fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mi a teendőm lassú defekt esetén?

Defektes gumi az autón

Az egyik legrosszabb, ami megtörténhet egy autóssal, ha egyszer csak egy durranás üti meg a fülét, majd képtelen lesz irányítani a kocsiját. Bizony, ez a nagyon veszélyes jelenség a durrdefekt! A defektnek azonban kevésbé ijesztő, sokszor észre sem vehető válfaja is van, lassú defektnek hívjuk. Ami gyanússá válhat ilyenkor, az az, ha napokon belül újra kell mindig fújni az abroncsot. Általában egy elhasználódott tömítés, egy rossz szelep vagy valamilyen felnihiba esetén szokott előfordulni. Gyakori az is, hogy nem vesszük észre, s belehajtunk egy szögbe vagy csavarba, ami beszorul, és fokozatosan ereszteni kezd a gumi. Lassúdefekt esetén az autó a sérült gumi/kerék felé kezd el fokozatosan, egyre jobban húzni.

Sokszor észre sem vesszük

A mai modern kocsikat már ellátják abroncsnyomás figyelő rendszerekkel, de a magyar autóállományból kiindulva bizony sok autósnak nincs ilyen a kocsijában. A rendszer folyamatosan figyeli a guminyomást, és jelez, ha probléma van valamelyik keréknél. Viszont sokaknak maguktól kell a nyomásra figyelniük, nehogy gond legyen. Habár nem annyira veszélyes, mint egy hirtelen durrdefekt, ám a lassú defekt is veszélyforrásnak számít. A gumi leeresztésének ideje függhet a defekt kialakulási okától, az éppen uralkodó időjárási körülményektől, a vezetési stílustól. Sokszor észre sem vesszük, ha lassú defektünk van, mivel előfordulhat, hogy csak egy bizonyos nyomásértékig csökken a levegőszint, azután pedig már megőrzi ezt az értéket, és nem megy alább. A lapos abroncsokkal közlekedő sofőrök biztos, hogy nem direkt fújták ilyen alacsony nyomásúra a gumijaikat – ha ilyet látsz, figyelmeztesd az illetőt. Nem árt, ha időnként Te is szemrevételezed a kocsid abroncsait, még az is sokat jelenthet, ha „kézrátétellel” vagy „rárúgással” vizsgálod meg. Még jobb, ha minden második-harmadik tankolásnál ránézel a benzinkúton műszerrel is. Benzinkutakon, alkatrész boltokban vásárolhatunk különböző defektjavító habokat, folyadékokat is, de ezek kizárólag ideiglenes megoldásként alkalmazhatók!

Mitől alakulhat ki lassú defekt?

Lassú defektet számos dolog okozhat: a szelep meghibásodása, az abroncsok sérülése, mondjuk egy beleragadó szögtől vagy csavartól, üvegszilánktól. Az is megeshet, hogy az abroncs nem tökéletesen fekszik fel a felniperemen. Utóbbi a korrodált acélfelnik esetében a leggyakoribb, ezeknél ugyanis könnyen levegőszivárgás alakulhat ki a felniperem felületi hibájából. A magnézium ötvözetből gyártott felnikkel is ugyanígy megtörténhet a porózus öntvényfelszín okán. Ha szerencséd van, és az abroncs még nem sérült, akkor olcsón megúszhatod a dolgot; a szelepcsere, a felni drótkorongozása nem annyira pénztárcaürítő műveletek.

Még nagy odafigyelés mellett is belemehetünk néha egy-egy kátyúba, ami miatt deformálódhat a felni pereme, ilyenkor is ereszteni fog az abroncs. Amint észreveszed, hogy csökken az előírt nyomás, javíttasd meg a kereket, bármelyik gumiszerviz segíthet! Nem csak a defekt okoz fejtörést, a formáját vesztett kerék a futóműben is nagy kárt tehet. Drágább lesz a helyzet orvoslása, amikor a gumi futófelületét szúrja át valami, és benneragad. A tárgy, dolog beszorulását vezetés közben is észlelheted, például ha a kerék forgásakor csattogó hangot hallasz. Szemrevételezéssel is könnyen észlelhető az ilyen hiba, a fémdarabok, csavar, szög szabad szemmel is könnyen észlelhető.

Javítható a lassú defektes abroncs?

Amint lassú defektet észlelsz, azonnal fordulj szerelőhöz, ha szerencséd van, a szervizben könnyedén megoldják a gondodat. A gumi sérülésekor már nem feltétlen vállalják a javítást, ugyanis a szerelők nem szeretik a defektjavító szerek, eszközök alkalmazását, mivel nem nyújtanak 100%-os megoldást. Mivel a szerelők nem látnak bele az abroncs belsejébe, így nem láthatják pontosan, sérült-e benne a fő elem. Fokozottan igaz ez a nagyteljesítményű gumikra, melyeknél a roncsolódás miatt még intenzívebben romlik az abroncs tűrőképessége. A mai modern kocsikra azonban általában ilyeneket raknak… Amennyiben a gumi oldalfala rongálódik, akkor garantáltan cserélni fogják neked.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata