Az elektromos autók térhódításának sarkalatos pontja a hatótáv növekedése, erről azonban a gyártóknak kell gondoskodnia. Amíg viszont átlagosan 200-250 kilométert lehet megtenni egy ilyen modellel, a töltők számának növelése a kulcs. Idén megháromszorozzák az eddigi háromszázas számot hazánkban.
Hatszáz új töltő az év végéig
Mi kellene ahhoz, hogy elektromos meghajtású autóra váltson? – tették fel a kérdést a legnagyobb ilyen témájú magyar internetes közösség számára. A válaszok között szerepelt az ár, hiszen jelenleg a „villanyos” modellek drágábbak a benzines vagy éppen dízeles kocsiknál, de olyat is írtak, hogy még néhány évnek el kell telnie, mire tökéletesednek az ilyen technológiával hajtott modellek. A legtöbben mégis a hatótáv növelését jelölték feltételnek, illetve azt, hogy folyamatosan növekedjen a töltőállomások száma hazánkban. Nekik jó hír, hogy még az idén körülbelül hatszáz új, elektromos autókhoz szükséges töltőt adnak át a magyar utak mentén.
Egy töltéssel 200-250 kilométer az átlag
Ezzel a bővítéssel megháromszorozódik a töltők száma Magyarországon, a nyáron ugyanis körülbelül háromszáz ilyen működött különböző formában és helyeken. Modellje válogatja, de átlagosan egy hazánkban futó elektromos kocsi 200-250 kilométert képes megtenni egy „szuszra”, nem csoda tehát, hogy a fent taglalt kérdésre a hatótáv növelése volt a legsürgetőbb igény. Egy Szeged és Győr közötti út kevés modellel oldható meg töltés nélkül, Nagykanizsáról Nyíregyházára pedig szinte lehetetlen így eljutni. Arról már ne is beszéljünk, hogy egy horvát tengerparti kirándulás mennyi tervezést és kötelező megállást kényszerít ránk, ha elektromosan szeretnénk megoldani. A hatótáv növelése a gyártók felelőssége, addig viszont a töltőállomások hálózatának kiépítése megnyugtató megoldást jelenthet a villanyautós közösség számára.