Elsősorban a hosszú távú fuvarozásban lesz alkalmazható a bioetanollal hajtott motor, amely kilencven százalékkal csökkenti a széndioxid-kibocsátást a dízeles verziókhoz képest. A Scania élen jár a fejlesztésben, a svédeknél egy 13 literes, hathengeres motor jelenthet áttörést. A jelszó a környezetvédelem.
Bioetanol=környezetvédelem
A fenntartható megoldások között jelenleg az elektromos meghajtású és a hibrid autók számítanak a legfelkapottabbnak, de alternatív üzemanyagként már a bioetanol is több helyen megjelent. Legutóbb a svéd Scania mutatott be egy 410 lóerős, bioetanollal üzemelő motort, amelyet hosszú távú megoldásnak szánnak, hiszen ilyen erőforrás alkalmazásával kilencven százalékkal csökkenthető a széndioxid-kibocsátás, ami hatalmas lépés a környezetvédelem területén. A tehergépkocsikkal foglalkozó cég motorja ugyanazt a teljesítményt tudja, mint egy dízeles erőforrás – az alapot egy 13 literes, hathengeres motor jelenti. A bioetanolos verzió is kompresszió gyújtású, a változtatások pedig leginkább a befecskendező-rendszert és a hengereket érintették.
A legkönnyebben hozzáférhető megújuló üzemanyag
A Scania az élen jár a fenntartható fejlődés kutatásának területén, ezen az úton is jelentős lépés a bioetanol alkalmazása. És hogy miért? Mert az etanol bizonyítottan a legkönnyebben hozzáférhető megújuló üzemanyagnak számít, számos olyan ország van a világon, ahol könnyedén és gazdaságosan előállítható, emellett pedig – ahogy már említettük – a környezetet is kíméli. A Scania által használt vegyületben mindössze öt százalék a gyulladássegítő és kenőadalék aránya, ez teszi lehetővé a kompresszió általi gyújtást. A tervek szerint elsősorban a hosszú távú fuvarozásban használják majd a svédek, de az ipar más területein is jelentős eredményeket lehet elérni ezzel az üzemanyaggal.