Bizonyára már sok sofőr szembesült azzal a problémával, hogy hosszabb állás után, vagy esetleg az égve felejtett fényszórók miatt nem indult az autó, mivel lemerült az akkumulátor. Szerencsés forgatókönyv esetén néhány kísérlet után meghalljuk az áhított motorhangot, azonban az is előfordulhat, hogy szüntelen próbálkozásunk eredmény nélkül marad. Kis szerencsével tényleg csak lemerült, és nem válik szükségessé az akkumulátor csere.
Mi okozhatja?
Csakúgy, mint minden, az akkumulátor is öregszik, fárad az idő előrehaladtával. Ha nincs kifogástalan állapotban, a mínuszok erősen gátolják az optimális működését. Ilyenkor bizony könnyen előfordul, hogy az indítókulcs elforgatásakor csak „köhög” egyet szeretett négykerekűnk, majd nem indul be. Teljes áramkimaradás esetén még a műszerfal kivilágosodása is elmaradhat. A fagyos időjárási körülmények mellet az is megeshet, hogy bekapcsolva felejtettük a fényszórókat, vagy hosszabb ideig nem használtuk az autót. A karbantartásra is figyelmet kell fordítanunk, hiszen ez a probléma akkor is előjöhet, ha a saruk nincsenek megfelelően tisztán tartva. Sokszor előforduló hiba még, hogy a generátorban elromlik a feszültségszabályozó vagy a dióda híd. Fontos, ha többszöri próbálkozásra sem indul a jármű, ne erőltessük! A próbálkozások között tartsunk legalább fél perces szüneteket. Segítség lehet, hogy ilyen esetben először hagyjuk pihenni a kocsit, majd csak a világítást kapcsoljuk fel, várjunk egy kicsit, és csak ezután folytassuk a kísérletezést. Közel sem biztos, de segíthet, ha az akkumulátort meleg helyre visszük. Ezt csak végső esetben javasoljuk, ugyanis a pozitív eredmény közel sincs garantálva, viszont a művelet sok bajlódással jár.
Az autó bebikázása
Erről a módszerről már valószínűleg mindenki hallott, hiszen ez a legelterjedtebb „orvosi javallat”. Ehhez a megoldáshoz szükségünk lesz egy bikakábelre és egy segítőkész autós működő akkumulátorára. A működőképes autóval álljunk lehetőség szerint minél közelebb a lemerült akkumulátorhoz. A sebességváltót tegyük üresbe, majd a kézifék behúzása után kapcsoljuk le a gyújtást, és vegyük ki a slusszkulcsot. Nyissuk fel a motorháztetőket, és a kábel megfelelő csipeszeit csatlakoztassuk az akkumulátorok megfelelő pozitív pólusaira. Ezután indítsuk el a működő kocsit. A folyamat zárásaként csatlakoztassuk a negatív kábel egyik végét a működő akkumulátor negatív pólusához. A kábel másik végét csatoljuk az autó egy festetlen, fém részéhez. Legyünk türelemmel pár percig, jó esetben a működő autó generátora tölteni kezdi a rossz akkumulátort is.