A jelenlegi állás szerint leghamarabb április végén nyithat ki újra Kecskeméten a Mercedes-gyár. A koronavírus következtében kialakult helyzet miatt még egyelőre semmi sem garantált. Annyi azonban biztos, hogy a német gyártó azért nem tétlenkedik közben, hamarosan bemutatják az eddigi leggyorsabb AMG sportkocsijukat.
Hosszabb lesz a vártnál a leállás
A két hete becsültekhez képest több ideig fog tartani a kecskeméti Mercedes gyár leállása, mint ahogyan azt a gyártó remélte. Akkor még két hetes leállással számoltak, ám a jelenlegi állás szerint leghamarabb április 22-én indítják újra a gyártást.
Az elmúlt néhány napban egész Európa belátta, hogy a koronavírus nem csupán egy-két hétre bénítja le az emberek, valamint a gazdaság életét. Hónapokig is eltarthat a jelenlegi helyzet. A Volkswagen csoport szerint például talán nyárra áll majd minden vissza a régi kerékvágásba az autópiacon. Ám ők ezzel még az optimistább jóslók közé tartoznak. Annyi biztos, hogy semmi sem biztos, egyedül csak az, hogy a Mercedes kecskeméti gyára biztosan meghosszabbítja a két hétre tervezett leállást.
A gyár termelésének szüneteltetése közvetlenül 4400 foglalkoztatottat érint. Sajnos azt még nem látni, hogy az ő bérezésük hogyan változik majd a tartós leállás alatt. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-nél múlt héten úgy nyilatkoztak, elsődleges céljuk a munkavállalók munkahelyének és fizetésének hosszútávú garantálása. A Mercedes jelenleg is egyeztetéseket folytat a szakszervezetekkel, hogy minél megnyugtatóbb megállapodás születhessen, hisz ez közös érdek.
Érkezik az eddigi leggyorsabb AMG
Mindeközben kémfotók láttak napvilágot a Mercedes új, eddigi leggyorsabb AMG modelljéről. Az új prototípust a képek alapján hatalmas hátsószárnnyal, valamint átformált orr-résszel látták el. A modell aktuális csúcsváltozata az 585 lóerős GT R Pro. A híresztelések szerint ezzel az új változattal azonban akár a 700 lóerőt is hozhatják majd, bár megkérdőjelezi a pletykát az a tény, hogy az ily mértékű teljesítménynövelést megnehezíti a hengersorok közé épített két turbófeltöltő által termelt hő. Az elnevezést illetően is még csak pletykák keringenek: vannak, akik szerint marad a Black Series, mások viszont állítják, Evo vagy Pro Evo névvel illetik majd.
Ami már biztos, az az, hogy az új változat orrát teljesen átplasztikázta a Mercedes: az eddig megszokott függőlegesen rácsozott, lefelé irányban szélesedő Panamericana hűtőmaszkot egy szélesebb, és jóval kiterjedtebb felületű maszkra cserélték.