedett motorzaj, az üzemanyag-fogyasztás emelkedése, a bizonytalan hidegindítás. Bármelyiket is tapasztalod, mielőbb nézesd meg az autód!

Az olajiszap kialakulásának megelőzéséhez elengedhetetlen, hogy megfelelő kenőanyagot alkalmazzunk a kocsiban. Illetve, lehetőség szerint, ne kizárólag városban, néhány kilométeres távolságokra használjuk, mivel ez extrém terhelést jelent számára, a sok hidegindítás – főként a benzines autóknál – pedig idővel rontja a kenőanyag állapotát, hígítja azt. Tovább növelheti az iszaposodás esélyét egy esetlegesen elmulasztott vagy későn végzett olajcsere, az elhasználódott folyadéknak ugyanis romlik a kenőképessége.

Az iszaposodás következményei

Alapvetően a modern, megfelelő tervezésű motorolajakba olyan detergens, illetve diszpergens adalékokat kevernek, melyek „maguktól” feloldják a szennyeződéseket, illetve a kenőanyagban tartják mindaddig, míg el nem ér a szűrőhöz. Így bizony, ha olajsár lerakódást tapasztalsz az autódban, akkor nagy esély van rá, hogy nem megfelelő motorolajat öntöttél bele. Orvosolhatják a helyzetet valamelyest a különböző motortisztító adalékok, melyek akár a régi lerakódásokat is fel tudják oldani. Ezek alkalmazása nem kíván túl nagy szakértelmet, csupán annyit kell tenni, hogy még olajcsere előtt beletöltöd a motorba, és autózol egy kicsit utána. Hogy mennyire kicsit, azt gyártója válogatja, az adalék flakonján azonban mindig jelölik az előírt időtartamot/távolságot. A minőségi motortisztítók lemossák az olajsárt, s a többi szennyeződést is, így tehát üzembiztosan tartják az erőforrást, segítségükkel elkerülhető az elégtelen kenés kialakulása.

Az iszaposodás következtében úgymond „besülnek” a dugattyúgyűrűk, csökken az olajcsatornák átmérője, idővel pedig eltömődnek. Az egyik legsúlyosabb következmény tehát a kenéshiány és a nem megfelelő hőelvezetés. A dugattyúgyűrűk besülése mellett gond lehet még, hogy a felhevült kipufogógázok lejutnak a karterba, s égetni kezdik a motorolajat. Ha nem észleljük időben a problémát, akkor ez a folyamat egészen addig ismétlődik, amíg az erőforrás teljesen fel nem mondja a szolgálatot. A hidrotőkés erőforrások esetében a szelephézagok állításáért felelős alkatrész cseréjével is számolhatunk, ugyanis ez is telerakódhat olajsárral. Összefoglalóul tehát mindig a gyárilag előírt, jó minőségű motorolajat öntsd az autódba!

Melyik a jobb választás olajsár ellen: ásványi vagy szintetikus?

Azért a motorolajok kapcsán érdemes még egy dologra kitérni, mégpedig, hogy bizonyos típusok „előnyösebbek” az olajiszap kialakulásának megelőzése szempontjából. Jóllehet, sokan választanak ásványi olajokat, mert olcsóbbak, de azoknak, akik meg akarják őrizni a motor élettartamát (és a gyártói előírás is lehetővé teszi), inkább a szintetikus változatokat ajánljuk. A szintetikus kenőanyagok nem oxidálódnak annyira, mint ásványi társaik, magyarán jelentősen kevesebb olajsár rakódik le az alkalmazásuk mellett. Mindemellett megbízhatóbban tartják az erőforrás teljesítményszintjét akár extrémebb körülmények között is, mivel viszkozitásuk stabilan marad a kánikulában, de még a fagyokban is. Ezekkel gyorsabban beindul a kenés a hidegindítások alkalmával, mivel korábban odaérnek a motortérbe, mint az ásványi változatok. Nagy előnyük még, hogy nem párolognak annyira, azaz ezeknél hosszabb az olajcsere periódus – nem csak a környezetet, de a saját pénztárcánkat is kíméljük vele.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata