Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Jönnek az új hibrid Suzukik

Suzuki felirat a kocsin

A Suzuki két új modellel, az S-Cross és a Vitara hibrid változataival rukkol elő. Alapjaiban egyiken sem változtattak, egyedül az elektromos rendszert kapták meg, valamint a Vitara első fényszórója is másmilyen lett. A kisebb modellekben továbbra is a már megszokott 12 voltos rendszer üzemel, míg az S-Cross és a Vitara 48 voltosat kap, 1.4 literes turbómotorral társítva.

Mi a különbég a 12 és 48 voltos hibrid rendszerek közt?

A 12 voltos hibrid rendszerrel elméletben 3-5%-os üzemanyag spórolás produkálható. Valójában csupán a fedélzeti eszközök villamosenergia-ellátását tudja biztosítani. A dinastarter szellemeként pedig a motortérben kapott helyett az indítógenerátor. Ezzel szemben a 48 voltos hibrid rendszer már jóval többet tud. A Suzuki közlése alapján akár 15-20%-kkal is csökkentheti a fogyasztást, mindeközben kb. 10 kW az elektromotor teljesítménye. Azért kellett az üzemi teljesítményt 48 voltra növelni, mert 12-nél már iszonyatos áram menne keresztül a vezetékeken, ehhez pedig bődületes mennyiségű rézre lenne szükség.

A hibrid rendszer működése

A Suzuki hibridjeiben a hagyományos generátort egy erősebb és nagyobb indítógenerátor helyettesíti. Ez látja el energiával a modellek minden akkumulátorát, ez felel a motor start-stop rendszer parancsára való beindításáért, valamint a motor munkáját is könnyíti a megerősített hosszbordás szíj segítségével. Az egyik, 8 amperórás lítium-ion akksi tárolja a lágy-hibrid rendszer által termelt energiát, az anyósülés alá helyezték el. A sofőrülés alá pedig a vezérlőelektronikát, valamint a DC-DC konvertert rakták, a motorteret nem igazán variálták át. Vezetés közben a műszerkijelzőn követhetjük nyomon, hogy épp rekuperál vagy segít az elektronika. Érdekesség, hogy ez a típusú rendszer nem képes energiát visszanyerni a fékezésből, helyette motorfék-üzemben végez visszatöltést. Nem a leghatékonyabb megoldás, de lényegében így is mérséklődik a károsanyag-kibocsátás.

Nem bonyolult a választás

Nem lesz nehéz a motorválasztékból dönteniük a hibrid Vitara és S-Cross vásárlóknak… Az 1.0-ás motor eltűnt a kínálatból, egyedül csak a hatsebességes váltóval szerelt 1.4 literes turbómotorral lehet vásárolni mindkét modellt. A motorelődhöz képest valamelyest gyengébb lett az új pár lóerővel, ám a nyomatékgörbe feljebb mutat. Az interneten olvasható tesztekből kiderült, hogy autópályás közlekedésnél 8 liter körül mozog az átlagfogyasztás 100 kilométerre vetítve, míg 130-as tempomat mellett kicsit kevesebb volt, valamelyest meghaladta a 7 litert. Az S-Cross valódi előnyeit leginkább földutakon lehet észlelni, ezekre ugyanis gázelvétel nélkül is bátran lekanyarodhatunk a betonútról. A modellbe ún. AllGrip összekerékhajtás rendszert szereltek, mely kiváló társ lehet a csúszós úton, sárban. Persze a vásárlók zöme valószínűleg a városokban, aszfalton fogják javarészt használni őket, de aki „extrémebb” körülmények között használná, azon a terepen is tökéletesen teljesítene az új hibrid S-Cross.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.11.01-jén ZÁRVA tart. 2024.11.04-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!