A Suzuki két új modellel, az S-Cross és a Vitara hibrid változataival rukkol elő. Alapjaiban egyiken sem változtattak, egyedül az elektromos rendszert kapták meg, valamint a Vitara első fényszórója is másmilyen lett. A kisebb modellekben továbbra is a már megszokott 12 voltos rendszer üzemel, míg az S-Cross és a Vitara 48 voltosat kap, 1.4 literes turbómotorral társítva.
Mi a különbég a 12 és 48 voltos hibrid rendszerek közt?
A 12 voltos hibrid rendszerrel elméletben 3-5%-os üzemanyag spórolás produkálható. Valójában csupán a fedélzeti eszközök villamosenergia-ellátását tudja biztosítani. A dinastarter szellemeként pedig a motortérben kapott helyett az indítógenerátor. Ezzel szemben a 48 voltos hibrid rendszer már jóval többet tud. A Suzuki közlése alapján akár 15-20%-kkal is csökkentheti a fogyasztást, mindeközben kb. 10 kW az elektromotor teljesítménye. Azért kellett az üzemi teljesítményt 48 voltra növelni, mert 12-nél már iszonyatos áram menne keresztül a vezetékeken, ehhez pedig bődületes mennyiségű rézre lenne szükség.
A hibrid rendszer működése
A Suzuki hibridjeiben a hagyományos generátort egy erősebb és nagyobb indítógenerátor helyettesíti. Ez látja el energiával a modellek minden akkumulátorát, ez felel a motor start-stop rendszer parancsára való beindításáért, valamint a motor munkáját is könnyíti a megerősített hosszbordás szíj segítségével. Az egyik, 8 amperórás lítium-ion akksi tárolja a lágy-hibrid rendszer által termelt energiát, az anyósülés alá helyezték el. A sofőrülés alá pedig a vezérlőelektronikát, valamint a DC-DC konvertert rakták, a motorteret nem igazán variálták át. Vezetés közben a műszerkijelzőn követhetjük nyomon, hogy épp rekuperál vagy segít az elektronika. Érdekesség, hogy ez a típusú rendszer nem képes energiát visszanyerni a fékezésből, helyette motorfék-üzemben végez visszatöltést. Nem a leghatékonyabb megoldás, de lényegében így is mérséklődik a károsanyag-kibocsátás.
Nem bonyolult a választás
Nem lesz nehéz a motorválasztékból dönteniük a hibrid Vitara és S-Cross vásárlóknak… Az 1.0-ás motor eltűnt a kínálatból, egyedül csak a hatsebességes váltóval szerelt 1.4 literes turbómotorral lehet vásárolni mindkét modellt. A motorelődhöz képest valamelyest gyengébb lett az új pár lóerővel, ám a nyomatékgörbe feljebb mutat. Az interneten olvasható tesztekből kiderült, hogy autópályás közlekedésnél 8 liter körül mozog az átlagfogyasztás 100 kilométerre vetítve, míg 130-as tempomat mellett kicsit kevesebb volt, valamelyest meghaladta a 7 litert. Az S-Cross valódi előnyeit leginkább földutakon lehet észlelni, ezekre ugyanis gázelvétel nélkül is bátran lekanyarodhatunk a betonútról. A modellbe ún. AllGrip összekerékhajtás rendszert szereltek, mely kiváló társ lehet a csúszós úton, sárban. Persze a vásárlók zöme valószínűleg a városokban, aszfalton fogják javarészt használni őket, de aki „extrémebb” körülmények között használná, azon a terepen is tökéletesen teljesítene az új hibrid S-Cross.