fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Hogyan zajlik a futómű beállítás?

3-as BMW futóművének beállítása

A futómű megfelelő beállítása rendkívül fontos autónk biztonságos használatához, kényelmességéhez, nem utolsó sorban a gumiabroncsok jó állapotának minél további megőrzéséhez. Érdemes minimum 2 évente elvégeztetni egy szervizben! Fontos a rendszeresség, mivel kocsink futóművét bármikor érheti „baleset”, azaz bármikor nekihajthatunk egy útpadkának, vagy belehuppanhatunk egy nagy kátyúba, stb.

Mérési viszonyítási rendszer kiválasztása

A legtöbb futómű beállító berendezés a gravitációs erőtér irányához viszonyítja a futómű geometriai jellemvonásait. Ezekkel a berendezésekkel végzett futómű beállításnál tehát mindig vízszintes síkon állnak az autók. Egyéb esetekben valamely, az autóra jellemző, jellegzetes tengelyhez viszonyítva végzik a diagnosztikát, majd a beállítást. Ez a tengely lehet a szimmetria tengely, melyet akár kétfejes mérőműszereknél is lehet alkalmazni – ám nem túl hatásos, hiszen az első tengely paramétereit nem lehet pontosan mérni vele. Ennek oka, hogy a kocsi a hátsó kerekek középsíkjainak szögfelezőjével megszabott irányba megy: ez az irány a tényleges menettengely. Gurulás közben a kormányzott kerekek ez alapján tudnak egyenes menetben beállni. Vagyis a tényleges menettengelyhez viszonyítva a legoptimálisabb az első kerekeket beállítani, négy mérőfejes műszerek alkalmazásával.

A futómű beállítás fő lépései

A futómű beállítás három fő lépésből áll: a kerékdőlés, a kerékösszetartás, valamint a csapdőlés beállításából. Előbbi a kerekek dőlésszögét jelenti az autó eleje felől nézve. Ha ez a kerékdőlés túl nagy, akkor a gumik egyenetlenül kopnak. Kétféle kerékdőlés, azaz gumikopás létezik: negatív és pozitív. Utóbbiról akkor beszélünk, amikor a kocsihoz viszonyítva a kerék felső része hajlik el – túlzott pozitív kerékdőlésnél az abroncs külső része fog intenzíven kopni. Negatív kerékdőlésnél értelemszerűen fordítva zajlik a dolog: a kerék felső része befelé, a kocsi irányába hajlik. Túlzott dőlésnél pedig a gumi belső fele fog túlzottan kopni. A megfelelő kerékdőlés szögek optimális értékét mindig az adott autógyártó szabja meg, hogy az abroncsok a lehető legegyenletesebb szögben érhessenek a talajhoz menet közben. A futómű rossz beállítását, mi magunk, sofőrök is érezhetjük, ha valamely irányba túlságosan elhúz a kocsi.

A kerékösszetartás a gumik hátsó és első része közötti távolság differenciáját jelenti. Futómű beállításnál azért elhanyagolhatatlan az optimális kerékösszetartás beállítása, mert nagyban meghatározza a kocsi irányíthatóságát, azon belül pedig a kanyarodását. Akkor beszélünk rossz beállításról, ha a gumi elülső végei jelentősen közelebb állnak egymáshoz. Ezt a sofőr is észlelheti, kanyarodásnál alulkormányozott lesz a jármű. Túl nagy kerékösszetartás esetén az abroncs futófelülete a külső széleitől kezd gyorsan és erőteljesen kopni.

Kerékszéttartás is jelentkezhet az abroncsok esetében, ezt is meg szokták vizsgálni a futómű beállítása során. Ilyenkor a gumik hátsó végei kerülnek közelebb egymáshoz. Kanyarodáskor túlkormányozottságot érezhet a vezető, azaz úgy érezheti, hogy túl élesen kanyarodik. Az abroncsok belső fele kezd abnormálisan kopni ebben az esetben, a legtöbben fűrészfogas kopásként emlegetik.

Bármelyik problémáról is legyen szó, a szervizekben, így nálunk is időben észlelhetjük futómű vizsgálattal, szükség esetén pedig könnyedén tudjuk orvosolni a helyzetet megfelelő, szakszerű futómű beállítással.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata