A közelgő meleg nyári napokon az autósok életét menti a jól működő klímaberendezés, amely nem csak kényelmi funkciót lát el, de a vezető jobb kondícióban tartásával, elfáradása lassításával biztonsági funkciót is ellát.
A klímát nem csak megvenni, de fenntartani is drága
Még ma is számos olcsó modell esetében a klíma extra felszerelésnek számít, vagyis külön meg kell fizetni. Persze, ha benne van az alapfelszereltségben, akkor is az autót megvásárló fizet a beszereléséért, csak nem külön, hanem az alapárban. Vagyis ára van. De ára van a használatának is, hiszen energiát fogyaszt, amit az autó motorja állít elő közvetve, tehát használata forintosítható az üzemanyagköltségek emelkedésében. Már csak ezért is nagyon fontos, hogy ésszerűen és a szükséglenek megfelelően akkor és olyan fokozatban használjuk, amikor és amilyen mértékű hűtésre feltétlen szükségünk van. Nem kell 38 fokban 20 fokra temperálni az utasteret ahhoz, hogy a kellő komfortérzést elérjük.
A túlhűtés nem csak drága, de egészségtelen is
A túlságosan lehűtött utastér egy határ után, – általában akkor, amikor túl nagy a kinti és a benti hőmérséklet között a különbség – már nem csak fölösleges és energia-, illetve pénzt pazarló, de egyenesen ártalmas az egészségre. Egyre gyakrabban érkeznek a munkahelyi klímaberendezések mellett, az autóklíma berendezésekre is komoly panaszok. Nem egyszerűen arról van szó, hogy valaki nem érzi elég komfortosnak a klimatizált utazást, hanem arról, hogy az úton megbetegszik: ízületi, fül és egyéb panaszai jelentkeznek a befújt hideg levegő miatt. Ezért érdemes nagyobb figyelmet szentelni arra, hogy csak a szükséges mértékben hűtsünk, illetve a beáramló levegő útját az utasok elhelyezkedését figyelembe véve szabályozzuk, illetve időről időre változtassuk, hogy a folyamatos légáramlás okozta megfázást elkerülhessük.