Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Hogyan indítsuk el hideg időben a motort?

A belső égésű motorok a legjobb teljesítményt az optimális üzemi hőmérséklet elérése után tudják leadni. Ha ez nem valósul meg, akkor nem csak a teljesítmény csökkenésével számolhatunk, hanem azzal is, hogy a motor alkatrészei sokkal nagyobb mértékben kopnak. Hidegben az üzemi hőmérséklet elérése sokkal nehezebb feladat, mint nyáron, így nem árt tudni, hogy mivel tudjuk csökkenteni a bajt, ha télen is autóba kell ülnünk.

Mi történik a hidegindításkor?

A motornak az üzemi hőmérséklet eléréséhez időre van szüksége. Ahhoz, hogy az optimális teljesítmény mellett az üzemanyag fogyasztás is az elvárt értékek körül alakuljon, fel kell melegednie az erőforrásnak. Ha ez nem történik meg, akkor jelentősen kophatnak az alkatrészek is, hiszen megpróbálunk úgy erőt kicsikarni a motorból, hogy az még nem áll készen erre. A hidegben besűrűsödött motorolaj még nem tudja elvégezni a feladatát, nem tud védőréteget létrehozni a fémes elemek között, ráadásul hátráltatja a műveletet, hogy a meleg és a hideg hatására kondenzvíz képződik, ami bejuthat az olajba, tovább rontva a hatásfokát. Mit tegyünk, hogy minimalizáljuk a motor amortizációját? Megijedni nem kell, az autógyártók felkészültek rá, hogy nem csak a napfényes helyeken lesz használva az általuk piacra dobott gépjármű. Emiatt, ha műszakilag rendben van a kocsi, és az akkumulátor is bírja a gyűrődést, akkor be fog indulni az autó és azonnal el is tudunk vele indulni, hogy elvégezzük a dolgunkat. Azonban, ha szeretnénk hosszú évekig használni a járművet, akkor legyünk kicsit türelmesek és körültekintőek. A hidegen használt motor alkatrészei sokkal gyorsabban kopnak, a motorolaj lényegesen hamarabb elhasználódik, ami sok felesleges cserével, javítással járhat, és persze feleslegesen kidobott pénzzel. A motorolaj csereperiódusa például ilyen használat mellett akár a harmadára is csökkenhet.

Mit tegyünk, hogy megóvjuk a motort?

A legjobb, amit tehetünk, ha nem használjuk az autót nagy hidegben. A legrosszabb pedig az, hogy alig fordítjuk el az indítókulcsot, máris nagy gázzal elindulunk. Sőt, még ezen is tudunk rontani, ha egy perc után leállítjuk a motort. Az üzemi hőmérsékletre melegedett motorolajból szép lassan ugyanis elpárolog a kondenzvíz, így nem zavar be a folyadék hatásosságába. Ha egy-két perc használat után megállunk a kocsival, akkor viszont a kondenzvíz ott marad, így a következő indítás alkalmával is rontja az olaj hatásfokát, ráadásul így a fémes elemeket is könnyebben eléri a korrózió. Mit tegyünk hát, ha télen, hidegben használnunk kell az autót? A cél, hogy minél hamarabb elérje a kocsi az üzemi hőmérsékletet. Ezt benzines autóknál úgy valósíthatjuk meg legkönnyebben, ha az indítózás után csupán húsz-harminc másodpercet várunk az elindulással, addig ne is érjünk a gázpedálhoz. Ennyi idő azonban elég, hogy az olajnyomás felépüljön, még ha nem is a legteljesebb mértékben, de védje az alkatrészeket. Kezdetben közepes fordulatszámon használjuk a járművet, ne adjunk nagy gázt, és ne is engedjük kétezres fordulat alá, így sokkal hamarabb, néhány perc alatt elérhetjük az üzemi hőfokot, mint álló helyzetben. A dízel üzemű autóknál a várakozás indítózás után egy-két perc, ennyi idő elég a hengerfejnek, hogy valamelyest bemelegedjen, az üzemi hőmérséklet elérése pedig hasonlóan történik, mint a benzines autók esetében. Két dolog tilos tehát indulás után a téli időszakban: magas vagy túl alacsony fordulatszámon működtetni az autót, illetve leállítani, mielőtt elérné az optimális üzemi hőmérsékletet.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.08.19-én és 20-án ZÁRVA tart. 2024.08.21-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata