Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mi a regeneratív fékezés és hogyan működik?

A legnagyobb autógyártók évről évre dobnak piacra új konstrukciókat, amelyek valamilyen addig nem használt extra beépítésével próbálnak rést találni a gépjárművek piacán. Néha persze mellényúlnak, és felesleges újítás kerül a kocsiba, máskor viszont olyan újdonsággal szolgálnak, amelyet szép lassan a többi gyártó is használni kezd a saját portékájánál. Éppen ezért egyre több autó esetében jelenik meg a regeneratív fékezés.

Mi ez, és miért van rá szükség?

Ha útra kelünk bármilyen gépjárművel, akkor a legfontosabb, hogy akkor és ott tudjunk megállni, ahol, és amikor szeretnénk, illetve szükség van rá. A balesetveszélyes helyzetek elkerülése miatt elengedhetetlen a tökéletesen működő fékrendszer használata. A fékberendezés alkatrészeit legalább az éves szervizek alkalmával érdemes ellenőriztetnünk, és a legkisebb hiba esetén javíttatnunk az elkopott, lestrapált elemeket. Az évek során persze a fékrendszereknek is lezajlott az evolúciója, megjelentek újítások: a fékrásegítő rendszer, az ABS arra hivatottak, hogy biztonságosabbá tegyék a közlekedést. A szakemberek szerint azonban a fékezés legnagyobb hibája, hogy a folyamat során elvesztegetjük az energiát. A hagyományos fékek a mozgási energiát hővé alakítják, amely elvész, nem hasznosítható újra. Ezt a jelenséget kihasználva kezdtek fejlesztésbe a mérnökök, és született meg az ötlet, hogy az „ingyen energia” ne vesszen kárba. A végeredmény pedig az lett, hogy megszületett az a technológia, amelyet fékenergia-visszanyerésnek, vagy regeneratív fékezésnek nevezünk. Lényege, hogy lassításkor, vagy fékezéskor egy generátort hajt meg a rendszer, amely elektromos áramot gerjeszt, ezt egy akkumulátorban eltárolja, ahonnan visszanyerhető szükség esetén. Leginkább az elektromos és hibrid autók sajátja, ugyanakkor a belső égésű motoros autóknál is próbálkoznak a használatával.

Meg tudunk állni a fékpedál használata nélkül?

A regeneratív fékezés olyankor működik a legjobban, ha sokszor kell lassítanunk, megállnunk. Városi közlekedés közben tudjuk legjobban kihasználni a technika adta előnyöket, méghozzá úgy ha enyhén nyomjuk a fékpedált. Az autó ugyanakkor úgy is termel energiát, ha nem érünk hozzá a pedálokhoz egyáltalán. A regeneratív fékezés segítségével ugyanis lassíthatjuk a járművet, amely végül megáll, részben a tehetetlenségének köszönhetően. A mérnökök ugyanakkor azon dolgoznak, hogy csupán a fékenergia-visszanyerő rendszer segítségével tudjon bármikor megállni az autó. Ez persze felvet néhány kérdést. Az még rendben van, hogy csökkenthető a sebesség, de mi a helyzet akkor, ha hirtelen vészfékezni kell? Honnan tudja a rendszer, hogy mikor, milyen intenzitással lehet, kell fékezni? Ez a felvetés az önvezető autók irányába mutat, amihez ma még sok egyéb újítás tökéletesítése szükséges. A fékpedál használata nélküli biztonságos megállás elméletben ugyanakkor nagyon is lehetséges. Hogy ezt meg is tudják-e valósítani a szakemberek, az még a jövő zenéje. A regeneratív fékezés ugyanakkor egy kiváló találmány, ugyanis tökéletesen beleillik az Európai Unió és a világ által folyamatosan emlegetett, és egyre jobban elvárt, károsanyag kibocsátás csökkentésére irányuló törekvéseibe. A felhasznált energia tulajdonképpen eddig is rendelkezésre állt, csak hagytuk elveszni. A rendszer használata miatt ugyanakkor nincs plusz üzemanyag felhasználás, ráadásul tökéletes segítséget biztosít más extrák gazdaságosabbá tételéhez, mint például a Start/Stop, amely így válik igazán hasznos kiegészítővé.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
idő

Tisztelt ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2022.12.27-től 2022.12.30-ig ZÁRVA tart. Az utolsó nyitvatartási nap az évben 2022.12.23. 2023.01.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata